|
| Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. | |
|
+89Pellikka Jandu KjMM Zoml ripa oogoo pasisto tonkpa Juibbi Kozonen blummi Juunas94 J4TOG AS13 PHJS Leksa Raab s4his temeee. Sumiloff |777| Juhaz Jepa Makke nani wiiksi Säm niksude` Warro Juke-Maza janpertti OspreY Mro Pazihi -Mikkeri- hirvonen ShuFFel Vellulollero Aleksii jarkkis Jeppe. antizero lGtC Koomik pellepoliisi GrapL turhake Ruusenvisti RöHnÄ hintti -zamppa- kartza Mai- _wisse_ Challenger-70 TMA Jusux Mazuuu Neuni ElektrikMekanik Masq Makkeli SaKmund kaleiv sasu mazz apuapina Ghosty InsaneMe Grontti Elementti CDLC.CO TomVi epk eros x-arttu-x Jak3 jontte Green Kipe Bäkström llattee Mmasa ]usbe kiskola Laatueine Antto- kop-O-nen Wald 93 posters | |
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Pannu
Viestien lukumäärä : 455 Paikkakunta : Vantaa Muut : Ex: Vw Vento, Vw Jetta 1, Polo 86c Steilheck, Leon FR, Polo 86c Saloon, VW Golf MK2
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Pe 21 Elo 2015 - 20:49 | |
| On kyllä komiata viimeistelyä ja touhuumista kokonaisuutena muutenkin! | |
| | | Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Ke 11 Marras 2015 - 7:35 | |
| Tämäkin pääsi talviunille tuossa kuukausi sitten. Viimesellä lenkillä taisi vetonivel särkyä kun alkoi paukkumaan kääntyessä. Muuten kesti hyvin kesän ajot. N. 2500km tuli mittariin. Oikeastaan melko ongelmitta meni ja alko tulla jopa kova luotto tuohon vehkeeseen. Etanolilla sain pelaamaan ihan kivasti, kylmäkäynnistyksessä ois vielä hiomista. Harvoin pakkasella tulee ajettuakaan kyllä. Ennakoita on vähä lisää, kierroksia melkein tonni ja painettakin pikkusen lisää penkityksen jälkeen. Lienee ahtimen rajoilla tehot nyt ja riittää hienosti (vielä). Etanolilla tuntus persdynossa olevan paremmin vääntöä alhaalta ja sain n75 toiminnan koodailtua hyväksi. Ahtaa käytännössä heti ja ei tarvi vinguttaa. Talven aikana pitää viimeinkin laittaa pikkujutut kuntoon, joihin ei kesää viitsiny enää tuhlata: -Vetarit irti ja ehjäys -Mittaristo pelaamaan, nyt toimii vain nopeus. -Pakoputkenpää -Takakonttiin korotettu pohja, subi ja verhoiluja -Nokkia vois ajottaa hieman -Öljyjen vaihto koneeseen ja laatikkoon -Hammastanko näytti taas vuotavan, korjaus -Etujarruihin uudet hilut tai päivitys isompiin. -Tyhjäkäyntiventtiilin asennus jos kaasuläpässä oleva ei herää -Lähtörajoitin ja flat shift käyttöön. Johdot on jo valmiina, kytkin vaan kytkinpolkimelle. -Muovikaaria ja helmoja pitäs koittaa. Jos niihin päätyy, myös puskurien yläosat mustaks ja eteen ois uudet sumaritkin valmiina. Jotenkin ei raskis kaaria silputa alta Jos on jollain moottorinohjauksen vaihtaneella mittaristoon tai kaasuläppään vinkkejä niin kertokaahan pois. Polttoainemittari heitti toimimasta ja ainoa muutos että pumpun virta tulee ecun kautta sulakeboksin sijaan, muut johdot on nykimättä. Kiekkamittari tarvii jonkin kelan väliin kaiketi. Kaasuläpän tyhjäkäynti moottori ei tee mitään, liekkö edes ehjä? Tyhjäkäyntiä kuitenkin käy hyvin ilmankin, niin ei oo ollu kiire selvittää. | |
| | | pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Ke 11 Marras 2015 - 10:31 | |
| - Pellikka kirjoitti:
