| Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. | |
|
+89Pellikka Jandu KjMM Zoml ripa oogoo pasisto tonkpa Juibbi Kozonen blummi Juunas94 J4TOG AS13 PHJS Leksa Raab s4his temeee. Sumiloff |777| Juhaz Jepa Makke nani wiiksi Säm niksude` Warro Juke-Maza janpertti OspreY Mro Pazihi -Mikkeri- hirvonen ShuFFel Vellulollero Aleksii jarkkis Jeppe. antizero lGtC Koomik pellepoliisi GrapL turhake Ruusenvisti RöHnÄ hintti -zamppa- kartza Mai- _wisse_ Challenger-70 TMA Jusux Mazuuu Neuni ElektrikMekanik Masq Makkeli SaKmund kaleiv sasu mazz apuapina Ghosty InsaneMe Grontti Elementti CDLC.CO TomVi epk eros x-arttu-x Jak3 jontte Green Kipe Bäkström llattee Mmasa ]usbe kiskola Laatueine Antto- kop-O-nen Wald 93 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Juhaz
Viestien lukumäärä : 1 Paikkakunta : Nastola
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Pe 7 Maalis 2014 - 8:46 | |
| Tuolta kannattaa katsoa kk-kankia -> Futurez Sieltä saa Integrated Engineering tekemiä veivejä ja mäntiä, mitkä käy suoraa 1.8T moottoreihin yms. | |
|
| |
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Pe 7 Maalis 2014 - 9:17 | |
| | |
|
| |
|777|
Viestien lukumäärä : 165 Muut : Kadett D '83
Rekord C '69
Buell XB9SX Lightning '05
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Pe 7 Maalis 2014 - 11:23 | |
| - pazi88 kirjoitti:
- Tiggaukseen liittyen, tuon pitkätukan videoissa näkyy aika hyvin, miten käyttää täyteainetta: https://www.youtube.com/watch?v=qBvRz2UckzE
Ja tosiaan ehoton näisä hommisa tuo juurikaasun käyttö niin tulee tasanen sauma myös toiselta puolelta | |
|
| |
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Pe 7 Maalis 2014 - 16:06 | |
| Olikos tää alkuperänen G60, vai vaihdettu tekniikka joskus aikaisemminkin? | |
|
| |
Sumiloff
Viestien lukumäärä : 60 Paikkakunta : Oulu/Vaala
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Pe 7 Maalis 2014 - 21:03 | |
| - |777| kirjoitti:
- pazi88 kirjoitti:
- Tiggaukseen liittyen, tuon pitkätukan videoissa näkyy aika hyvin, miten käyttää täyteainetta: https://www.youtube.com/watch?v=qBvRz2UckzE
Ja tosiaan ehoton näisä hommisa tuo juurikaasun käyttö niin tulee tasanen sauma myös toiselta puolelta Videon kaveri tais vääntää sarjansa rosterista, jolloin juurikaasu tosiaan on ehdoton. Mutta mikäli mä nyt oikein käsitin ni tähän tulee ihan perus mustasta raudasta, ni sillon tuota juurikaasua ei tarvita. | |
|
| |
Makkeli
Viestien lukumäärä : 810 Paikkakunta : Mikkeli
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Pe 7 Maalis 2014 - 21:07 | |
| - TomVi kirjoitti:
- Olikos tää alkuperänen G60, vai vaihdettu tekniikka joskus aikaisemminkin?
Eihän sillä ole väliä. Kahta kertaa kun eivät samasta muutoksesta prosentteja merkkaa. | |
|
| |
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Pe 7 Maalis 2014 - 21:08 | |
| - Makkeli kirjoitti:
- TomVi kirjoitti:
- Olikos tää alkuperänen G60, vai vaihdettu tekniikka joskus aikaisemminkin?
