| Golf IV/Bora | |
|
+138-ville- IP Suutarinen_ janipoi note tombbis Juueli Jakw pyhäpietari Jeth opa suff3li Tiliote kuusto go_gale Jecce123 Isokangas jori Jok3la _paffa tolppa inno Wobbler Ani m-tuninki Spex pellepoliisi hanhii Sami J. lewe sampeli Toni K Vietsu arevaan Quorro pomppa JuhiZZ Raaka-Arska Mugen xite santtud3 Meikkis01 jab MiKqsu ezpej Ede Karpaasi Acerbis römpsy Stepa' jusni regal Micsu wilzu Ruusenvisti balloon Cona- keula pasisto Lainetti Koomik TIKU TMA m.h Juba polarice jeQQ janpertti wiiksi Basu Eagle IL3 MaRsY GrapL Ate Hanska juudas Elementti temee toni stidi Ceisari Pyrde /Wille/ Jakke hirvonen Drunkenmunky Temeko Pekkiis namniki NO H2O topi Rixaa Nextr Jellona91 tomì Makkeli mlou mustonenj Skrapa J.K juh-o Ipe viva tonikki Tonise Pazihi MixuJoo WeirdDude Ligettah Ino savela JTG t0mpp4 Kipe Neuni Wald -Micco- Masq renox uttrep Jupe© eros masaa Enriquez Blind Antto- Mro kaleiv lusikka Green mosse Juzzis redlane Grontti ee-2 Juhi TomVi 142 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
WeirdDude
Viestien lukumäärä : 140 Paikkakunta : Järvenpää
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 2 Helmi 2012 - 12:35 | |
| Kellään tietoa tdi:stä kun ahdot tipahtavat nelos ja vitos vaihteilla 3krpm kohassa. Ahdonsäätösolenoidi vaihdettu, ei vaikutusta. Ilmamassamittari vaihdettu, ei vaikutusta ahtojen tipahteluun. VAG pro sanoo viaks "Imusarjan paine". Alkaa neuvot jo loppuu koht.. | |
|
| |
ee-2 Wingman
Viestien lukumäärä : 2869 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 2 Helmi 2012 - 12:38 | |
| nappaas EGR pois vai onko jo? | |
|
| |
WeirdDude
Viestien lukumäärä : 140 Paikkakunta : Järvenpää
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 2 Helmi 2012 - 12:45 | |
| Juu EGR on poistettu käytöstä. | |
|
| |
Juba
Viestien lukumäärä : 45 Paikkakunta : Pori/Marttila
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 2 Helmi 2012 - 13:01 | |
| Alipaineletkut kunnossa? Jos on muuttuvasiipisellä ahtimella voi siivet jumittaa. | |
|
| |
WeirdDude
Viestien lukumäärä : 140 Paikkakunta : Järvenpää
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 2 Helmi 2012 - 17:19 | |
| Ei tietoa ahtimesta mikä siellä on. Vakiotekniikkana AGR 66kW mut tähän autoon laitettu avk:lta -03 seatin tekniikka ja sanoivat avk:lla että ois AGR. Netistä löysin sellasta tietoa et ois 75kW ATD. Tekniikanvaihdonjälkeen toiminu puolvuotta moitteetta. Mistä sais varmistuksen et mikä moottori siel nyt sit on? Lukeeko jossain lohkon kyljessä mallimerkintä ATD? | |
|
| |
m.h
Viestien lukumäärä : 109 Paikkakunta : Jns
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 2 Helmi 2012 - 17:29 | |
| Oisko mitään järkeä lukea vikakoodit? Ei tarvitsisi arvuutella täällä mikä voisi olla vialla. | |
|
| |
WeirdDude
Viestien lukumäärä : 140 Paikkakunta : Järvenpää
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 2 Helmi 2012 - 17:40 | |
| Vikakoodinlukija kertoo viaks imusarjan paine. Vikakoodi poistettu moneen kertaan mutta tulee muutaman min. päästä takasin. Ahtopaineensäätöventtiili vaihdettu. | |
|
| |
Juhi
Viestien lukumäärä : 1554 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 2 Helmi 2012 - 18:10 | |
| - WeirdDude kirjoitti:
- Mistä sais varmistuksen et mikä moottori siel nyt sit on? Lukeeko jossain lohkon kyljessä mallimerkintä ATD?
