| Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. | |
|
+89Pellikka Jandu KjMM Zoml ripa oogoo pasisto tonkpa Juibbi Kozonen blummi Juunas94 J4TOG AS13 PHJS Leksa Raab s4his temeee. Sumiloff |777| Juhaz Jepa Makke nani wiiksi Säm niksude` Warro Juke-Maza janpertti OspreY Mro Pazihi -Mikkeri- hirvonen ShuFFel Vellulollero Aleksii jarkkis Jeppe. antizero lGtC Koomik pellepoliisi GrapL turhake Ruusenvisti RöHnÄ hintti -zamppa- kartza Mai- _wisse_ Challenger-70 TMA Jusux Mazuuu Neuni ElektrikMekanik Masq Makkeli SaKmund kaleiv sasu mazz apuapina Ghosty InsaneMe Grontti Elementti CDLC.CO TomVi epk eros x-arttu-x Jak3 jontte Green Kipe Bäkström llattee Mmasa ]usbe kiskola Laatueine Antto- kop-O-nen Wald 93 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. La 27 Elo 2011 - 15:31 | |
| Talveksi on tehty mersusta luisupeli, ettei tarvii tätä ees miettiä pilaavansa Talviajoa en oo ees ajatellu varmaan 3 vuoteen tälle. Lämmintä kyllä pukkaa nyt hienosti. Oikeestaan näillä keleillä polttavan kuumaa. Toisessakin kakkiksessa on samannäkönen kenno ja lämmin oli talvellakin. Lie ne on sulle jonnii paskan myyneet? Pääasia kuitenkin että nyt ei huurru ikkunat, eikä haise neste sisällä. Tänään sain säädettyä sytkän kohilleen. 16 astetta tuli perusennakkoa. Vakiota 6:tta ja myös 10 astetta kokeiltiin, mutta tuo tuntu parhaalle. Alko pelata nyt ja kulkeekin jonnekkin. Hifivehkeitä tullut nuitten koksujen lisäks haalittua muitakin ja niitä pitää talven aikaan asetelle kyytiin. Soitin varmaan pitää jo loppusyksyks saada paikalleen. Subi ja erkkasarja oikeastaan puuttuu muutamien virtatarvikkeitten lisäks. Soittimeks tuommonen Pioneer Deh-p77mp Ovaalilta. Kaikki tarpeellinen mulle on paitsi viivesäädöt. Niitäkään en osais käyttää enkä kaivata, mutta ehkä päivitän sitte joskus. Ulkonäöstä voisin 9 kouluarvosanan antaa ja se olikin tässä projektissa äänenlaadun kans samalla viivalla. Vahvistimen virkaa hoitaa Phoenix Gold M44. Nelikanavainen ja -90 luvun alusta, eli aikakaudenmukanen. Legendaarinen ja hieno, löytyy PG:n rca:t kans. Kytkennät pitää sitte hakea, mutta tarkotus ois pelata kaikki tuolla. Saa nähdä mitä kaikkea laitan piiloon ja mihin. | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. La 24 Syys 2011 - 20:30 | |
| Golffi pesty ja peitelty halliin. Pääsee taas kunnolla rakentamaan, suunnitelmia jo kovasti ois oottamassa. Jatkan sitte kuvallisena sitä mukaa kun jotain tapahtuu. | |
|
| |
hintti
Viestien lukumäärä : 113 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Ma 26 Syys 2011 - 9:05 | |
| Tuo soitin näyttää lähinnä kasettisoittimelta Mutta ei se sitä tarkoita etteikö se vois hyvä olla. | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Ma 26 Syys 2011 - 20:39 | |
| Autokin on kasettiaikakaudelta, passaa hyvin.