Eihän sillä ole väliä. Kahta kertaa kun eivät samasta muutoksesta prosentteja merkkaa. Juu en sillä, lähinnä että toivottavasti tämä ei ole alkuperäinen G60. 20vt kakkiksia on aina kiva saada lisää | |
|
| |
Mazuuu
Viestien lukumäärä : 470 Paikkakunta : Nousiainen
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. La 8 Maalis 2014 - 0:34 | |
| Viimisen päälle auto taas tulossa Edellisille postaajille tiedoksi, että ekalla sivulla kerrotaan lähtökohdat. | |
|
| |
ripa
Viestien lukumäärä : 607 Paikkakunta : Sibbo Muut : vw
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. La 8 Maalis 2014 - 9:28 | |
| Hienoa, hyvä että muutkin aloittaa projektin noista tärkeimmistä asioista kuten moottorin suojamuovista. Itsekkin taisin ensitöikseni putsata tuon ko. muovin ja ripustin sen seinälle odottamaan paikoilleen laittoa Meinasitko säilyttää kakkosen oman mittaristo? Mikä vaihdelaatikko, 02A, 02J vai 02M? | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Ma 10 Maalis 2014 - 18:12 | |
| Huh ku paljo kysymyksiä. Tuu ihmeessä Pasi kahtomaan, vielä toki ei oo paljo nähtävää muuta ku paskasia osia Tuo k-data on jo yhen entisen bmw-harrastajan vinkistä vilkastu. Tuohan on ms2 ja mieluummin laittasin vähä kehittyneemmän. Kaiketi tuokin varsin hyvin pelaa ja ois helppo ku mikä. Aeb:ssä on kyllä eroa mutta vois mennä helpolla silti tuohon. Pakosarja tulee mustasta ja tigillä hitsaan. Rosteri ois ollu vaikee työstää ja kestää huonommin. Ei mitään etua ois saavuttanu tässä hommassa kiillotettunakaan ku aika piilosss vielä. Alkuperänen 1.6cl eli mitään arvokasta ei tuhota. Kovin mobilisti en oo mutta tähän raskii kyllä orkkista paremmin touhuta omia juttuja. Ja tosiasn muutoskatsastus pitäs olla läpihuutojuttu ku kerran muutettu. Mutta sitähän ei ees kysytty Vakiomittariston kyllä tahon pitää ja muutenkii ysäri sisustan. Laatikko on 02A, laakeroitu ja 3 ja 4 vaihteen rattaat päästetty eli pitäs kestää sen mitä voi. Jos joskus sais sen kuusivaihteisen nelivetosesta... | |
|
| |
temeee.
Viestien lukumäärä : 211 Paikkakunta : Rovaniemi Muut : KTM Exc 300
Ex S124
E38 740iL
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Ma 10 Maalis 2014 - 20:25 | |
| En tiedä oonko ainoa, mutta mulla on aina häirinny tuossa ulkokuoressa se ettei isopuskureiden kans ole muovikaaria. Jotenki näyttää että nuo puskurit on vain nakattu tuohon kiinni Mustaaki sais olla minusta ulkokuoressa enemmän. Muuten tosi asiallista toimintaa | |
|
| |
Challenger-70
Viestien lukumäärä : 478 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Ma 10 Maalis 2014 - 20:36 | |
| Mun mielestä tämä on aika lähelle 10/10 mutta vanteet ei ole samaa tasoa muun auton kanssa... | |
|
| |
s4his
Viestien lukumäärä : 45
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Ma 10 Maalis 2014 - 21:18 | |
| - Challenger-70 kirjoitti:
- Mun mielestä tämä on aika lähelle 10/10 mutta vanteet ei ole samaa tasoa muun auton kanssa...