Jos on jollain moottorinohjauksen vaihtaneella mittaristoon tai kaasuläppään vinkkejä niin kertokaahan pois. Polttoainemittari heitti toimimasta ja ainoa muutos että pumpun virta tulee ecun kautta sulakeboksin sijaan, muut johdot on nykimättä. Kiekkamittari tarvii jonkin kelan väliin kaiketi. Kaasuläpän tyhjäkäynti moottori ei tee mitään, liekkö edes ehjä? Tyhjäkäyntiä kuitenkin käy hyvin ilmankin, niin ei oo ollu kiire selvittää. Kerran tuli jotain vastaan tähän kiekkamittariongelmaan: Older VWs have a tachometer that is directly connected to "KL1" of the ignition coil. In this case there is a High voltage surpressor diode on the tachometers' pcb that cuts off the high flyback-voltage spikes coming from the coil. These tachs will not work with a low-level tach-out signal at all. Either you find this Zener-Diode and bridge it or you put a relay coil in line of the tach signal wire to generate voltage spikes and the tachometer will work as well. But in this case you will have to take care that the flyback-spikes coming from the in-line-coil wont hit your MS backwards and destoy it. So never hook it up directly to the MS's port: Eli käyt ostaan kilon vastuksen ja ton 2n5551 transistorin ja purat jostain vanhasta releestä kelan pois, niin saat tehtyä tuon kytkiksen. | |
| | | Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. To 12 Marras 2015 - 7:41 | |
| Niin oon vähä arvellu kans että joutuu tekemään tuon kytkennän ja purinki jo releitä muutaman tuota varten. Tuonkin vois tutkia oisko helpompi purkaa mittaristosta signaalia suodattavat hilut pois. | |
| | | Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Ke 23 Maalis 2016 - 7:50 | |
| Toisella foorumilla jo päivitystä hieman laitoinkin niin jospa tännekkin. Ei vielä mitään suurta oo tehty mutta suunniteltu... Tämähän on kokenu tarkotuksellista laiminlyöntiä koko talven. Ei uskaltanu isosti purkaa että saa vappuna ajoon. Saattaa kerrankin onnistua. Menny aika tehokkaasti käyttöautoja rassatessa. Kuitenkin jarruiksi on hommattua eteen Black Diamondia levyt urilla ja rei'illä ja palat. Tuleviin koitoksiin oon varautunu ja ostanu pari autoa ihan tätä Golfia varten Country on jo hyvin pitkälle purettu ja myyty osat. Tuosta saan kardaanitunnelin, kontinpohjan, tankin ja taka-akselin tärkeimpinä hyötykäyttöön. Tarkotus sitten tuohon koriin muokata sopimaan S3:sta hieman osia. Ens talvena sitten pohjalevyn vaihtoa ja uudet akselit tuohon valkoiseen valmiiksi sovitettuina ja maalattuna. Ei oikein 6-vaihteisia laatikoita ollu muissa bensavehkeissä ja dieselin lootalla laskennalliset huiput lähenteli neljää sataa niin piti ässä hommata luovuttajaksi. Oishan siinä ässässä nahkaiset Recarotkin tietysti jos ei mene kaupaksi. Viikonloppuna olikin jo jumalmoottoripäivä kevään kunniaksi. Yksi moottori vietiin jyväskylään ja toinen haettiin Ouluun Donalta rempattuna ja vähä vahvistettuna. Samalla suunniteltiin tulevaisuutta ja itelle taas tuli stroukkikoneeseen lisää tietoa ja visioita Eilen kuitenki nostin jo pukeille ja alotin saattamisen kesäkuntoon. Vetareita heilutellessa tuntu olevan sisäpäissä hulluna väljää. Pitihän se käynnissäkin käyttää ja hyvältä tuntu. Tuommosta koloa oli hakannu kolmeen kohtaan. Ei näemmä kestä, toinen nivel oli tuolta osin ehjä. Tähän asti menty vanhoilla nivelillä kääntelemällä ja uudella rasvalla vaan nyt laitan uudet
Viimeinen muokkaaja, Pellikka pvm Pe 23 Kesä 2017 - 9:32, muokattu 1 kertaa | |
| | | pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Ke 23 Maalis 2016 - 9:31 | |
| Nyt vaikuttaa lupaavalta. Pitää tulla sit ihmettelee, kun pistät laikan laulamaan. | |
| | | Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Su 18 Joulu 2016 - 20:56 | |