Joku VW-harrastaja vois tulla ja vaihtaa oman G60 virinokan Abt:n 285 asteiseen 8v nokkaan, joka passais paremmin vapariin? | |
|
| |
RöHnÄ
Viestien lukumäärä : 254 Paikkakunta : Akaa
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Ti 27 Syys 2011 - 23:10 | |
| Hyvä ja kaunis toi Pioneerin P77. Äänenlaatukin riittää aika pitkälle. Vahvari on kyllä ihan kultti kamaa | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. La 22 Loka 2011 - 17:23 | |
| Röhnä puhuu asiaa. Vahvistin on varmaan monille tuntematon, mutta aikansa ehotonta huippulaatua. Ja laadukas se on nykymittapuullakin, äänenlaadusta tuskin jää enää vahvistimen osalta kiinni. Tosiaan siellä pudasjärvellä sain käytyä aiemmin syksyllä. Ahtoja oli jossain piilossa ja paras aika oli 15,49x ja loppunopeus 145km/h. Meleko hiasta, mutta sikamaisen mukavaa oli. Teknisiltä murheilta säästyin muuten. Siitäpä iskikin taas kipinä ja hommasin käytettynä lastutetun boksin tuohon. Sai jo kilon verran mittariin ahtoja aikasemman 0,7 sijaan. Seokset heitteli ja ahdot heitteli, eikä kerennyt säätää kunnolla. Lastu siis vikana, joten SNS lastulle ois hyvät perusteet hommata nyt talvella. Nyt tilanne on se että keulaa on purettu pois tieltä. Tekniikka paketti on sitä vaille että apurungon pultit ja iskarien yläpään pultit auki ja puotan koko tekniikan pois. Konehuoneen purin jo muuten melko tyhjäksi. Suht työläs ja ahdas tuo g-moottori on purkaa esim sähköistä ja letkuista, mutta ite ku on tehny niin tietää jo. Ohjelmassa siis seuraavaksi luvassa: -Hammastangon tiivistesarja, tilattu. Vuotaa öljyä ja suojakumi kiertyi rikki suuntauksessa. -Uus 02A, näillä näkymin laakeroitu valmiiks ja rattaita päästetty. Vanhassa oli reikä jo valmiiks, kakkonen sorvaa ja laakeri ääntää. Ompahan sitte pari varaosalootaa. -Konehuoneen maalaus uudelleen ja melkosen monta osaakin pitää maalata -S4 suuttimet, 325cc muistaakseni, nyt orkkis vihreät. -Mk1 gti imusarja, hieman pitää letkujen paikkoja modailla ja tietysti puhaltaa/maalata. Jos oikein innostun, niin hankaan valupurseet pois. -Uretaanipuslat kumisten tilalle eteen. Vakaajan kumit on jo entiset, niin sama laittaa kaikki uusiks. -VDO vakionopeussäädin, pitää vielä ehostaa osat. Nopeusanturi mittarin vaijeriin kelpais, jos löytyy.Saattaapa olla että värikin muuttuu samalla kun kerran alan maalailla. Tarkotus saada tekniikka aika nopeasti takasin nippuun ja siirtyä korin kimppuun sitte. Joku järkevämpi ois jo myyny eteenpäin, mutta tehhään nyt "uusiks" | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. La 29 Loka 2011 - 18:04 | |
| Kone laskeutu nätisti kaikkine oheishiluineen. Oikeastaan parempi oli ottaa apurunkoineen tuo setti pois, eikä tullu pahemmin jälkiä. Tuokin pakosarjan kääre pitäs uusia, kun repsottaa. Purin jo tuossa nosturilla apurungon kokonaisena irti moottorista. Apurungosta nappasin hammastangon irti ja navat vetareineen. Laatikon irrotin koneesta ja tyrkkäsin osat talteen auton alle. Mallattiin sitten oikein päin tuota mottia taas, Oli vaan vetarin kuppiin tullu jälkeä kun on nivelen sisäosa ottanu kiinni, pitää vähä viistää tavaraa pois. On vissiin liian kulmassa nuo vetarit. Hammastangon sain huollettua. Uusiksi meni tiivisteet, rasvat ja maali. Ei ollu hampaissa tai laakereissa mitään selviä kulumia. Melkonen aparatti purkaa ja mistään en löytäny ohjeita. 3 erikoistyökalua jouduin tekemään, oiskohan menny koko hommaan viitisen tuntia tehokasta työaikaa. Seuraavan kerran menee helposti. Kasaaminen oli nätti homma ja lopuksi mattamustaa pintaan. | |
|
| |
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. La 29 Loka 2011 - 21:21 | |
| Jumakauta ku näyttää konehuone puhtaalta, vaikka kesä ajeltu. Toivottavasti omastakin näyttää konehuone samalta edes keväällä ennen kesän ajoja. | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Su 30 Loka 2011 - 10:12 | |
| Pesin kyllä ku laitoin seisontaan, mutta lähinnä alapuolelta. Jos se ens kesänä pysys puhtaampana kun ei vuoda loota ja hammastanko niin paljoa. Ihan tiivistä ei vanhasta volsusta saakkaan. Jos se ei vuoda, se on tyhjä | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Ke 9 Marras 2011 - 20:46 | |