Täysin samoilla linjoilla. Jo niillä pasin borbeteilla paranis huimasti! | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. To 13 Maalis 2014 - 7:19 | |
| Kiitoksia kuitenkin vaikkei 100% miellyttäkkään Vanteet on kyllä aina etsinnässä uudet ja yhet kaupat on jo tehty. Eli muuttuu vielä tälle kesää nekin. Mustaa oli aikomus saada sen ykkös gti:n kylkiraidan verran jo viime kesänä mutta jotenkin jäi ku livenä se ei sitä niin kaipaa kuin kuvissa. Mutta nyt aattelin sitäkin kokeilla. Ja Ffp:llä jo suunniteltiin että puskureita vois ottaa sisemmäs koriin päin. Eli sekin korjautunee vielä. Muovikaaria tuskin tulee. Tosiaan oli niistä kangistakin tuolla ylempänä. IE möis kyllä suoraan käypästä 19mm männäntapille mutta futurezilla ainakin oli kohtuu suolanen vajaa 600e hintaa kun kiinaveivejä saa alle 400e 20mm tapille. Toki on paremmat ja hieno logo kyljessä mutta jää kuitenkin piiloon ja kestää nuo kiinalaisetkin todistetusti. Mäntiä tuskin vaihdan kun näkyi hooninjäljet pytyissä ylös asti niin ei tarvii porata ylikokoon. Ja jos vakiot kestää sen 500hp niin eiköhän riitä. Renkaat tietysti uudet ja hoonaus. Enää ois männät ja kampura lohkossa kiinni ja kannessa venttiilit. Muuten kone osissa ja kaikki sain eilen pestyä vanhoista paskoista ja öljykarstasta. Yllättävän paljo oli karstaa sisällä koneessa mutta sihdit oli öljypumpussa ja nokkaketjun kiristimessä puhtaat. Eipähän oo käyny kuivana onneks. Eli veivit pitäs löytää 19mm tapille ja rueta hommaamaan kasa uusia kulutusosia. Pakosarja pitänee tehä ennen ku vie kannen pajalle. Eli sitä seuraavana luvassa kuhan saa lohkon tyhjäks ja mallattua johonkin koriin. | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Su 6 Huhti 2014 - 14:41 | |
| Kanget saapui. Maxspeedingdrods oli firma, jenkkiläinen joten hieman säätöä tullien kans. Erittäin hyvää palvelua ja hinta oli sopiva, voin suositella varauksetta! Nuo on siis 19mm yläsilmällä vakiomäntiin sopivat. Nokat tuli ADR koneisesta passatista. Eli vapari 1.8 20v. Kaiketi hieman jyrkemmät ja lisää voimaa keskeltä ylöspäin. Pakosarjaan tuli laipat KKD:ltä. Muuten toimi nopeasti ja laipat oli hyvät, mutta hieman jäi tympimään ylimääräinen 8e matkahuollon ennakkoa. Sivuilla kulut ilmoitettu samaksi ennakolla ja tilille maksettuna, ois voinu maksaa heti jos ois tuon tienny. Eli kannattaa ottaa huomioon jos jotain tilaa. Eikä hyvitetty vaikka soitin ja kyselin, nettisivuilla kuulemma virhe:( Kylkiin on jo saapuneet ykkös gti:n kylkiteipit. Pitää askarrella paikalleen joku päivä. Myös sähköset ikkunannostimet on matkalla saksasta. Saa uudet pahvit ja sähkölasit kerralla paikoilleen. Myös keskikupit on tulossa, vanteisiin joita ei vielä ole... Ite autohan on nyt melko lailla ajokelejä vaille. Vaihdoin uuden Kolbenschmidt öljypumpun, öpohjan tiivisteen, suodattimen ja laitoin uudet Valvoline VR1 10w-60 liemet sisään. Tuntuu pelaavan. Jarrut myös käytetty auki ja putsattu. Pohjasta pensselöity taas kolhut ja keulasta ruuvattu tolppia katastuskorkeuteen. Etuvalot ku vaihtas vielä ja laskee pukeilta alas niin se ois siinä. | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Ke 18 Kesä 2014 - 21:20 | |
