| Golf IV/Bora | |
|
+138-ville- IP Suutarinen_ janipoi note tombbis Juueli Jakw pyhäpietari Jeth opa suff3li Tiliote kuusto go_gale Jecce123 Isokangas jori Jok3la _paffa tolppa inno Wobbler Ani m-tuninki Spex pellepoliisi hanhii Sami J. lewe sampeli Toni K Vietsu arevaan Quorro pomppa JuhiZZ Raaka-Arska Mugen xite santtud3 Meikkis01 jab MiKqsu ezpej Ede Karpaasi Acerbis römpsy Stepa' jusni regal Micsu wilzu Ruusenvisti balloon Cona- keula pasisto Lainetti Koomik TIKU TMA m.h Juba polarice jeQQ janpertti wiiksi Basu Eagle IL3 MaRsY GrapL Ate Hanska juudas Elementti temee toni stidi Ceisari Pyrde /Wille/ Jakke hirvonen Drunkenmunky Temeko Pekkiis namniki NO H2O topi Rixaa Nextr Jellona91 tomì Makkeli mlou mustonenj Skrapa J.K juh-o Ipe viva tonikki Tonise Pazihi MixuJoo WeirdDude Ligettah Ino savela JTG t0mpp4 Kipe Neuni Wald -Micco- Masq renox uttrep Jupe© eros masaa Enriquez Blind Antto- Mro kaleiv lusikka Green mosse Juzzis redlane Grontti ee-2 Juhi TomVi 142 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Green Wingman
Viestien lukumäärä : 4698 Paikkakunta : Iitti/Suur-Kouvostoliitto
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 14 Loka 2011 - 13:20 | |
| - Tsouni- kirjoitti:
- Onko noi tyyppivika ihan kaikissa malleissa, vai vaan joku maanantaimalleihin osunu vika?
Muistan vielä joskus korjaamolla työharjottelussa ollessani kun noita tuli sinne pareittain koneet hajalla... | |
|
| |
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 14 Loka 2011 - 15:50 | |
| Itse aikoinaan 1.6 16V Boran (vm. 2000) omistaneena, reilu 2 vuotta ja n. 70 000km sinä aikana ajaneena ei ainakaan minulla ollu siinä mitään ongelmia. Öljyä ei tarvinnut lisätä kuin desi tai kaksi 15 000km vaihtovälillä. | |
|
| |
Green Wingman
Viestien lukumäärä : 4698 Paikkakunta : Iitti/Suur-Kouvostoliitto
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 14 Loka 2011 - 18:01 | |
| No yksnelkkuja ne murheenkryynit on tainnu valtaosin ollaki... | |
|
| |
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 14 Loka 2011 - 18:08 | |
| - Green kirjoitti:
- No yksnelkkuja ne murheenkryynit on tainnu valtaosin ollaki...
1.4 ja 1.6 manuaaleissa taitaa kummassakin olla se surullisen kuuluisa niitillä kasattu vaihdelaatikko? No mutta summa summaarun, osta ennemmin 1.6 koneella oleva | |
|
| |
J.K
Viestien lukumäärä : 281 Paikkakunta : Naantali
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 16 Loka 2011 - 17:48 | |
| No sinäänsä tää oli sitten pelastus ettei päästy myyjän kanssa hinnasta yhteisymmärrykseen . Alan katteleen juu noita 1.6 8V koneella olevia. Kiitoksia neuvoista, auttaa kummasti tällästä ensikertalaista kun saa vähän neuvoja E: Kannattaako muuten noita 1.8 20V koneella olevia katella. Näyttää olevan passateissa noi koneet ainakin kestäny aika isot kilsat. Turussa olisi vaan yksi 310tkm ajettu. Se on aika paljon, mutta onko se liikaa? Noi kilometrit siis määränä ei mua haittaa, mutta onko mahollista että se on vielä "hyvässä" kunnossa? Jakopään osat on vaihdettu 40tkm sitten. Männänrenkaita tossa voi seuraavana joutua vaihtelemaan? | |
|
| |
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 16 Loka 2011 - 17:54 | |
| Ei sekään huono kone ole, ihan pätevä laitos Sellanen mutu mulla on, että siinä olis ollu laatikossa pidemmät välitykset, mutta voin muistaa väärinki. Jos on vaan huollettu kunnolla, niin ei noita kilsoja kannata säikähtää. | |
|
| |
savela
Viestien lukumäärä : 224 Paikkakunta : Tku Muut : WR450f SM
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ma 17 Loka 2011 - 16:03 | |
| Osaakos joku suomentaa/selventää? 17524 - oxygen (lambda) sensor heating; B1 S1: open circuit P1116 - 35-00 - - 17511 - oxygen (lambda) sensor heating; B1 S1: performance too low P1103 - 35-00 - -
lambdahan siellä sökönä, mutta kumpi, ennen vai jälkeen katin?