| Pikkuhiljaa golffin parissa aloiteltu ja talvi tarkoitus keskittyä tähän. Syksyllä lopetin ajokauden pesemällä joka paikasta kurat pois. Viime talvi meni liikaa käyttöautojen kimpussa ja keräiltiin voimia tulevaan. Laatikosta kuului kesällä soraääniä hieman sähäkämmässä kiihdytyksessä ja kolmosvaihde meni. Viimeiset ajot ajoin syksyllä Wisse:n lainalaatikolla. Ei se huhua ole että kolmosvaihde on heikko kohta kun rupeaa olemaan enemmän tehoa, yhtään hammasta ei jääny pienempään rattaaseen. Eli ei kestä, pakko päivittää Ässästä ja countrystä purin syksyllä kaikki tarpeelliset voimansiirto-osat. Ja hahmottelin lattialla tulevan voimansiirtopaketin. Turhat himmelit purin pois ja nuokin purin jo valmiiksi että sai pienempään tilaan jemmaan. Countrykin tuli ennen pakkasia silvottua. Onneks ei ollu paras yksilö niin ei säälittänyt. Melkonen ranka se olikin tuon jälkeen ja lähes kaikki jo myyty ja purettu ennestään. Otin isoina paloina että oli helppo leikellä ja sai nätisti sisätiloissa purettua ylimääräset pellit pois. Irrotettujen peltiosien siistimiseen menikin yllättävän paljo aikaa kun massaa on paikoitellen pari senttiä ja onhan se tiukassakin. Ja luonnollisesti piti saada ehjänä tarvittavat palat ja niin että on helppo tulppahitsata pisteet. Lähtikin siitä melko kasa ylimäärästä pois. Ei pahasti ollu ruostetta, yks paikka pitää laittaa varapyöräkoteloon. Kardaanitunneli oli muuten simppelimpi vaan poistin samalla bitumit siitä. Pitää irtaallaan hiekkapuhaltaa ruostetta ottaneet paikat. Yllättävän paksua peltiä oli tuo ja ehjä, pientä pintaruostetta vain. Sitten alkoikin itse auton purku lainalaatikon irrottamisen takia ja 02M sovittamiseksi seuraavana paikalleen. Parin illan puuhastelun jälkeen tilanne olikin tämä. Kaikki vanhat voimansiirron osatkin meni kaupaksi niin sai tilaa uusille hallille. Tuon lämpöeristeen revin jo pois kun oli irti osittain. En suosittele Arlowsin evästä tuohon. Välissä oli joku kuitumatto mutta se ei ollut kiinni tuossa alumiinissa kunnolla. Uuteen kytkinpakettiin tuli PO-metalin sintterilevy, Sachs paineasetelma, Valeo irrotusmekanismi ja samalla Febin öljyt laatikkoon ja perään. Vaihteensiirtoon tuli muutamat kuluneet osat uusia Suomen Autohuollosta. 240mm kytkin siis tulee nyt tuohon, pitääpähän sitten ja ei tarvii soveltaa niin paljoa. Vanhankin ois adapterilla ilmeisesti voinut käyttää. Laatikko ja jakolaatikko oli toimivia niin ajatus laittaa tässä vaiheessa vain stefat ja öljyt uusiks. Muutama tunti meni että sai tuon puhtaaksi vuosien paskasta ja hapettumasta. Pesty sitruunahapolla, Würthin vannehapolla, liuotinpesulla ja bräkleenillä hulluna. Ja harjasin pikku messinki- ja teräsharjoilla. On muuten älyttömän hintasia stefoja tuohon alkuperäset, 90e kpl osa. Muutama vielä hakusessa ku ei raskinu. Uus kytkinakselin stefa ja irrotusmekanismi jo paikallaan. Maalailin pultitkin kun oli hapettumaa ottaneet. Vaihteensiirto tulee S3:sta jo siksi että siinä on keppi huomattavasti tunnokkaampi. Vaihteenvälinlyhentimiä tutkin tuohon ja meinasin jo ostaa mutta ei näyttäny ihmeelliseltä niin tein ite. Vielä pitää maalata nuo. Hioin vanhat niittaukset palloista pois, porasin reiät ja tein m5 kierteet. Sitten ite vipuihin valmiiden osien kuvista mallia ottaen uudet reiät ja nyt pitäs olla jotaki 35% lyhemmät välit. Ja saa palattua takasin jos ei miellytä kun niittaus on korvattu pultilla. Ja vähä kevensin ja muotoilin uusiks tuon vastapainon. Ja vuosien kyttäilyn jälkeen löyty 16" OZ futurat espanjasta. Vaatii läpikäynnin mutta jako on 4x100 ja 8,5" ja 9,5" leveinä oli mieleiset muilta osin. Tasalevyiset ois ollut vielä mieleisemmät mutta menee ne leveämmätkin takaset, jos on vetävä akseli | |
| | | Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Su 8 Tammi 2017 - 19:56 | |
| Koitetaan jotain rakentaa kun on niin hiljaseks menny foorumi ilmeisesti sosialistisen median takia Epytec.de toimitti kasan tavaraa tähän ja pariin muuhunkin autoon samalla. Oli kyllä laatu palikoissa jopa parempaa kuin odotin ja pikaisella sovittelulla ainakin osa palikoista tuntu olevan sopivia. Tähän projektiin tuli kevyt kiinteä vp 240mm kytkimelle, taka-akselin auraus- ja cambersäätöpalat, taakse 280mm levyille kannakkeet S3-satuloille ja 02m laatikon takakannake. Päätin ostaa valmiit ajan säästämiseksi. Laatikon kannaketta aattelin vahvistaa kuvien perusteella, mutta olikin niin jämäkkää tekoa ettei kyllä tarvii kuin maalata. Eikä tuohon hintaan kannata edes ite tehdä enää tuota kiinnikettä. Edellisestä kuvasta näkyykin että se on tuon vp:n kokonen Vauhtipyörä näytti hyvältä. 5,5kg lupaavat painoksi. Muuten sopivuus oli hyvä mutta offsetit vielä pitää vertailla vanhaan kunhan kerkee. Futurat kävi tarkistuksessa/oikaisussa Wheel Doctor Eerolla. Pikkusta heittoa oli ja ne tuli kuntoon. Lähinnä hipistelyn vuoksi kaikki hiplattiin, yhdessä oli näkyvämmin heittoa lähtiessä. 8" ja 9" oli oikeat mitatut leveydet. Pitänee käydä vielä toinen reissu ja ottaa siivut sorvissa että saa kasattua leveämmäksi sandwich tyyliin. Sisäkehät on jo puhallettavana, keskilätkät työn alla, ulkokehistä maalit poistettu ja keskiöiden maalaus sovittu. Vaihdevälinlyhentimet on maalattu ja paikallaan. Kardaanitunneli vaati pientä muokkausta että uusi vaihdekeppi solahtaa paikalleen. Sama periaate etuvedossakin. Etummainen kiinnike piti irrottaa, porata pari reikää ja lähinnä varalta pikku kolon kepin reikään kairasin. Ite vaihdekepin etummaiset kiinnityspultit vaihoin kierretangon pätkiin ja putkenpätkät tulee vielä holkiksi tuohon. Takimmaiset reiät piti vinguttaa aika reilusti vinoon että saa oikeaan kohtaan tuon. Kepin päähän väänsin M12 kierteet nupille. Puhalsin ja maalasin mattamustalla kun oli ottanut hapettumaa. Kasatessa uudet rasvat joka väliin ja kepin pallonivelen kuppi tuli uus. On kyllä ihan eri tiukka rakenne ku 02a kepissä. Sitten kevyen purkuoperaation jälkeen leikkelin kardaanitunnelin ympäriltä vähä vaimennusmattoja pois. Päistä ja penkin kiskojen päistä porailin pistehitsit auki ja ajoin puukkosahalla irti vanhan pakoputkitunnelin. Aika iso ero niissä oli kun vierekkäin vertailin. Syncron malli leveämpi etuosasta ja paljon korkeampi. Käsijarrun vaijerien läpiviennit etuvedossa on tunnelin päällä ja syncrossa sivuilla. Kartongista leikeltyjen mallien ja muutaman sovitusyrityksen jälkeen uusi tunneli alko käydä paikalleen. Melkonen savotta oli putsailla kaikki massat ja maalit pois tieltä ja valmistella hitsausta varten. 3cm välein tuli pisteillä kiinni kuten oli tehtaaltakin ollut syncrossa. Oli siinä kaikkiaan varmaan viikon työtunnit countrysta irrottamisesta tuohon asentamiseen kun hiekkapuhalsin ja putsasin vanhat bitumit jne. Uusille käsijarruvaijerien läpivienneille oli niin selvän näköiset paikat jo tehtaalta että riitti kun porasi reiät ja siisti ympärykset. Taka-akseliston kaikki hilut ja vanteen kehät on paikallisella konepajalla. Puhaltavat puhtaaksi ja maalaavat epoksipohjan niihin. Sen verran aikaa vievä homma 100-litrasella kompuralla puhaltaa että päätin jättää isommilla vehkeillä tehtäväks.