| Pientä päivitystä... Lukkopellissä alkoi tympiä kun välijäähy oli kiinni läpipulteilla, joten hitsasin siihen mutterit. Nopeampi purkaa ja kasata. Samalla hitsasin mutterit valojen kiinnitysruuvien paikalle, ennen valot oli tehtaan jäliltä vaan ruuveilla pellin läpi huterasti. Näkyvän puolen silottelin, ylimääräsiä reikiä oli kymmenkunta ja syylärille vaihtoehtopaikkoja. Nykysen syylärin kiinnikkeen hitsasin toisen kuntoon kun oli kierre mennyt. Jää siis enää pakolliset lukko, konepellin keppi, syylärin kiinnikkeet ja konepellin korkeudensäätökumit. Konepellin kepin vois periaatteessa vaihtaa pumppuihin, mutta jätän väliin. Nyt jo kuvasta poiketen hitsaukset hiekkapuhallettu ja siloteltu osa kitattu. Konehuoneen mustia muoviosia oon pikkuhiljaa hangannu kuosiin, että voi sitten suoraan kasata kaikki. Likaset kumiletkut ja joitain sotkusia muoveja pyyhin ensin tinnerillä puhtaaksi. Päälle Sönus trim&motor kote ja joihinkin tuli sen alle CG new look trim gel. Tuo Sönus on akryylivaha ja pitäs kestää, täytynee käydä moottorikin läpi kun soveltuu myös maalatulle pinnalle. Kerkesin taas kuvasta poiketen hiplata paljon muitakin hiluja. Kuvan säiliöt on muuten maalattu pari kesää takaperin Motipin sprayllä, hyvin kestäneet. Hammastankokin kuivuneena pääs kuvaan. Grasshopperdragilta Saksasta tilasin uretaanipuslia kasan. Tuli perille viikossa ja kaikki tilatut hilut. Tuli eteen tukivarsiin setti, 17mm vakaajalle, 19mm vakaajalle, hammastankoon, etupoikkipalkkiin ja pakoputkeen. Yks palkkisetti ja vakaajasetti tuli kaverille. Jospa alkas pakoputkikumit kestää viimeinkin kun sulaa aina poikki. Tarkotus ois kokeilla 19mm vakaajaa corradosta nykysen 17mm tasapaksun tilalle. Pitää vaan nuo vakaajatkin ensin puhaltaa ja maalata. | |
|
| |
Elementti
Viestien lukumäärä : 798 Paikkakunta : Järvenpää Muut : Vagcrü
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Ke 9 Marras 2011 - 21:58 | |
| Tuli vaan mieleen, miten tarkistat jäähdytysnesteen määrää kun on paisuntasäiliö maalattu mustaksi? Omasta Corradostakin oli joskus aikoinaan pissapojan säiliö musta.. | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Ke 9 Marras 2011 - 22:00 | |
| Korkit auki ja kahtelee, hyvin on toiminu. Muistaa kyllä jo mihin asti mitäkii tulee | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. La 17 Joulu 2011 - 19:06 | |
| Konehuone ois hiontaa ja väriä vaille kun lokarit vielä irrottas. Teippailin kaikki kolot mihin vaan suinkii pääsin ja purin kaikki nippelit, paitsi johdot jotka suojaan. Niin ja värikin pitäs päättää jos meinaa maalata. Vaihteisto piti pientä rallatusta koko ajan ja kuoret oli kolarissa saanut corradossa osumaa sekä 2. vaihteen synkro alko sorvailla. Ostin uuden käytetyn ATA-koodilla. Tuossa on nyt uuden nihkeät laakerit ja 3. ja 4. vaihteen rattaat päästetty. Lukkoa kovasti tarjottiin kauppaan, mutta ei vielä venyny lompakko siihen. Pesin tuota jo suht puhasta laatikkoa tullessaan niin kauan että paskaa ei jäänyt koloihin. Jotain kökköjä piti sulatella maalinpoistoaineella ja autosolilla. Vetarin laipat ja vaihteensiirtäjän rautaosat piti mustalla maalata. Vaihdoin vielä vanhasta laatikosta ehyemmän laipan, jonka päälle painelaakeri asettuu. Tuossa kun oli uusitut tiivisteetkin valmiiksi. Muutamia pultteja pitää vielä laittaa uusiks. Oli kyllä siitä hyvä ostos että hapettumaa ei ole oikeastaan yhtään ja pultitkin on säilyneet keltapassivoituna. Tuolta se tullessaan näytti. Samassa paketissa tuli sintterilevy. Uusi maalaamaton vs. vanha maalattu. Sintteri ja Lukin vakiolevy. Sintteriin pitää käydä laitattamassa uudet pinnat vielä. Vanha levy oli justiin 9mm paksu kuten Tarviketorilla uusi Luk. Jospa se ois jo ens kesänä tarpeen tuo pitävämpi kytkin. Vielä ei kyllä ollut mitään heikkoa. Keulasta kaikki irtonainen piti purkaa että saa uudet puslat ja maalipinnan. Oli jo sen verran kolhuja ja ennestään paikkailtu että hiekkapuhalsin kaikki tänään paitsi imusarjan. Maaliksi tulee kiiltävä musta uretaanimaali kuhan kerkeää joku päivä ruiskuttaa. Puhallettu ja maalattu Dupontin happomaalilla. Vanteista renkaineen voisin luopua jos on joku kiinnostunut, tekee mieli 8 tuumaa leveitä. Lisätietoja saa privalla, ilmotus tulee kunhan saan kuvailtua ja tehtyä. | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. La 31 Joulu 2011 - 18:18 | |