| Pikkuhiljaa hipsutellen ois osat haalittuna koneen kasailuun noin mekaanisesti. Nyt ois myllyyn hommattu laakerit, männänrenkaat, runkopultit, vp pultit, tiivistesarja, venttiilinnostimet, nokkaketju, jakohihna, öljypumppu(ketju+kiristin), termari, suodattimia, tiivisteitä, ym. hiluja. Näistä iso kiitos Hannu_H:lle Oulun Fixus centeriin! Ei tarvii ite selvittää ku kerrankin myyjä tietää osista itseä enemmän. Nostimet oli kyllä suolasen hintaset mutta en kyllä jätä vanhoja. Vähä työläämpi vaihtaa jälestä päin ku 8 venaseen Näillä näkymin ois kaikki moottorinohjaus hilppeet tuosta motronicista jouten paitsi anturit. Jos tarvetta niin yyveetä tulemaan. Aion kokeilla megaruuttaa, luultavasti tuoreinta kehitysversiota. Oppiipahan sitte senkin ite eikä tarvii teettää ja säädättää joka risauksesta. Kaiketi joutuu jo asetelman tuurilla kytkimeenkin vaihtamaan. Jos ois SRE asetelmaa jouten niin saa tarjota. Ja kaasuläppää vaijerilla, sitä MS3:ta, isoa hyvää välijäähyä, 1000cc ev14 suuttimia, 3" pakoputkiosia jne. DSC_0019 by apellikka, on Flickr Ebaysta tuli nokkaketjulle laahaimet ja työkalu kiristimen puristeluun. Nuo siitä oli kuluneet ja sihti pitää putsata. Uus maksaa hunajaa ja mansikoita ku on vvt. Nuo hilut n.30e kuluineen. Kaiketi ite kiristin menee harvoin, yleensä vaan sihti tukkeentuu ku kiristimellä on omansa. Ketju on myös uusi jemmassa. DSC_0017 by apellikka, on Flickr Tulipahan huomattua myös ettei suoraan sopivat kanget ihan suoraan mene. Männät oli muutaman viikon polttoöljyssä likoamassa ja ruettiin niitä kaverin kans ihastelemaan. Purin renkaat ja putsasin valmiiks, saa koneistamo hoitaa siivut pois jyrsimellä. Vakio veivin yläpää on viistetty ja näköjään mäntä sen mukasesti muotoiltu. DSC_0018 by apellikka, on Flickr Kampuraan koesovitin veivit uusien laakeriliuskojen kans. Nauhalla mitattu välys oli justiin ohjearvojen välissä ja kaikissa jopa sama. Eli ei aiheuta toimenpiteitä. Lohkon kans ois ollu helpompi kyllä tehä. Myös mäntien rengasurat mittailin ja ei kulumaa niissäkään. Uudet renkaat vaan tulee tuon jyrsimisen lisäksi. 2014-04-12 15.51.49 by apellikka, on Flickr Uudet vanteetkin on ollu jo hetken. Koesovituksessa vain kuvassa leimakorkeudessa. Renkaat on jo matkalla, keskimerkit lakattu ja ite vanteet jo aloteltu. Lippojen kiillotus ois seuraavana vuorossa ja keskiöt maaliin. Kuvia vasta sitte valmiina, niin ei voi tuomita vielä Lohko ja kansi on purettu viimeistä nippeliä myöten ja kiikutettu koneistajalle. Alkaa ens viikolla tehdä taikojaan niille ja jos kesälomalla sais jo vähä kasailtua. | |
|
| |
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Su 13 Heinä 2014 - 10:43 | |
| | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Su 13 Heinä 2014 - 15:41 | |
| DSC_0561 by apellikka, on Flickr DSC_0563 by apellikka, on Flickr Tuossa vielä pari omaakin ruutua. Omaan makuun toimii nyt hyvin. Punaset vanteet on kaupan, vaihossa käy jotkut rata/leimavanteet! Krominen keulamerkkikin testin vuoksi ja kylkiraidat uutta viime kesään verrattuna. Borbetit siis 9x16" ET:t 15 ja -5. Kumit Falken 914 195/40r16. Sävynä Porsche Felgen silver ja keskimutterit ja lipat kiillotetulla pinnalla. Sileät keskilätkät upotetulla borbet tekstillä on myös entisöitynä että voi vaihdella. Kiitoksia Pasille kuvista, näyttää onnistuvan hienosti! Ps. huomatkaa Pasin viimesen kuvan graffitti, joku on osannu ennustaa tulevan kuvattavan | |
|
| |
Raab