On lohkossa merkinnät, pitäisi olla stanssattuna heti kansitason alapuolella jollain syrjällä. Toinen vähän helpompi paikka on jakopään koppa, mikäli siinä on vielä tallella alkuperäinen tarra. Siinä tarrassa kerrotaan mm. moottorityyppi. | |
|
| |
Blind
Viestien lukumäärä : 406
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 2 Helmi 2012 - 22:03 | |
| Kysytään ihan varmuuden vuoksi.
Autolla aivan normaalisti lähdin ajelemaan ja tein pysähdyksen ja laitoin uudelleen käyntiin niin käsijarrunvalo ja abs-valo syttyi pitkän piippauksen jälkeen. Avasin säiliön ja katsoin nesteet niissä ei mitään, auto uudelleen käyntiin ja ei mitään vikaa, eikä muutenkaan pariin päivään ole uusiutunut. Pääsiskö vaikuttaa tää reilut -30 pakkaset? | |
|
| |
savela
Viestien lukumäärä : 224 Paikkakunta : Tku Muut : WR450f SM
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 3 Helmi 2012 - 12:33 | |
| - Blind kirjoitti:
- Kysytään ihan varmuuden vuoksi.
Autolla aivan normaalisti lähdin ajelemaan ja tein pysähdyksen ja laitoin uudelleen käyntiin niin käsijarrunvalo ja abs-valo syttyi pitkän piippauksen jälkeen. Avasin säiliön ja katsoin nesteet niissä ei mitään, auto uudelleen käyntiin ja ei mitään vikaa, eikä muutenkaan pariin päivään ole uusiutunut. Pääsiskö vaikuttaa tää reilut -30 pakkaset? mulla kans bora kiukutteli tänään aamulla sytyttäen epc ja luistonesto valot tauluun ensin epc vilkkui, sammutus ja uus käynnistys ni jäi palamaan jatkuvana. no siinä kiireessä lähin vaa ajamaan duuniin ni eipä ollu voimaa koneessa elikkä "safetymode" oli päällä.. no auto seis ja annoin käydä pienenaikaa ja uus sammutus niin ongelma ohi? Edellispäivänä oli nolouden huippu ku boran akku oli ikävästi loppu ja jouduin avokin citroenin lainaamaan....... monesti haukkunut citikan paskaksi.. vittu | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 9 Helmi 2012 - 18:29 | |
| Nyt jumalauta sentään. Mikä vikana, antaa muutaman päivän välein vikakoodit P2187, location: bank1 P2189, location: bank2
Jotain mussuttaa et lean at idle muistaakseni. Toimi aiemmin ihan normaalisti kuitenkin, tänään alko tyhjäkäynti seilaa (900-1500rpm) esim. valoihin pysähtyessä ja nousi muutenkin korkeemmalle ku normaalisti (jotain 600-700rpm). Tasaantuu jonkin ajan kuluttua siihen tonnin paikkeille. Tuntu et kulutuskin kasvo yhtäkkiä jonkin verran, normaalisti motarinopeudessa mittari näyttää jotain 8,5-9l/100km, nyt huiteli jossain kympin tienoilla ja ylikin.
Mikäli tähän ikään oon jotain moottoreista oppinu, ni onhan toi nyt aika selkee, et kierrokset nousee, ku käy laihalla, mut mistä sitä vikaa alkaa hakee? Soitanko taas kauppiaalle ja ajan sen vitun paskan taas ihan hyvin mielin vv-autoon ja jätän omat sormeni sotkematta, vai onko vika joku helppo, halpa ja yksinkertanen? Tuskin.
Tähän vielä kaupan päälliseksi se haldex -ongelma, josta en nyt vieläkään ole ihan varma toimiiko vaiko eikö, onko oikeeta vikaa, vai jäätä. Kuuluisko ton ogelman ilmetessä epc -valon syttyä, vai ei? Mulla ei mitään valoa siihen asiaan liittyen ole syttyny, eikä toi paska ELM327 ainakaan löydä muita koodeja ku yllämainintut. Tiedä sitte kuuluuko sen edes löytää muuta ku noi MIL -valon antamat jutut.
Taas täytyy vähän miettiä kannattiko sijottaa halpaan volkkariin :p | |
|
| |
TMA Wingman
Viestien lukumäärä : 2739 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 9 Helmi 2012 - 18:35 | |
| Iha maalaisjärjellä lamda/ilmamäärämittari. Antaa professoreiden heittää loput.