| Nuo alustan puhalletut osat sain maalattua. Apurunko, tukivarret, etupalkit, tehostin, koneen kannakkeet ym. hilut sai pintaansa kiiltävän mustan Urki 2-k polyuretaanimaalin. Kallistuksen vakaaja tuli toyotan super valkeella. Tehostin ja kytkinsylinterin kikkareet huitas työkaveri mersun brillantsilberillä. Vielä pitää lukkopellin päällyspuoli vetästä valkoseksi, senkin maalasin alaosiltaan mustaksi. Välijäähdytin sai pintaan VHT:n mustan ryppymaalin. Pitäs olla lujia nyt. Kännykkäkuva osista. Parempia kuvia pitää ottaa ens viikolla kasatessa noita. Sintteriin kävin laitattamassa uudet palat Ape-importilla. Ompahan uus sekin, ei tarvii heti löysätä laatikkoa taas (toivottavasti). Konehuonekin sai viimein värin pintaan. Parit kiinnikkeet poistin taas ja kittailin pienet kolot. Sen ihmeempiin silotteluihin en halunnut alkaa. Tuo on kuitenkin niin täynnä tavaraa ja lisää vaan pitäisi asentaa ettei silotuksesta ole vastaavaa hyötyä. Ja toisekseen tykkään yksityiskohdista. Heti maalauksen jälkeen. Pitää samalla myllytellä vielä paremmaksi kun kiillotan yhden valuman pois. Tahtoo tallissa huono ilmanvaihto tehä pientä hallaa pinnalle, mutta pieni puunaus riittää. Loppuauto maalataan kyllä ihan uunissa parissakin erässä. Ennen kun kasaan isompia kiinni niin vahaan vielä FK:n 1000p sealantilla pariin kertaan, jos se ois helpompi pitää puhtaana. Suojaukset purettuna. Kyllä tämä tästä taas. Kuten tarkkasilmäiset jo huomasikin, niin ensi kauden värinä siis valkonen koko kipossa. Spies Heckerin 275 sarjan Hs-pintamaali ja Audin Ibis white sävy, ompahan sitä oem+ hommaa. Kiitoksia Oulun Automaaleille maaleista. | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Su 15 Tammi 2012 - 10:15 | |
| Välijäähdytttimeks tuli Autobahn88, entistä isompi ja täysalumiininen. Oioin kaikki littiin menneet rivat tuosta ja putsasin hyväksi. Maalasin Vht:n Wrinkle plussalla, eli ryppymaalilla. Hyvä tuli, eikä paista maskin takaa. Koira kerkes käydä jo kiipeilemässä tuon päällä, niin piti muutama ripa oikoa ja maalata vielä uudelleen. Ahtoputket pääsee rakentamaan kokonaan uusiksi sitte ku on kaikki paikallaan. Puslia sain asennettua paikalleen. Melko nysvääminen oli hieman kärsineellä viilapenkillä survoa nuo. Yks kuhmu tuli ohimoonkin ja koiran päälle putos yks pusla, niin oli hieman tahmee karva. Tukivarsiin tuli aika kovat prothanet ja etupalkkiin jotkut merkittömät. Luulis jäykistyvän keulan aika paljo, ei tosin mikään huono ollutkaan. Pesin asentelun jälkeen sormenjäljet pois ja vahasin nuo Fk 1000p sealantilla. Vakaajan pystytangot kävin ostamassa g60 malliset ja seuraavaksi pitäs niihin laitella puslat ja kasata apurunkoon kaikki paikalleen. Suomen autohuollosta tilasin jarruputkille uudet kiinnikkeet ja muita nippeleitä konehuoneen puolelle sekä uusia pultteja aika läjän apurunkoa, tukivarsia ja vaihdelaatikkoa varten. Jos ens viikolla alkas kasailla jo konehuoneeseen osia paikalleen ja tekis ainakin apurunkoon paketin valmiiksi. Laatikkokin ois sitä vaille että laittas kaikki paikalleen. | |
|
| |
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Su 15 Tammi 2012 - 11:56 | |
| Niin sää vahasit alustan osatkin? Pitäskö itekki kun kesään tuntuu olevan sen verran aikaa | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Su 15 Tammi 2012 - 13:56 | |
| Aattelin vahata kaikki maholliset ainakin ennen asennusta. Jos vähä helpottas pesua jatkossa. Tällä kertaa en jätä hiplaamatta mitään osaa. | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Su 18 Maalis 2012 - 17:46 | |
| Edistystä tämänkin parissa tapahtunut. Kiire alkaa tulla taas, mutta josko sen sais kesäksi ajoon uudistuneena. Konehuone ite myllyä vaille kuosissa. Kiillottelin jarruputket ja sylinterin ja uusin kaikki valkeet muovinippelit originaaliosilla. Bensaputket hain Etralta uudet ja sattu sopivasti valkoset nekin. Johdot puunailin tärpätin ja tinnerin kans kaikki. Läpivientikumit ja kaikki tulpat on lioteltu puhtaaks liuotinpesuainevedessä. Vahasin pariin kertaan FK:n 1000p sealantilla kaikki osat ja ite konehuoneen, jos vaikka pysys puhtaampana. Silotettu lukkopelti. Toistakymmentä reikää hitsattu, kitattu ja maalattu. Alapuoli tuli