Viestien lukumäärä : 224 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Su 13 Heinä 2014 - 16:15 | |
| Toimii muuten 100-0 paremmin Borbeteilla ja tolla keulamerkillä mun silmään! Hieno kapine! | |
|
| |
Leksa
Viestien lukumäärä : 42 Paikkakunta : Tornio
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Su 13 Heinä 2014 - 19:19 | |
| Jumalattoman hienolta näyttää, jos olisi oma niin laittaisin puskureista yläreunan mustaksi mutta tämä nyt on vaan mun mielipide. Borbetit sopii kuin nenä päähän. | |
|
| |
PHJS
Viestien lukumäärä : 62
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Su 13 Heinä 2014 - 20:28 | |
| Toimiipa hyvin borbeteilla ja raidoilla! Saattas tulla vähän vielä freshimpi ilman ajovalojen jokkemodia? | |
|
| |
AS13
Viestien lukumäärä : 33 Paikkakunta : Salo
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Su 13 Heinä 2014 - 21:16 | |
| Ai saakeli kun on kliini kakkis! En yleensä näistä niin välitä, mut tämä herättää tässä nyky kuosissa värinöitä... thumbs up! borbetit on kuin tehty tähän. | |
|
| |
Pazihi
Viestien lukumäärä : 328 Paikkakunta : Jns
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Su 13 Heinä 2014 - 23:00 | |
| Mitkäs tai mistäs noi kylkien raidat on? MK1 gtin:n vai jotain muuta? | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Ma 14 Heinä 2014 - 7:22 | |
| Minä kiitän! Raidat on mk1 Gti malliset ebaysta tilatut. Etenkii noiden borbettien kans toimii ku tulee vähä kontrastia. Puskurien yläosia oon miettiny alusta asti että vois koittaa teipata mutta oon tykänny kokovalkosista vielä enemmän. Aiemmin topikissa pitäs olla kuvakin keulasta ilman kalvoja ja ei ollu kyllä hyvä omaan silmään. On mallia erittäin kirkkaat ja mustan maskin keskeltä loistaa | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Su 14 Syys 2014 - 21:15 | |
| Viimeinkin sain tehtyä etupäähän uudet systeemit. Stereoitahan on ollu jemmassa jo pitkään ripakopallinen. Nyt on puoliaktiivisena etupäänä Hertzin 3-tie sarja. Soitin on Alpine cda-9887. Vahvistin phoenix gold zeropoint 4-kanavainen. Vielä joutuu uudet rca:t vetämään ja pääsee hakemaan kunnolla säätöjä(joita tuntus riittävän). Kontin asennukset sitte talvella oikeesti, ei jaksa enää tälle kesää Peilikolmioihin oli pakko tehä suunnatut kuupat niin pieninä ku pysty. Ei ois millään saanu soimaan jos ois koittanu kojelaudalle piilottaa. Mutta sopivan hillityt vielä omaan silmään ja näin äkkiseltään luulen että toimivan setin saa aikaseks. Eka kaiuttimille vanerista kehys, se ruuveilla orkkis peilikolmion muoviin. Päälle vaimon vanha paita ja kuitua Lopuksi kakku kittiä, kauhee hionta ja kiveniskumassa+mattamusta motip. Oveen niittimutteri, johon koko systeemit kiinni pultilla ja butyylinauhalla. Sisällä Silentcoattia ja vanua. Mideille joutu tekemään ovikotelot melkolailla uusiks. Vanerista sahailin palan johon saa elementin kiinni ja joutu koko koteloa korottamaan ikkunaa kohti 3-4cm. Muodot karkeesti kohilleen, taas kitillä viime silaus ja keinonahka päälle. Ei juuri erota ite tehdyksi. Vakioihin menis justiin 5,25" midi mutta tuo nykyinen 6,5" vaatii töitä. Ovipahvitkin vaihtui samalla. G60 alkuperäset nahkaiset ostin jemmaan jo aikoja sitten ja nyt viimeinkin sai paikalleen. Täysi sarja joista oli reunoilta nahkat alkaneet irvistellä. Liimalla tuli kuntoon ja