| |
|
| |
Mro
Viestien lukumäärä : 1157 Paikkakunta : Tre/Ylö
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ma 17 Loka 2011 - 19:56 | |
| Autodatan mukaan lambda 1 Ja vikakoodissakin lulee B1 S1 eli block(?)1 Sensor 1 | |
|
| |
tomì
Viestien lukumäärä : 437 Paikkakunta : Mikkeli
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ma 17 Loka 2011 - 21:33 | |
| Ja molemmathan liittyy lambdan lämmitykseen. Lämmityksen virtapiiri avoin ja (edellisestä johtuen) lämmitys "tehoton".
Eli ei välttämättä lambda-anturissa vika, voi olla esim. johdotuksessa. | |
|
| |
Jellona91
Viestien lukumäärä : 32 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ti 18 Loka 2011 - 0:32 | |
| Sopiiko golffin ja boran etu- tai takapuskurin alalipat keskenään? | |
|
| |
Ipe
Viestien lukumäärä : 1599 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ti 18 Loka 2011 - 1:08 | |
| ^ No takapuskurista voi ainakin sanoa ihan naamalla katsoen että Boran (sedan) puskuri ja sitä myöten helma on n. 20cm pidempi kuin Golfissa (HB). Myös Boran (ml. Jetta IV) etupuskuri on hieman pidempi kuin Golfin (Euro) joten eipä taida käydä. Boran sekä Jettan etupuskurin lista sopii ristiin Golfin (USA) kanssa, joten niissä puskureissa saattaa helmatkin sopia. Farmareiden (Golf/Bora/Jetta) takapuskureiden helmat saattaa kanssa mennäkkin ristiin. | |
|
| |
Nextr
Viestien lukumäärä : 57 Paikkakunta : Rovaniemi
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 20 Loka 2011 - 20:21 | |
| Semmoinen ongelma Borassa, ettei kuskinpuoleinen etuovi aukea. Lukkopesä lähti irti ja vaikka vääntää siitä vivusta jota kahvassa oleva vaijeri vetää, ei ovi aukea. Osaisiko joku kertoa miten saisi oven auki? | |
|
| |
Blind
Viestien lukumäärä : 406
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 23 Loka 2011 - 20:11 | |
| Kun näihin ovissa oleviin vikoihin on monesti ollut kysyntää muuallakin niin kannan oman korteni kekoon tosin korjausvinkkinä jotka ei ole jo ulkomaalaisilta foorumeilta löytänyt. Pätee ainakin golf iv, bora ja 3b passatteihin ja niiden mikrokytkin ongelmiin: - Sisävalot ei pala kun oven aukaisee. - Ovivalo ei pala kun oven aukaisee. - Valosummeri ei toimi. - Keskuslukko ei tottele. Hommahan on niin että yleensä sanotaan heti että osta uus lukkolaite, pienellä panostuksella pääsee helpommalla ja ennenkaikkea halvemmalla, ei tarvitse kuin kolvin ja tinaa. Aloita purkamalla: - Ovipahvi. - Lasi. - Peltinen välilevy pois. - Oven lukkopesä. Se miten saat tämän irti näkyy pienenä syvennyksenä sinisen alueen ulkopuolella vasemmassa yläreunassa. Kieritä ruuvia varovasti auki ja kokeile samalla milloin lukkopesä lähtee irti. ÄLÄ AUKAISE LIIAN PITKÄLLE, muuten kuuluu metallinen kilahdus kun jotain putoaa ja sitten saa arpailla miten se lukkopesän metallikiinnike siellä oli. - Vaijerit irti. - Lukkolaite irti. Lukkolaitteen sijainti merkitty sinisellä. Nyt kun on lukkolaite käsissä purat sen ja lopulta löydät tämän näköisen osan. Punaisella merkityn alueen joku kuudesta tinauksesta on murtunut ja aiheuttaa oireet joten kolvi käteen ja sulatat tinan ja tarpeen vaatiessa laitat lisää. Sama käydä kaikki läpi. Sinisellä merkityn alueen juotokset kannattaa kanssa käydä läpi kun osa on kerta irti. Testaus ja koko laite takas kasaan ja autoon. Jos ei toimi tämänkään jälkeen osta uusi lukkolaite. Toivottavasti tämä joitakin auttaa. | |
|
| |
J.K
Viestien lukumäärä : 281 Paikkakunta : Naantali