mustaksi. Tuonkin vahailin valmiiks. Lukko tuli kiiltävällä mustalla, pitää vielä kiinnittää se jollain siististi. Uus kytkin menossa paikoilleen, sekin vaati muokkausta. Kampuran päästä piti ottaa pois ettei jää kantamaan keskiöstä. Ja palat otti ulkokehältä aavistuksen vauhtipyörään kiinni ja sieltäkin piti pikkusen hioa pois. Siellä lepää. Eipähän tarvii pelätä että alkaa luistamaan tällä kokoonpanolla. Imusarjaksi tulee nyt siis 1-korisen Gtin malli. Kanavat meni ihan kohdistamatta, hieroin vain kaikki purseet pois. Valujälkikin oli kyllä siistimpi ku Geen omassa, muut erot ei kovin huomattavia ole mutta ei varmaan virtauksia silmällä testata. Kaasuläpän reikää piti kairata melko reilusti isommaksi, että ei tule porrasta. Pulttijako on suoraan passeli. By-passin lähtö ja kaasuläppä on nyt kohdistettu ja siistitty hieman kulmia pois. Paljoa ei tarvinnut ottaa. Tein koesovituksen koko tällille. Pakosarjaa piti hiukan nostaa kun lepäsi vieläkin hammastangon päällä vaikka jo kerran nostin aiemmin. Laipan juuresta melkein poikki ja taivutin ylöspäin sen minkä uskalsi. Hitsaamalla läjään, kollektorista piti pari halkeamaa korjata samalla. Puhalsin hiekalla ja ruiskutin Black satinin pintaan. Saattaa olla että varmuuden vuoks käärin vielä nauhaa päälle ainakin osittain. Ainakin erään tutun mukaan ei ollutkaan kovin kummonen eristyskyky, eikä raskis maaleja polttaa ja konehuonetta turhaan lämmittää. Ruman näkönen tuommonen vanha hitsailtu ja kärsiny pakosarja, mutta ehkä se menee tuolla piilossa. Irtonaisen koneen pesin hyväks nyt kun pääsi jokapaikkaan harjailemaan. Päälle suihkin megun detailerin ja kuivailin huolella. Hrt nimiseltä ebay-kauppiaalta tilasin Shrickin 268/272 nokka-akselin, säädettävän nokkapyörän ja adapterit bensanpaineensäätimelle ja co-potikalle ahtoputkeen hitsattavaks. Äkkiä tuli ja roteiinipatukka tuli kaupan päälle Nokka paikoillaan. Uudet nostajatkin tuli samaan konkurssiin saksasta. Oli jopa ihan saksalaiset vaikkakin halvalla sai. Nokkapyörän lisäks laitoin uuden jakohihnan ja kiristimen samalla varmuuden maksimoimiseks. Vanhallahan nyt ei edes 8000km tullu täyteen, mutta halpahan tuo on tämmöseen laittaa. Pistin ajotuksen ihan vakiokohtaan, pitää säätää luultavasti penkissä keväämmällä tuo ja muut säätökohteet kohilleen. imusarja, vakkari, ohjaustehostimen kiinnikkeet, konepellin saranat, hihnankiristintä ym. pikkuosaa puhalsin pakosarjan kans samoilla tulilla. Päälle tuli happo ja hiomaväri. Valmiit kikkareet. Musta maali on 2-k uretaanimaalia. Hopea on Spies hecker linjaston kirkkain hopea, jossa platinahelmiäistä lisähöysteenä seassa. Tööttiin piruuttaan ruikkasin Mazdan helmiäispunasen sävyn. Konepellin saranat tietysti tuli korinväriin, kuva vaan jäi ottamatta. Hiilikuitukikkareita tuli hetken mielijohteesta tilattua kans ebaysta. Pitää vielä lakalla kuorruttaa nuokin. Eilen kasailin imusarjan, venakopan ja hihnaosaston. Kone ois oikeastaan suuttimia vaille valmis sujahtamaan omalle paikalleen. Suuttimet on Special tuning Harisella huollossa ja samalla tulee ahtoputkia varten silikoniletkuja. Suuttimet tulee S4:sta hieman isommat, muistaakseni 325:set Pikkuhiljaa pitäs rueta kasaamaan tekniikka yheksi nipuksi ja laittaa könttinä paikalleen. | |
|
| |
Ruusenvisti
Viestien lukumäärä : 202 Paikkakunta : Oulainen
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Su 18 Maalis 2012 - 20:36 | |
| Täsä on kyllä mukavaa tekemisen meininkiä Jatka samaan malliin ! Ookko ikään harkinnu ruveta käyttään esim. kuvat.fi sivustoa, tuo photobucket on nii syvältä.. | |
|
| |
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Su 18 Maalis 2012 - 20:54 | |
| Kyllähän sun on kesällä tultava näyttään tätä johonkin miittiin, kun ei voi enään tossa parkkipaikalla ihastella. Onko vannepolitiikkaan tiedossa muutosta? | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Ma 19 Maalis 2012 - 6:31 | |
