Ja molemmathan liittyy lambdan lämmitykseen. Lämmityksen virtapiiri avoin ja (edellisestä johtuen) lämmitys "tehoton".
Eli ei välttämättä lambda-anturissa vika, voi olla esim. johdotuksessa.
Jellona91
Viestien lukumäärä : 32 Paikkakunta : Turku
Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ti 18 Loka 2011 - 0:32
Sopiiko golffin ja boran etu- tai takapuskurin alalipat keskenään?
Ipe
Viestien lukumäärä : 1599 Paikkakunta : Jyväskylä
Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ti 18 Loka 2011 - 1:08
^ No takapuskurista voi ainakin sanoa ihan naamalla katsoen että Boran (sedan) puskuri ja sitä myöten helma on n. 20cm pidempi kuin Golfissa (HB). Myös Boran (ml. Jetta IV) etupuskuri on hieman pidempi kuin Golfin (Euro) joten eipä taida käydä. Boran sekä Jettan etupuskurin lista sopii ristiin Golfin (USA) kanssa, joten niissä puskureissa saattaa helmatkin sopia. Farmareiden (Golf/Bora/Jetta) takapuskureiden helmat saattaa kanssa mennäkkin ristiin.
Nextr
Viestien lukumäärä : 57 Paikkakunta : Rovaniemi
Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 20 Loka 2011 - 20:21
Semmoinen ongelma Borassa, ettei kuskinpuoleinen etuovi aukea. Lukkopesä lähti irti ja vaikka vääntää siitä vivusta jota kahvassa oleva vaijeri vetää, ei ovi aukea. Osaisiko joku kertoa miten saisi oven auki?
Blind
Viestien lukumäärä : 406
Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 23 Loka 2011 - 20:11
Kun näihin ovissa oleviin vikoihin on monesti ollut kysyntää muuallakin niin kannan oman korteni kekoon tosin korjausvinkkinä jotka ei ole jo ulkomaalaisilta foorumeilta löytänyt.
Pätee ainakin golf iv, bora ja 3b passatteihin ja niiden mikrokytkin ongelmiin: - Sisävalot ei pala kun oven aukaisee. - Ovivalo ei pala kun oven aukaisee. - Valosummeri ei toimi. - Keskuslukko ei tottele.
Hommahan on niin että yleensä sanotaan heti että osta uus lukkolaite, pienellä panostuksella pääsee helpommalla ja ennenkaikkea halvemmalla, ei tarvitse kuin kolvin ja tinaa.
Aloita purkamalla: - Ovipahvi. - Lasi. - Peltinen välilevy pois. - Oven lukkopesä. Se miten saat tämän irti näkyy pienenä syvennyksenä sinisen alueen ulkopuolella vasemmassa yläreunassa. Kieritä ruuvia varovasti auki ja kokeile samalla milloin lukkopesä lähtee irti. ÄLÄ AUKAISE LIIAN PITKÄLLE, muuten kuuluu metallinen kilahdus kun jotain putoaa ja sitten saa arpailla miten se lukkopesän metallikiinnike siellä oli. - Vaijerit irti. - Lukkolaite irti.
Lukkolaitteen sijainti merkitty sinisellä.
Nyt kun on lukkolaite käsissä purat sen ja lopulta löydät tämän näköisen osan.
Punaisella merkityn alueen joku kuudesta tinauksesta on murtunut ja aiheuttaa oireet joten kolvi käteen ja sulatat tinan ja tarpeen vaatiessa laitat lisää. Sama käydä kaikki läpi.
Sinisellä merkityn alueen juotokset kannattaa kanssa käydä läpi kun osa on kerta irti.
Testaus ja koko laite takas kasaan ja autoon.
Jos ei toimi tämänkään jälkeen osta uusi lukkolaite.
Toivottavasti tämä joitakin auttaa.
J.K
Viestien lukumäärä : 281 Paikkakunta : Naantali
Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 23 Loka 2011 - 21:58
Hyvät ohjeet!