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 23 Loka 2011 - 21:58 | |
| Hyvät ohjeet! Tänään tuli hommattua sitten oma ensimmäinen auto. -01 Golffi 1,6 16V koneella. Myyjältä kotiin tullessa päätin vaihtaa katsastuksessa (käynyt viime viikolla) huomautuksen saanut palanut etuparkkivalo. No konepeltiä avatessa se avauskahva jäi käteen ja vaijeri sujahti sinne muovikuoren sisään. Kahvasta näyttäisi murtuneen se kohta johon vaijeri tulee kiinni. Mistä tollasen kahvan löytäis ja millaseen hintaan? Slamitin ja Motonetin listat selasin jo läpi enkä nähny. | |
|
| |
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 23 Loka 2011 - 22:04 | |
| Vaijeri on kyllä siellä missä pitääkin, kahva on irronnu vaan kiinnikkeestään. Slamitilla ei nettikaupassa oo, mutta laita sähköpostia, niin saavat sellasen varmasti.
Jollain koitat ottaa kiinni siitä metalli hässäkästä johon konepellin avausvaijeri tulee kiinni ja johon se muovi klipsu tulee kiinni. Pitkä kärkiset ja kapeet pihdit ehkä kaikkein paras. | |
|
| |
J.K
Viestien lukumäärä : 281 Paikkakunta : Naantali
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 28 Loka 2011 - 14:01 | |
| Mistä ootte Golffeihin ja Boriin tilaillu noi ledilamput rekisterikilvelle ja sisälamppuihin? Näin jo jossain vaiheessa linkin johonkin kauppaan missä niitä myytiin, mutta nyt en löydä sitä millään . E: Nyt löytykin tolle rekisterikilvelle, mutta vielä sisälamppuihin kaivattais. | |
|
| |
MixuJoo
Viestien lukumäärä : 749
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 28 Loka 2011 - 14:38 | |
| - Tsouni- kirjoitti:
- Mistä ootte Golffeihin ja Boriin tilaillu noi ledilamput rekisterikilvelle ja sisälamppuihin? Näin jo jossain vaiheessa linkin johonkin kauppaan missä niitä myytiin, mutta nyt en löydä sitä millään .
E: Nyt löytykin tolle rekisterikilvelle, mutta vielä sisälamppuihin kaivattais. Itse tilannut täältä. Ja rekisterikilven valoihin tilasin slamitilta nämä.Mutta tuosta rekkarivaloista täytyy sen verran sanoa, että on iha liian kirkas.. | |
|
| |
Green Wingman
Viestien lukumäärä : 4698 Paikkakunta : Iitti/Suur-Kouvostoliitto
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 28 Loka 2011 - 14:48 | |
| ja noi xenonledin scheisset kesti omassa käytössä n. kaks viikkoa jos sitäkään (tilasin niitä kuitenki kasan silloin ja kaikissa sama juttu), kaverilla ihan samanlaisia kokemuksia. Ei enää ainakaan mulle. | |
|
| |
uttrep
Viestien lukumäärä : 296 Paikkakunta : Kemi
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 28 Loka 2011 - 15:47 | |
| Itellä kestäny jo vuojen päivät, sama edellisessäki autossa | |
|
| |
MixuJoo
Viestien lukumäärä : 749
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 28 Loka 2011 - 17:02 | |
| - uttrep kirjoitti:
- Itellä kestäny jo vuojen päivät, sama edellisessäki autossa
Kuin myös minullakin.. Ei valittamista! | |
|
| |
Mro
Viestien lukumäärä : 1157 Paikkakunta : Tre/Ylö
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 28 Loka 2011 - 23:59 | |
| Voisko toho slamitin rekkarikilven valoo laittaa vaikka vastuksen johtoon et sais sitte himmeemmäks? Kiinnostais itekki ostaa noi jos on iha bolt on? | |
|
| |
MixuJoo
Viestien lukumäärä : 749
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora La 29 Loka 2011 - 4:40 | |
| - Mro kirjoitti:
- Voisko toho slamitin rekkarikilven valoo laittaa vaikka vastuksen johtoon et sais sitte himmeemmäks?