| Kiitosta! Samaan malliin jatkuu ehottomasti. Ihan täysin en oo panostanu viimeistelyyn vielä noissa koneenosissa, koska aioin ajaa säälimättä. Siltikin on menny päiviä toisensa jälkeen nysväykseen. Ei ihan siihen tyyliin kuitenkaan kuten ykköset joissa jarrulevytkin on kromattu Kesällä on kyllä käytävä miitissä jos niitä vähä enempi oliskin. Ja saa sitä käyä hallillakin kuikkimassa jos intoa riittää. Itekkin tekis mieli käyä Pasin ja muitten halleilla kahtelemassa, mutta ei oikein oo aikaa jos meinaa saaha valmiiks. Tosiaan vanteet on myynnissä, jos sais leveämmät tilalle. Mutta ei tähän hätään raski hommata uusia ennenku menee vanhat kaupaks. Kahtoo jos kesällä ois jääny possuun sen verran. Ei oikein innostas valkoset vanteet valkoseen autoon. http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1289092Mikä tuossa photobucketissa on huono? Itellä se pelaa täysin takkuamatta ja kuvat latautuu äkkiä. Toisekseen pikku homma siirtää tuommonen yli 600 kuvaa | |
|
| |
Ruusenvisti
Viestien lukumäärä : 202 Paikkakunta : Oulainen
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Ma 19 Maalis 2012 - 16:41 | |
| - Pellikka kirjoitti:
- Mikä tuossa photobucketissa on huono? Itellä se pelaa täysin takkuamatta ja kuvat latautuu äkkiä. Toisekseen pikku homma siirtää tuommonen yli 600 kuvaa
Mulla on ainaki saatanan hidas, ja jostaki syystä en nää nuita kuvia ku tuommosena kärpäsen paskan kokosena vaikka niitä kuin klikkailee (voi olla että en vaan osaa käyttää ) | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. La 14 Huhti 2012 - 19:52 | |
| Kohta alkas olla savujen paikka. Motti pukkiin ja loota kylkeen kiinni uusilla alkuperäispulteilla. Tahtoo olla aina kuvissa tuo kone pitkittäin akselistoon ja autoon nähden, liekkö toiveajattelua vai sattumaa? Ja moottori kiinni apurunkoon. Alapoikkituki piti ottaa myöhemmin vielä pois, kun ottikin kiinni laatikkoon. Siellä se pötköttää. Ruuvailin etupalkinkin samaan kasaan, niin pysyy paikallaan. 3 tuntia meni jumpatessa palat yhteen ja paikalleen. Vielä joutu tekemään hienosäätöä ja koneenkannakkeitten välistä jäi 8mm spacerit pois ja se alapoikkituki. Nyt sopii pakosarjakin olemaan ja sai kaikki oikeaan paikkaan. Välietappina takavalot tuli taas yhet lisää värkättyä. Punanen candy alla ja kevyt tummennus sekä kirkaslakkaa. Lähtökohtana oli ihan vakiolamput. Saa nähä miten passaa. Ompahan nyt mustat, punaset ja punamustat. Pakosarjasta huomasin vasta pinnotuksen jälkeen että kollektorin tuplapelti oli riekaleina sisältä ja melkein tukkinu koko paskan. Ei auttanu ku tilata uus kollektori marteliukselta ja hitsailla kasaan. Piti tehä semmonen väliputkikin tuon kollektorin ja putkiston väliin että sopii pakosarjan asentamaan edes kone paikallaa. Eli jousto ja laippa tuli erilliseen pätkään ja se klemmarilla tuohon kollektoriin kiinni. Myöhään meni mutta valmiin tein. Turha vastoinkäyminen ja ohuesti ärsyttikin. Lopuks vuorasin pakosarjan bilteman mustalla eristeellä rautalangalla punoen. Maalasin vielä kuumakestomustalla ettei imis kosteutta. Maalauksen jälkeen rautalankojen tilalle rosterinipparit ja hieno tuli. Ei raskinu kiiltäviä nippareita maalata Siellä lepää, jospa ei tarviis hetkeen nykiä. Kennot keulilla ja kaikki letkut ja säiliöt hakeneet paikkansa. Nyt on uus väreihin sopiva putsarikin. Fujita jm-tuonnilta, vaikutti oikein laadukkaalta. Ilmeisesti ihan virtaava ja suodattavakin. Imusarja löysi paikkansa, hieman piti laippaa vielä operoida kun otti pakosarjan laippaan pikkusen kiinni. Bensanpaineensäätimeks tuli racetech, sekin jm-tuonnilta. Letkut tein teräspunoksesta. Bensalinjatkin laittelin kiinni koriin ja kiinnittelin ihan pumpulle ja tankille asti. Nesteytykseen tuli taas Valvoline racing 10w60 koneeseen ja lootaan valvolinea kans. Tehostimeen omat febi-bilsteinin litkut ja jäähynesteet punasta. Koneessa onkin jo litkut sisällä, laatikossa motox mineraalikurat huuhteluöljyinä. Tehostimeenkin uskalsin laittaa nesteet. Suosittelen laittamaan tehostimen putket kiinni hammastankoon ennen kuin kone ja laatikko on paikallaan, oli mahottoman hankala nyt laittaa kiinni. Ohjaustehostimen putkessa oli pikku lommo joka saattaa näkyä jos kurkistaa puskurin reiästä, niin kittasin putken ehjäks. Tuosta by-passin putkesta poistin tyhjäkäyntiventtiilin(isv) lähdön ja muovihitsasin reiän tukkoon. Kevyesti kittiä päälle siihenkin. By-pass putki paikallaan. Tein helmamassalla kuvion ja maalasin mattamustalla tuon pään. Tuli huomaamaton eikä tarvinnu tukkia lähtöä rumasti letkuvirityksillä. Pääsiäisenä askartelin