putsailujen jälkeen kunto näyttää erittäin hyvältä. Takapuolelle tuli Silentcoat vaimennusmattoa ja huopa vielä sen päälle. Noista kun puuttui ikkunaveivien reiät niin ei raskinut semmosia tehä. Ostin Ebaysta kakkiksen sähkölasien nostimet ja kytkimet, joille tein ite johtosarjan. Pienten kokeilujen ja googletuksen jälkeen ikkunat pelaa täydellisesti ja jopa valot palaa kytkimissä :cheers: Kytkimet tuli soittimen päälle keskikonsoliin väliaikasesti. Pitää kääntää toisinpäin joskus että saa soittimen ylemmäs. Oikeille paikoille kojelautaan ei sovi kun mittarit vie tilan. Hiljeni muuten taas aavistuksen. Takaikkunan alareunaan kerran haaveilin lippaa ja kaveri semmosen bongas torista. Malli ei ollu se mitä hain mutta pakko oli testata ku halvalla sai. Maalit päälle ja kiinni. Sen verta ristiriitanen tunnelma itellä että jopa tykkään mutta tuskin jätän silti paikalleen. On se ainaki ysäriä. Teipillä kiinni, en tosiaankaan tehny reikiä Kaikkeahan pitää kokeilla? Ratinkin vaihdoin kun piti saada pienempi ja lähemmäs. Loppujen lopuks löyty läheltä sopivasti oikein sopiva Nardi, mutta yhtään pienempi se ei ollu. Keskiö löytykin iteltä jo jemmasta. Sopivasti paksumpi, muotoiltu kehä ja vähä sai lähemmäs niin siltä osin käteensopivampi. Ja ulkonäkö parempi. Pitänee vielä maalata kunhan saa maalia. Pesin jo kuitenki kissasaippualla, hankasin nahkavärillä naarmut ja pyyhkäsin Zainon hoitoaineet päälle. Moottorin osatki ois koneistettu ja pikkuosia sekä varakansi ilmaantunut jemmaan. Niistä lisää myöhemmin... | |
|
| |
J4TOG
Viestien lukumäärä : 3167 Paikkakunta : Paimio
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Su 14 Syys 2014 - 21:33 | |
| Hienoa jälkeä! Otahan tuo spoileri suosiolla pois | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Pe 26 Syys 2014 - 18:56 | |
| Kiitän! Spoilerikin jo irti, älkää pelätkö Jäikin edellisestä mainitsematta että tuli myös uudet lattiamatot Ebayn ihmeellisestä maailmasta. Ihan perus mustana premium-malliset. Eipähän oo enää skodasta perityt ja kuluneet. Ostakaa joku kone pois? Nyt tarjouksia tulemaan ja äkkiä yhteyttä. Vielä kerkee koeajolle hetken, menee seisontaan ihan lähipäivinä. http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1880058Kohta pääsee oikeesti moottorihommiin | |
|
| |
Juunas94
Viestien lukumäärä : 30 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. La 27 Syys 2014 - 10:00 | |
| Vanteitten myötä kyll parani ulkonäkö! Aina pienessä pääkopas ajatellu et borbetit ei sovi ku e30 alle mut hyvin ne tohonki istuu! :cheers: | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. La 8 Marras 2014 - 20:07 | |
| Talvi(talli)kausi on alkanut... Pesin hyväks ja hetken annoin levätä. Uskollisesti palvellut G60-tekniikka irtosi näppärästi. Otin siitä talteen koneen kannakkeet, vauhtipyörän, kytkinpaketin, tehostimenpumpun ja ilmanputsarin sekä vaihteiston. Ite moottori oheishiluineen nähtäneen tulevaisuudessa varmaan foorumeillakin vanhemmassa korissa. Nettivaraosasta bongailin parit osat. Forgen by-pass, toivottavasti riittää tähän kokoonpanoon. Ei paljoa uudelle häpeä ja oli jopa musta valmiiksi. Alumiininen hihnapyörä on ohjaustehostimen pumpulle. Sopi jopa tuohon vanhempaan pumppuunkin, pienellä riskillä ostin. Lieneekö juuri kevyempi, mutta ainaki nätin näkönen Koesovitellu