Tänään tuli hommattua sitten oma ensimmäinen auto. -01 Golffi 1,6 16V koneella. Myyjältä kotiin tullessa päätin vaihtaa katsastuksessa (käynyt viime viikolla) huomautuksen saanut palanut etuparkkivalo. No konepeltiä avatessa se avauskahva jäi käteen ja vaijeri sujahti sinne muovikuoren sisään. Kahvasta näyttäisi murtuneen se kohta johon vaijeri tulee kiinni. Mistä tollasen kahvan löytäis ja millaseen hintaan? Slamitin ja Motonetin listat selasin jo läpi enkä nähny.
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 23 Loka 2011 - 22:04
Vaijeri on kyllä siellä missä pitääkin, kahva on irronnu vaan kiinnikkeestään. Slamitilla ei nettikaupassa oo, mutta laita sähköpostia, niin saavat sellasen varmasti.
Jollain koitat ottaa kiinni siitä metalli hässäkästä johon konepellin avausvaijeri tulee kiinni ja johon se muovi klipsu tulee kiinni. Pitkä kärkiset ja kapeet pihdit ehkä kaikkein paras.
J.K
Viestien lukumäärä : 281 Paikkakunta : Naantali
Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 28 Loka 2011 - 14:01
Mistä ootte Golffeihin ja Boriin tilaillu noi ledilamput rekisterikilvelle ja sisälamppuihin? Näin jo jossain vaiheessa linkin johonkin kauppaan missä niitä myytiin, mutta nyt en löydä sitä millään .
E: Nyt löytykin tolle rekisterikilvelle, mutta vielä sisälamppuihin kaivattais.
MixuJoo
Viestien lukumäärä : 749
Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 28 Loka 2011 - 14:38
Tsouni- kirjoitti:
Mistä ootte Golffeihin ja Boriin tilaillu noi ledilamput rekisterikilvelle ja sisälamppuihin? Näin jo jossain vaiheessa linkin johonkin kauppaan missä niitä myytiin, mutta nyt en löydä sitä millään .
E: Nyt löytykin tolle rekisterikilvelle, mutta vielä sisälamppuihin kaivattais.
Itse tilannut täältä. Ja rekisterikilven valoihin tilasin slamitilta nämä.
Mutta tuosta rekkarivaloista täytyy sen verran sanoa, että on iha liian kirkas..
Green Wingman
Viestien lukumäärä : 4698 Paikkakunta : Iitti/Suur-Kouvostoliitto
Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 28 Loka 2011 - 14:48
ja noi xenonledin scheisset kesti omassa käytössä n. kaks viikkoa jos sitäkään (tilasin niitä kuitenki kasan silloin ja kaikissa sama juttu), kaverilla ihan samanlaisia kokemuksia. Ei enää ainakaan mulle.
uttrep
Viestien lukumäärä : 296 Paikkakunta : Kemi
Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 28 Loka 2011 - 15:47
Itellä kestäny jo vuojen päivät, sama edellisessäki autossa
MixuJoo
Viestien lukumäärä : 749
Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 28 Loka 2011 - 17:02
uttrep kirjoitti:
Itellä kestäny jo vuojen päivät, sama edellisessäki autossa
Kuin myös minullakin.. Ei valittamista!
Mro
Viestien lukumäärä : 1157 Paikkakunta : Tre/Ylö
Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 28 Loka 2011 - 23:59
Voisko toho slamitin rekkarikilven valoo laittaa vaikka vastuksen johtoon et sais sitte himmeemmäks? Kiinnostais itekki ostaa noi jos on iha bolt on?
MixuJoo
Viestien lukumäärä : 749
Aihe: Vs: Golf IV/Bora La 29 Loka 2011 - 4:40
Mro kirjoitti:
Voisko toho slamitin rekkarikilven valoo laittaa vaikka vastuksen johtoon et sais sitte himmeemmäks? Kiinnostais itekki ostaa noi jos on iha bolt on?
Miksipäs ei.. Itse tyydyin pikaratkasuun ja tummensin vain linssiä.
Ja tosiaan on bolt-on, vaihtoon kului huimat kolme minuuttia..