ahtoputket, tekovaiheesta vain tuo yks kuva. Melkonen mutka tuli tuohon ahtimen jälkeen. Silikonit tulee tosiaankin mustat, mutta ei vielä ole tulleet. Valmiit ahtoputket. Pintaan tuli taas vht ryppymusta. Pitkässä suorassa on uusi isv:n paikka, jonka tein alkuperäsestä vesiputkesta joka menee vesipumpulta sisäkennolla. Tuli suorastaan asiallisen näköset omaan makuun. Kahtoo vielä että hankaako maaleja pois letkun paikoilta, saattaa jopa purra letku hyvin tuohon rosopintaan. Joitain kuvia lisääkin tuolla galleriassa vielä. Enää suuttimet ja letkut kun saapuis, niin ne paikalleen ja jäähynesteet sisään ja voi rueta käynnistelemään. Tänään sain purettua takaluukun tyhjäks, merkit pois ja takapuskurin irti. Takalasia pitää koittaa entisöidä lakalla naarmuttomaks. Pitää rueta soittelemaan kyyti maalaamolle kuhan saa käyntiin. Ja melkein tarviis lainavanteet että voi hinurin lavalle sitoa niistä kiinni, compoja ei raski pilata. | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Su 1 Heinä 2012 - 9:32 | |
| Alkaa olla edellisestä päivityksestä jo turhan kauan joten tässäpä taas lisää. Toukokuun lopusta ollu jo ajossa. Ei vaan oo paljoa metrejä tullu vielä. Tekniikan kasauksen jälkeen ajoin suoraan hinurin lavalle ja golffi siirty työpaikalle maalaukseen. Tuli pari viikonloppua ja viikolla illat ähistyä pohjia ja maalausta niin ei paljoa saanu kuvailtua. Kuten kuvista näkyy niin vähä joutu kittiäkin läträämään. Kuskin puolen c-pilarista löysin ruostetta korisaumasta ja vaihoin siihen siivun peltiä. Oviaukoista ja ovista poistin nyt jo ilmeisesti vuonna -96 ruostesuojaajan poraamat reiät. Mustassa eivät edes häirinneet mutta nyt olis häirinny. Muutamat epäilyttävät kuplat ja jokin maalin alle jäänyt ruostetipla piti käyttää auki. Hioin koko hytin kapulalla p120 paperilla suoraks vipatuksista. Sen jälkeen huolella p240 epäkeskolla. Suojaus, happoa peltikohtiin ja pohjamaalin ruiskutus. Pohjamaaliksi tuli valkonen Carsystem. Kun osat oli kuivia hioin kittipaikat kapulalla p240 paperilla. Suihkaus mattamustaa kontrolliväriksi että näki edellisen paperin naarmut ja hiomavärin epätasasuuden hioessa. Epäkeskolla p400. Epäkeskolla p600 softilla lopuksi. Käsin p600 kaikki reunat ja oviaukot. Karhuntassulla lopuksi kaikki kolot ja nurkat joihin ei muuten päässyt. Melkoisen suojauksen jälkeen Audin ibis white pintaan. Maalasin ensin korin, etulokarit ja maskin listat. Seuraavassa erässä loput kikkareet. Halusin maalata kaikki irtaallaan, että tulis mahollisimman vähän sumuja ja reunoja. Kasaus tuli tehtyä aika nopsaan kun osat oli jo valmiina kaikki ja alkaa olla aika tuttua hommaa Maalaamolla hammastanko puski nesteet pihalle ja piti koko apurunko purkaa vielä irti hallilla. Oli jäänyt yks nailoniholkki pois jolle ei tuntunut löytyvän oikeaa paikkaa ensimmäisellä kerralla. Nyt sitten purin malliksi vielä yhen hammastangon ja johan onnistu remontti. Ohjaus toimii kevyemmin ku ennen eikä vuoda. Tuntuu nämä paskat aina jostain tihkuvan siltikin hiukan. Hieman otti päähän remontin korjaus tuossa vaiheessa. Sitten leimasedälle näyttämään pienen koeajon jälkeen. Ei löytyny pahaa sanottavaa. Pyöränkulmat sääti Point-s oulu ja hyvin kulkee. Mutka-ajoakin koitin luistavalla hihnalla. Moniuran kiristin oli menny mehuttomaksi ja pyörittää siis ahdinta. Meno oli aika laimeeta, mutta uusi manuaalisäätönen osa on tulossa saksasta vanhan automaattisen jousivoimalla toimivan tilalle. Josko sieltä alkas jo painetta löytymään viimeinkin. Uusiakin vanteitakin sovittelin jo. Ats Dtm 8x16 ET30, 195/40 falkkenin nahkat tarkotus tilata. Yhden vanteen jouduin oikomaan, mutta tuntuu olevan ihan laadukasta saksalaista tekoa muuten. Eilen räpistelin vanteita maalauskuntoon. Ompahan ysärivanteet ysäriautoon. Väri vaan pitäisi osata päättää? Tällä hetkellä seisoo ja oottaa osia. Meni muutaman sata km ajettu kytkimen työsylinteri paskaks ja vuosi kivasti nesteet kytkinkoppaan ja apurungosta maalit kupli osittain irti. Suoraan sanottuna vitutti. Ens viikolla uus sylinteri ja kovaa ajoa. Tulossa vielä -Maskiin punanen raita ja ajovaloihin kalvot/sisältä mustaksi. -Muutamien maalausvirheiden korjaus, kiillotus ja vahaus. -Suuttimet ja ohjelma -vanteet ja renkaat uusiksi. -ehkä emblemiä perään Pahoittelen mutta kuvat on mitä on. Maaleista kiitokset Oulun Automaalit. Maalaustiloista ja mahdollisuudesta vastasi Automaalaamo Havana | |