Kiinnostais itekki ostaa noi jos on iha bolt on? Miksipäs ei.. Itse tyydyin pikaratkasuun ja tummensin vain linssiä. Ja tosiaan on bolt-on, vaihtoon kului huimat kolme minuuttia.. | |
|
| |
J.K
Viestien lukumäärä : 281 Paikkakunta : Naantali
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora La 29 Loka 2011 - 13:07 | |
| Noi mitä mä linkitin tossa aijemmassa viestissä ebaystä niin näyttäis olevan ihan siihen vakio lamppuun vanhojen polttimoiden tilalle. Ei sekään luulisi olevan kovin hankala vaihtaa | |
|
| |
Mro
Viestien lukumäärä : 1157 Paikkakunta : Tre/Ylö
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora La 29 Loka 2011 - 14:46 | |
| Huonot kokemukset noista ledi polttimoista.. | |
|
| |
Rixaa
Viestien lukumäärä : 901 Paikkakunta : Akaa
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora La 29 Loka 2011 - 19:54 | |
| Osaako joku sanoa mikä tää takalippa on? | |
|
| |
topi
Viestien lukumäärä : 120 Paikkakunta : Tre
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora La 29 Loka 2011 - 21:10 | |
| ihan volkkarin 25 jahre golffin orkkislippa taitaa olla tuo. | |
|
| |
J.K
Viestien lukumäärä : 281 Paikkakunta : Naantali
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ti 1 Marras 2011 - 18:41 | |
| Oisko kenelläkään jotain paikkaa Turun seudulla, mitä suositella jakohihnan vaihtoa varten? Ite kävin tänään ekasta paikasta kysymässä. Vähän alle 500€ oli arvio jakohihnan- , rullan- ja vesipumpun vaihdolla + töillä. Onko kallis tohon 16V malliin? Sanoi töihin kuluvan noin 3h, kun kone tarvii kuulemma ottaa irti kannakkeista jne.
Itse ei ole mahdollisuuksia tehdä, koska ei vaadittavaa tilaa/ tieto-taitoa. Ja liikkeestä saisi vielä takuut ja merkinnän huoltokirjaan. | |
|
| |
uttrep
Viestien lukumäärä : 296 Paikkakunta : Kemi
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ti 1 Marras 2011 - 22:36 | |
| Mites muuten, käykö farkun jouset ei farkkuun? | |
|
| |
NO H2O
Viestien lukumäärä : 48 Paikkakunta : St. Michel Muut : Born in the S.A.V.O
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ke 2 Marras 2011 - 11:32 | |
| Kokemuksia muutamista IV rempoista:
- Eibach:n 30mm laskevat jouset - OK - Auto just semmoinen kuin käyttökikkareen kuuluu ollakin, napakka muttei liian jäykkä. Pehmeä jälkimaku... - Jäänestopalat ovien alanurkkiin - OK - Asennus ilman oven irroitusta simppeli 5 min homma, kun oivaltaa mitä pitää tehdä.
Auto sopivan pirteä kaupunkiajoon, miinusta 1.4 raklatuksesta... miinusta myös maalipinnan pehmeydestä...
| |
|
| |
namniki
Viestien lukumäärä : 97 Paikkakunta : Iitti
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ke 2 Marras 2011 - 13:13 | |
| - NO H2O kirjoitti:
- Kokemuksia muutamista IV rempoista:
- Eibach:n 30mm laskevat jouset - OK - Auto just semmoinen kuin käyttökikkareen kuuluu ollakin, napakka muttei liian jäykkä. Pehmeä jälkimaku... - Jäänestopalat ovien alanurkkiin - OK - Asennus ilman oven irroitusta simppeli 5 min homma, kun oivaltaa mitä pitää tehdä.
Auto sopivan pirteä kaupunkiajoon, miinusta 1.4 raklatuksesta...miinusta myös maalipinnan pehmeydestä...
Mitäköhän sä vedät/jätät vetämättä? Taitaa aika pitkälti kaikkien kokemuksen mukaan olla yks maailman kovimmista maalipinnoista näissä "uudemmissa" volkkareissa. Sehän ei tosiaan liity siihen ollenkaan, että kuinka helposti se maalipinta naarmuuntuu. Jos joskus kokeilet esimerkiks myllyttää sitä, ni huomaat kohtuullisen nopeesti kuinka "pehmee" se on. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora | |
| |
|
| |
| Golf IV/Bora | |
|