J.K
Viestien lukumäärä : 281 Paikkakunta : Naantali
Aihe: Vs: Golf IV/Bora La 29 Loka 2011 - 13:07
Noi mitä mä linkitin tossa aijemmassa viestissä ebaystä niin näyttäis olevan ihan siihen vakio lamppuun vanhojen polttimoiden tilalle. Ei sekään luulisi olevan kovin hankala vaihtaa
Mro
Viestien lukumäärä : 1157 Paikkakunta : Tre/Ylö
Aihe: Vs: Golf IV/Bora La 29 Loka 2011 - 14:46
Huonot kokemukset noista ledi polttimoista..
Rixaa
Viestien lukumäärä : 901 Paikkakunta : Akaa
Aihe: Vs: Golf IV/Bora La 29 Loka 2011 - 19:54
Osaako joku sanoa mikä tää takalippa on?
topi
Viestien lukumäärä : 120 Paikkakunta : Tre
Aihe: Vs: Golf IV/Bora La 29 Loka 2011 - 21:10
ihan volkkarin 25 jahre golffin orkkislippa taitaa olla tuo.
J.K
Viestien lukumäärä : 281 Paikkakunta : Naantali
Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ti 1 Marras 2011 - 18:41
Oisko kenelläkään jotain paikkaa Turun seudulla, mitä suositella jakohihnan vaihtoa varten? Ite kävin tänään ekasta paikasta kysymässä. Vähän alle 500€ oli arvio jakohihnan- , rullan- ja vesipumpun vaihdolla + töillä. Onko kallis tohon 16V malliin? Sanoi töihin kuluvan noin 3h, kun kone tarvii kuulemma ottaa irti kannakkeista jne.
Itse ei ole mahdollisuuksia tehdä, koska ei vaadittavaa tilaa/ tieto-taitoa. Ja liikkeestä saisi vielä takuut ja merkinnän huoltokirjaan.
uttrep
Viestien lukumäärä : 296 Paikkakunta : Kemi
Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ti 1 Marras 2011 - 22:36
Mites muuten, käykö farkun jouset ei farkkuun?
NO H2O
Viestien lukumäärä : 48 Paikkakunta : St. Michel Muut : Born in the S.A.V.O
Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ke 2 Marras 2011 - 11:32
Kokemuksia muutamista IV rempoista:
- Eibach:n 30mm laskevat jouset - OK - Auto just semmoinen kuin käyttökikkareen kuuluu ollakin, napakka muttei liian jäykkä. Pehmeä jälkimaku... - Jäänestopalat ovien alanurkkiin - OK - Asennus ilman oven irroitusta simppeli 5 min homma, kun oivaltaa mitä pitää tehdä.
Auto sopivan pirteä kaupunkiajoon, miinusta 1.4 raklatuksesta... miinusta myös maalipinnan pehmeydestä...
namniki
Viestien lukumäärä : 97 Paikkakunta : Iitti
Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ke 2 Marras 2011 - 13:13
NO H2O kirjoitti:
Kokemuksia muutamista IV rempoista:
- Eibach:n 30mm laskevat jouset - OK - Auto just semmoinen kuin käyttökikkareen kuuluu ollakin, napakka muttei liian jäykkä. Pehmeä jälkimaku... - Jäänestopalat ovien alanurkkiin - OK - Asennus ilman oven irroitusta simppeli 5 min homma, kun oivaltaa mitä pitää tehdä.
Auto sopivan pirteä kaupunkiajoon, miinusta 1.4 raklatuksesta...miinusta myös maalipinnan pehmeydestä...
Mitäköhän sä vedät/jätät vetämättä? Taitaa aika pitkälti kaikkien kokemuksen mukaan olla yks maailman kovimmista maalipinnoista näissä "uudemmissa" volkkareissa. Sehän ei tosiaan liity siihen ollenkaan, että kuinka helposti se maalipinta naarmuuntuu. Jos joskus kokeilet esimerkiks myllyttää sitä, ni huomaat kohtuullisen nopeesti kuinka "pehmee" se on.
NO H2O
Viestien lukumäärä : 48 Paikkakunta : St. Michel Muut : Born in the S.A.V.O
Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ke 2 Marras 2011 - 13:45
Saarioisten jauhelihapitsa + pepsi maksi on vedossa ja stereroissa frederik... :pirat:
Tyyppiviat olivat tiedossa autoa ostaessa ja näkyvissäkin...