|
| |
turhake
Viestien lukumäärä : 298 Paikkakunta : Tarvasjoki Muut : DR-Z, Tracker, Hiace
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Su 1 Heinä 2012 - 9:48 | |
| Harkitsisin tarkkaan ajovalojen tummentamista, nyt keula on oikeen raikkaan näköinen. Ehkä jopa kromista merkkiä maskiin, en osaa sanoa. Muutenkin mukava seurata tätä aihetta, kun on kunnolla luettavaa. Keep it up :peukku: | |
|
| |
ripa
Viestien lukumäärä : 607 Paikkakunta : Sibbo Muut : vw
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Su 1 Heinä 2012 - 10:27 | |
| Arvostan tuota panostamisen määrää ja näinhän ne autot pitääkin rakentaa Pienessä G60 kaipuussa kun tässä itsekkin on niin varsin hyvää tekee tätä katsella. Makuasioita sanoi koira kun persettään nuoli mutta jotenkin itse olen aina isopuskurin nähnyt tuolla mustalla yläosalla ja se jotenkin olis tähänkin sopinu. Kivasti toisi kontrastia niin "neitseellisen" valkoiseen ulkoasuun, muutenhan tämä on vanteitaan myöden oikein race. Hyvä hyvä! | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Su 1 Heinä 2012 - 10:54 | |
| Kiitosta. Krominen merkkikin löytyy ja aikeissa oli sitä jossain vaiheessa kokeilla. Taakse vaan melkein pitäs laittaa kans merkki takasin jos eessä on krominen. Äkkiäkös tuon koittas. Valot pitäs ainakin sisältä maalailla kuten vanhatkin. Ei vaan ole raskinu purkaa kun ovat ihan uudet. Puskurien yläosat oli vakaa aikomus maalata mustaksi ihan sileänä. Maalasin kuitenkin kokovalkoseks ensin ja mallasin paikoilleen. Ei sitten raskinu enää mustata ku toimi omaan silmään. Nyt jos alkaa tuntua että haluaa mustat, niin voi kätevästi tehä teippaamalla. Omaan silmään vaatis melkeimpä muovikaaret tai esim. vanhemman gtin kylkiraidat kaveriks. Maskilippahan tuosta jäi pois nyt ja taakse tuli gti-lippa. Kasatessa vaihoin sivuikkunoista 3 kpl parempiin varaosa-autosta ja takaikkunan lakkasin debeerin kovalakalla. Sain naarmut kivasti pois siitäkin, aavistuksen näkyy kun kahtoo ihan läheltä, mutta kaikinpuolin hyvä konsti. Kaikki kumi ja muoviosat putsasin tärpätillä ja tuli paremmat. Aiemmin oon millon mitäkin muoviainetta laittanu mutta nyt koitin saaha kaikki pois ja elpy kummasti. Pitää vielä laittaa sönus litkut päälle suojaksi. Kerkeäisi vain fiksaamaan. Tankinluukku on hiilikuitupinnalla ja sen vaihdan vielä valkoseen. Putos vaan asvaltille se vastamaalattu luukku niin pitää maalata uusiks | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Ke 18 Heinä 2012 - 20:49 | |
| Sain kuin sainkin valot kalvotettua ja maskiin raidan teipattua. Lamin-x tint tuli sävyksi ja oikein hyvä oli. Pelkkä punanen raita ilman kalvoja oli jonkun päivän ja en tykänny yhtään, mutta tummien valojen kans oikeen sähäkkä. Uus tööttikin piti heti maalauttaa pilalle ja näkyy maskin takaa hieman. Moniurahihna luisti ja ahdot oli karkuteillä sen vuoksi, joten tilasin ebaysta hihnankiristimen mallia manuaalinen. Eipähän luista enää ja oli jopa halvempi ku alkuperänen. Nyt alkaa olla sen verran toimintaa että loppuu bensa. Suuttimet ja lastu pitänee tilata ens tilistä. Ja olihan se hieno tuo kiristin. Vanteisiin pohjat tehty ja viikonloppuna tarkotus sutia maali päälle. | |
|
| |
GrapL
Viestien lukumäärä : 1035 Paikkakunta : Savonlinna Muut : pari pyörää.
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Ke 18 Heinä 2012 - 21:00 | |
| Minkälaisen äänimaailman tämä autosi tuottaa?
ois mielenkiintoista nähdä/kuulla videota suorituskyvystä, kun auto on kyl vimpan päälle kaunis! | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. To 19 Heinä 2012 - 6:49 | |
| Kiitoksia. Ainakin omaan korvaan äänet on kohillaan, ei kuitenkaan pahan kovat. Melko vähä tulee soitinta käytettyä . Video on ollu mielessä ja pitänee kuvata joskus. Oli tarkotus viime viikonloppuna käydä kiihyttelemässä varttimaililla ja kuvata se, mutta oli peruttu sateen takia koko päivä. Kai se pitää kunnon kamerakin rueta hommaamaan jos sais oikeita kuviakin tuosta. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. | |
| |
|
| |
| Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. | |
|