Viimeinen muokkaaja, Pellikka pvm Pe 23 Kesä 2017 - 9:33, muokattu 1 kertaa | |
| | | john_gleasy CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 4014 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Ma 9 Tammi 2017 - 15:17 | |
| Hienon näköistä tekemistä. Sun hommia seuraamalla voi koittaa itsellekin kasvattaa nyyttejä jonkin samantapaisen konversion tekemiselle. Ja tuo Epytec paja oli ainakin mulle uusi tuttavuus. Seuraavia steppejä odotellessa. | |
| | | Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. La 21 Tammi 2017 - 21:00 | |
| Kiitoksia! Hyvä keino ensin tehdä moottori, jolla etuveto on ihan turha keksintö. Ois pitäny heti alkujaan alkaa tekemään takavetosesta harrasteautoa aikoinaan Epytecillä oli kyllä yllättävänki paljo kaikkea tarpeellista muutoshommiin ja hinta/laatu erittäin kohillaan. Sitte niihin seuraaviin steppeihin. Kardaanitunneli sai maalit päälle. Sisälle tuli 2-k uretaani kun oli valmiina semmosta. Saumoihin tuli molemmin puolin tiivisteeksi liimamassa. Alapuolelle kiveniskumassalla häivytin vanhan massan rajan ja yks kerros koko tunneliin. Sama hammer päälle sitten ku pohjassa jo olikin. Pääsis jo vähä kasaamaan vaihteensiirtoakin nyt. Muiden projekteja tutkin ja suunnittelin, niin saattas riittää että on kahdessa osassa tuo kontinpohja. Purin sitten siitä pisteet ja raaputtelin liitoskohtien ympärykset massasta puhtaaksi. Tuossa näkyykin syy kontinpohjan vaihdolle. Tuohon poikkipalkkiin tulee taka-akselin takapusla kiinni. Kytkintä ja vauhtipyörää mittailin ja vertailin vanhaan ja tulin siihen tulokseen että pitäs toimia. Lohkon ja laatikon välinen suojapelti piti ottaa ässästä. Vp uusilla pulteilla momenttiin ja kytkin ja asetelma päälle. Näyttää että kaukana lohkosta kun puuttuu se juriseva kaksoismassan möykky. Lootan nostin paikalleen ja pultit putsasin aiemmin sitruunahapossa enimmästä moskasta. Hyvinhän se lohkoon passasi kun tuommonen siihen kuuluukin oikeasti. Öljynpaluun letku on jakolaatikon tiellä ja siihen tulossa uus aihio. Downpipe tulee justiin kardaanin kohalle ja sekin pitää muokata. Tunnelissa oli oikealla puolen hyvä kolo putkelle. Muuten tuntus kaikki passaavan nätisti. Nopeusmittarille pitää jotain keksiä kun tuossa lootassa on sähköinen, ei oikein ymmärrä vaijerimittari sitä. Osatkin tuli jo puhalluksesta, epoksipohjamaali pinnassa. Mukava lähtee maalaamaan pintaväriä nyt. Osa oliskin suoraan valmiita pintaväriin. Vakaaja unohtu kuormasta niin pitää sekin ite töhäyttää muutaman pikkuosan kans. Vanteen keskilätkät piti maalinpoistolla putsata ku oli jotaki huonoja spraymämmejä päällä. Tekstit piti puhaltaa alumiinioksidilla. Ja lopuks kiillotus. Keskiöt kävi Wheel Doctorilla uuden keikan ja nyt voi kasata sandwich-tyyliin kehien väliin keskiöt. Pieni keskityssyvennys sisäkehällä sorvattu. Kuvan kehä oli huonoin ja testikiillotettu puoliks että saako vielä tehtyä elävät. Radinoxit kyllä houkuttas mutta ehkä ens konkurssiin sitte. Nuo lähtikin jo maalattaviksi kaverille. Saa uunissa maalata kunnon pinnan. Väri on vielä vähä auki.