Ainahan noita naarmuja on jos jonkilaisia mutta yleensä ottaen nämä uudemmat volkkarit ovat näköjään kaikki tämmöisiä...
Yksikin mitä kävin katsomassa Vantaalla olevassa pihamyymälässä oli niin karmeassa kunnossa että olisi pitänyt maalata kokonaan yli. Eihän se mitään maksanut ja oli muutenkin huonosti pidetty mutta se mikä pisti silmään oli se että toinen samanlainen "yksilö" oli ihan merkkiliikkeessä myynnissä ja jokaisessa paneelissa jonkinmoista naarmua, tiedä miten oli fiksattu & myllytetty, tms.?
1.4 on muutenkin just niille joita ei moottorin puuttumisen lisäksi haittaa yhtään miltä se auto näyttää. Ei kannata kurkkia ainakaan esmes. Subaruita, jos tuntuu et Volkkarissa on pehmee maali Ilmeisesti jääny vähän enemmänkin syömättä tabletteja jos vapaaehtoisesti nautiskelee jauhelihapitsaa (jauheliha ei kuulu pitsaan), pepsi maxia (metanolia elimistöön), ja frederikiä (ei tarvii selittää).
uttrep kirjoitti:
Mites muuten, käykö farkun jouset ei farkkuun?
Ainakin halpiscoileissa usein luvataan käyvän hätsbäkkiin ja variantiin, mut veikkaisin et akselimassoissa on piirun verran eroa ko. korimallien kesken. Mut eiköhän se ihan ok ole silti.
redlane
Viestien lukumäärä : 133 Paikkakunta : Mäntyharju
Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ke 2 Marras 2011 - 22:37
Tuollaista tuli vastaan kun pyörähdin montun päällä, eli onkohan tuo vihreä ?stefa? miten oleellinen osa tuolla, ei näytä kovinkaan normaalille että tuollainen olisi näkyvillä. Kyseessä siis AGR kone, vänkärin puoleinen vetari ja kuvassa vasemmalla puolella on laatikon puoli. Eli mikähän tuolta nyt sitten seuraavaksi olisi pettämässä?
Pekkiis
Viestien lukumäärä : 296 Paikkakunta : Kuivaniemi
Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 3 Marras 2011 - 9:33
Ainaki kaikissa laatikoissa mitä mulla on ollu nii on näkyny tuota vihreää jonku verran tuolta.
Temeko
Viestien lukumäärä : 50 Paikkakunta : Tre/Pla
Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ma 7 Marras 2011 - 19:24
Kertokaa mielipiteenne tommosesta 1.8 20v koneesta jolla ajettu vajaa 400000km. Että kuinka tuollainen kone vielä kestää.?? Mites jakopää.? Eikös jakopää ole ketjulla, vai olenko väärässä.?
Drunkenmunky
Viestien lukumäärä : 240 Paikkakunta : Lahti Muut : Vw Golf Mk1 -78
Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ma 7 Marras 2011 - 20:09
Eikös noissa oo kanssa hihna, ketju on vaan nokkien välillä.. Täsmentäkää jos olen väärässä
hirvonen
Viestien lukumäärä : 521 Paikkakunta : hämeenlinna
Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ma 7 Marras 2011 - 20:26
hihna kone se on.. ketju pyörittää toista nokkaa.. jos vaan koneen käynti kuulostaa siistiltä, niin kaikki kunnossa. eihän noita koneita oikein ajamalla rikki saa..
Temeko
Viestien lukumäärä : 50 Paikkakunta : Tre/Pla
Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ma 7 Marras 2011 - 20:34
hirvonen kirjoitti:
hihna kone se on.. ketju pyörittää toista nokkaa.. jos vaan koneen käynti kuulostaa siistiltä, niin kaikki kunnossa. eihän noita koneita oikein ajamalla rikki saa..
Ok. Kiitos tiedosta. Ja hihnan vaihtoväli ilmeisesti 60 000km.? Vai?