vähän kaikkia palikoita yhteen viime päivinä. Tuohon uudempaan lohkoon näyttäs saavan kohtuu helposti sopivat palat ympärille. Laturinjalka on Passatin oma, kuten laturikin. Passaa suoraan kakkiksen tehostimenpumppukin, jopa neljällä pultilla suoraan kiinni. Hihnalinjaa saattaa joutua millin tai pari säätämään mutta siihenki on vara. Tuo ylimääränen pahka on viskoflektin. Pitää se rälläköidä muiden ylimäärästen osien kans pois. Hihnankiristimen osalta on vielä auki hommat. Tuokin toimii, mutta saatan kokeilla venyvää hihnaa ilman kiristintä kunhan mallaan että voisko se toimia. Näytti jopa että voi mennä tarpeeksi hihnapyörien ympäri ilman kiristintäkin. Mukavan yksinkertanen hihna edelliseen kokoonpanoon verrattuna. Öljynsuodattimen jalka on Passatin oma ja sopii paikalleen koneen etukannakkeen kanssa. Ei siis ongelmaa kuten AEB:ssä. Jopa kaasuläppä sopii olemaan tuon laturin kanssa. Imusarja on RS Octavian. Väliä on monta milliä. Kaasuläpäksi vaan pitää vaijerikäyttönen vielä hommata. Moottorinkannakkeet vain heitin vanhoilla pulteilla paikalleen ja sopi suoraan kaikki. Kansi ja venakoppa on vain hollilla ja lohko tyhjä. Öljypohja tuli Pasi_T:ltä jostain poikittaismoottorista, näytti puuttuvan öljynpaluu mutta pitää katsoa saisko sen ite tehtyä. Sitten vain loota kylkeen ja moottori paikalleen. Tilaa on jopa enemmän kuin aattelin. Ahdinta mallailtiin ja tuo kuvien asento tuntu parhaalta. Ahtimen saa pois helposti, pakosarja ja dp on tehtävissä. Ilmanputsarille saa helposti akun paikalle vedettyä putken, ahtoputken saa välijäähyn vasempaan etukulmaan hyvin ja oikeasta kulmasta näppärästi imusarjalle. Ja viimesimpänä saa hukkiksen kellonkin sopimaan tulipellin ja ahtimen väliin hyvin. Akku siirrettävä konttiin, mutta se olikin jo ajatuksissa painojakauman ja lisätilan takia. Toisin päin ehkä aavistus enemmän tilaa downpipelle mutta muut putket menis hankalammin, kello ei sovi ja ahdin tulis vielä ylemmäs. Ylhäällä se saakin olla mutta eipähän niin herkästi pala maalit ja tiivisteet sadekaukalosta ja konepellistä. Ei oikein kuvista näy mutta jonkun verran tuo ahdin on vasemmassa laidassa kantta että sopis dp paremmin kiertämään koneenkannakkeen. Ikävän mallinen tuo mitsun ahdin mutta kyllä se sinne tuntus sopivan. Hienosti kiinnitin lattaraudoilla venakoppaan. Pitää hitsata laipat jollain raudalla toisiinsa kiinni kun ottaa kannen pois. Ei tarvi ahtaassa kolossa ängätä. Onko kokemuksia paljonko kone heiluu, menee tuonne kuitenkii sormet helposti tulipellin väliin? Oisko tarjolla vaijerikaasuläppää, isoa välijäähyä, isoja suuttimia (1000 ev14), ms3x/AT Driveboard moottorinohjausta, 3" vaimentimia? Myös uudemmalla lohkolla olevan poikittaiskoneen vesi- ja huohotusletkut kelpais? Ja poikittaisen minkävaan 1.8T suutintukki. Ostan pois jos hinta on sopiva. 1.8T vakiosuuttimet ja tuo peltipakosarja geen perästä ois ylimääräsiä, ostakaa pois. Siitä se taas lähtee. | |
|
| |
blummi
Viestien lukumäärä : 57 Paikkakunta : Salo
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. La 8 Marras 2014 - 22:09 | |
| Hyvältä näytää niin kun ennekin.Mikä laatiko sulla tossa on 02M ja onko jotain teho tavoteita? | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. | |
| |
|
| |
| Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. | |
|