Viimeinen muokkaaja, Pellikka pvm Pe 23 Kesä 2017 - 9:37, muokattu 2 kertaa | |
| | | Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Su 5 Maalis 2017 - 9:11 | |
| Pikkusatsi osia piti maalata että pääsi kasaamaan hieman. 2k uretaanimaali tuli pintaan ja epoksi pohjalle. Muutamat osat joutu puhaltamaan hiekalla ennen maalausta. Turbon öljynpaluu oli yllättäen kulmavaihteen tiellä. Hain S3:n jo myydyn öljynpaluun takaisin paikalliselta kanssaharrastajalta. Yks katkos piti tehdä, asentoa kääntää ja hitsata tigillä kasaan. Muutenhan se ässän versio kävis mutta kakkiksen moottorinkannake oli tiellä. Melkonen sovittelu siinä jo ahtauden vuoksi on, pitää olla oikea järjestys. Mutta nyt on vaihteston osalta kaikki kiinni. Takimmainen kannake pitää vielä maalata ja se tulee syncrosta. Ottaa vetarin suojakumiin kiinni tuo etuvedon malli. Etummaiselta moottorin kannakkeelta jäi yksi kiinnityspiste pois laatikon puolelta. Hitsailin siihen uuden rakenteen parista levyn palasta ja holkista. Tulee laatikonkin puolelta tuettua nyt. Startti piti laittaa ässän 12mm pulteista poiketen 10mm pulteilla tuon kannakkeen takia. Epytec lupaili ettei tarvitse apurunkoa muokata tuolla heidän kiinnikkeellä 02M swapissa. Äkkiä näyttäs että on siellä tilaa riittävästi vetarille. Parit puslat ja konehuoneeseen uus lämpöeriste piti tilata maailmalta. Taakse tuli nyt vanhemman mallinen kannake, johon vaihdoin kumin tilalle Powerflexin puslan. Josko nyt loppus koneen keikkuminen. Febin edellinen hydraulinen kannake kesti ehkä 5tkm ja on ihan lötkö. Tuo ainakin tuntuu jämäkältä, toki saattaa sisälle tärinöitä tulla. Lienee mukavuus muutenki jäänyt vähä taka-alalle... Alatukivarsien puslat vaan nitisee ja natisee kun tukivarret on kulmassa madalluksen takia. Nyt investoin Powerflexin race-versiot, joissa on uretaaniin ujutettu kuulanivel. Nuokin S3/TT ja muihin neloskorin sukupolven vehkeisiin tarkoitettu kuten edelliset umpikumiset. Ja pitäs loppua eläminen myös kiihdyttäessä. Lähinnä ääntely, osien kuluminen ja löystyminen ollut se ongelma aiemmin. Hammastanko piti ottaa taas työn alle kun alkanut vuotamaan öljyä kun vähän rajummin kierrättää pitemmän hetken. Uusi tiivistesarja tulee taas. Jos vielä vuotaa jossain vaiheessa niin pitänee päivittää tehostamaton tanko nopealla välityksellä ja laittaa sähkönen tehostin. Hammastangon kun saa nippuun, takakannakkeen maalattua ja lämpöeristeen liimattua, olisi koneen takaisin noston aika. Ensi viikolla sitten kontinpohjan vaihto ohjelmassa loman kunniaksi. | |
| | | Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Ke 29 Maalis 2017 - 0:38 | |
|
Viimeinen muokkaaja, Pellikka pvm Pe 23 Kesä 2017 - 9:39, muokattu 1 kertaa | |
| | | pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Ma 3 Huhti 2017 - 9:43 | |
| Hyvältä näyttää ja siellähän on kohta valmista. Vois tulla jossain välissä ihmetteleen livenä. | |
| | | Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. La 15 Huhti 2017 - 11:39 | |
| Käyhän ihmeessä ja äkkiä että kerkeet http://www.international-speed-parts.de/Tuolta tulossa vetarit. Kertoi että testattu yli tuhannella hepalle, ettei tarvitse huolehtia minun kestosta. Nivelien kestosta ei tiedä mutta kokeillaan, uudet Meylet tilasin eri paikasta. Vahvistaa sitten jos ei kestä. Pikkusen arvelutti että lyhennettyinä ei kepit tule kestämään ja pahimmassa tapauksessa melkonen tuho kun katkeaa vauhdissa. Plussana melkosesti säästää aikaa ja toiveita saaha vapuksi kasaan. Tutkin ja googlettelin kardaania vinkin perusteella niin näytti että TT kardaani on sentin pidempi kuin syncron. Nythän se 5 mm lyhennys tapahtuu jo syncron takarätillä. Toisen 5 mm saa kyllä helposti pois kun koneistaa joka paikasta vähän pois. Ei tarviis hitsailla ja tasapainotuttaa. Tukilaakerin kiinnityksen siirto nyt ei kauaa ota, kun rakentaa adapteria siihen. Ostin TT kardaanin niin näytti että googletus piti paikkansa. Tuosta näkee hyvin kardaanien erot. Ylhäältä alas, Syncro, TT ja S3. Takapään laippa samalla kohtaa kaikissa kuvassa. Tuon verran se TT:n kardaani on pidempi. Ihan muutamia millejä kun saa pituudesta pois niin sopii paikalleen. Hiekkapellin joutui maalaamaan kun se kävi irti ja hitsauskohdista maalit piti hioa. Saumat liimattu tiiviiksi ja massa päälle. Aiemmin oli jopa kittailtu siistiks, mutta nyt ei jaksanut. En aio pikkupuskureita laittaa ja tuohon jää kokonaan piiloon. On kuitenkin sama väri niin ei paista välistä. [url=https://flic.kr/p/TCAoHL]Yksi ilta yötä myöten maalailin osia mustaksi. Ensin muokattuihin tai vielä hiottuihin kohtiin tuli epoksi. Päälle polyuretaanimaali. Molemmat Hempel 2-k teollisuusmaaleja. Melko telineviritykset tuli kun osia oli jo enempi kerralla. Samalla meni akselisto, jarrut ja vanteen sisäkehät. Varsin siistit tuli. Hopealla liuotinbasella ja 2-k lakalla maalattiin hallikaverin kanssa molempien hopeat osat yks ilta. Akselin kannakkeet, perämurikka ja tankin pannat tuli hopealla. Enää kardaani ja vakaaja on maalaamatta. Ranskasta Mecatechnic toimitti uudet valot, akselien kiinnikelevyt ja puskuriin peitelevyt ilmanottoreiän pystytolpille. Löyty tummat valot ristikolla ilman kristalliefektiä niin ostin pois. Pitää golffin keulaa seuraavaksi kokeilla vaihtelun vuoksi. Muut osat jo olikin. Trodo.lv toimitti kauhu paketin vetoniveliä, tulee nyt kaikki uusia. Samassa tuli rallye käsijarruvaijerit, kardaaniin rätit, taakse jarrupalat ässän satuloille ja kardaanin tukilaakeri 202 mersusta. Kaikki nivelet ja rätit tuli pultteineen niin mukava kasata paikalleen. Öljytkin hain koneeseen. Vanteen keskiöt tuli maalarilta, kiitoksia Tommi Kummala! Tuli kyllä hyvät ja värikin oli just hyvä omaan silmään. BMW sterling grey tuli tällä kertaa valittua sävyksi. Uudet pultit, mutterit, hiilikuitu keskiörinkulat ja venttiilit on maailmalta jo tulossa. Kehien kiillotus taitaa jäädä suosiolla ens kuun hommiksi ja alkuun mennään Borbeteilla vielä. | |
| | | Sponsored content
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. | |
| |
| | | | Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. | |
|
Similar topics | |
|
| Oikeudet tällä foorumilla: | Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
| |
| |
| |