Viimeinen muokkaaja, TMA pvm To 9 Helmi 2012 - 18:56, muokattu 2 kertaa | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 9 Helmi 2012 - 18:41 | |
| Maffin suuntaan vähän iteki kallistuisin. Tokihan se voi ilmavuotokin olla, mutten moista selkeetä ainakaan pintapuolisesti tutkiessa löytäny. Ystäväni google taas osas kertoa sen verran etten ole tämänkään asian kanssa yksin. | |
|
| |
TMA Wingman
Viestien lukumäärä : 2739 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 9 Helmi 2012 - 18:55 | |
| En mä tiä. Pystyykö r32:sen ilmamäärämittareita testaan kotikonstein? Piuho toho, toine toho ja kierroksia koneeseen + lukea volteista mikä siä kauhasee. Jostain joskus luin sellasesta. Opel hommia.
Mites tota, joku jotain jossain että jos nyppäät piuhan maffista irti niin ecu hakee oletusarvon ja pröpöttelee tyhjäkäynnillä normaalista? Tä. | |
|
| |
Jakke
Viestien lukumäärä : 247 Paikkakunta : Tku/pks
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 9 Helmi 2012 - 20:13 | |
| Taistelin ton oman kanssa koko syksyn kun kävi laihalla. Tuli System Too Lean koodia loppuvaiheessa kokoajan ja kulutus ihan pilvissä kun ruisku säättää soppaa lisää kokoajan. Vaihdoin lambdat, maffin, kaikki syttyosat, tiivistin koko imupuolen kaasuläpälle asti, alipaineletkut jne jne kaikki mitä tuli mieleen. Lähti toimiin vasta bensapumpun vaihdolla = bensapaineet oli liian pienet. Tuli myös vikakoodia lambdoilta ja vaikka mistä vaikkei niissä ollu kai vikaa. Imuvuotoihinhan kätevä konsti on tutkia se starttipilotti, suihkuttelee imupuolelle mahdollisiin paikkoihin niin kierrokset nousee.
Vag comilla pystyy ainakin logittelemaan maffia jos sellanen löytyy. Imuvuodot on yleisin syy ainakin noissa audin koneissa tohon vikakoodiin, venakoppien huohotinputket yms. Ilman maffia tuo 3.2 konekin tod näk käy sillä varaohjelmalla jotenkin, mutta itse ainakin vähän epäilen jotain muuta kun maf vikaa tuossa tapauksessa. Mut en mä mikään roffessroori olekaan, tuli vaan tuos mieleen. | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 9 Helmi 2012 - 21:42 | |
| 18619/P2187/008583 - Bank 1; System too Lean at Idle
Possible Causes -Injectors leak/blocked -Air Intake Leak (after MAF) -Exhaust Leak
Possible Solutions -Check Mass Air Flow Sensor (G70) -Check Injector(s) -Check Fuel Pump -Check Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)
Siinähän ne aika pitkälti jo tulikin muiden suusta, nyt vasta löysin tollasen näppärän listan. Liikaa sähköä noissa vehkeissä. | |
|
| |
Mro
Viestien lukumäärä : 1157 Paikkakunta : Tre/Ylö
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 10 Helmi 2012 - 0:33 | |
| Mullaki bora on pitkän aikaa heittäny vikakoodia tuosta system too lean ja sit siihe perää viä et arvot ylittyny yms ja sitte et imuvuoto olis ja lamdat rikki.. No on ilmamäärämittari, lambdat vaihettu ja imuvuodot tutkittu ja ei mitää.. Kesällä viä teki sen kivan et hitsas tulpan ja iski aineet putkeen ja katin mansikaks, eli laihalla käyny.. Onneks meni päästöistä silti läpi, ilmeisesti katti ei siis vainaa. Heittää taas takimmaisesta lamdasta vikaa, etummainen on kestäny vissii ku hain alkuperäsen (175e) Tarvii se takimmainen viä vaihtaa ja kattoo mitä sanoo... Ihana muute ku autolla on kuukautiset sillee niinku 24/7.. Syylari vuotaa ja piha iha pinkki, onneks ei iha valtoimenaa vuoda. Ja kuskinpuolen takajarruki jumittaa tai on jumittanu jo pitkää mutta ei oo saanu aikaseks vaihtaa satulaa.. Volkkarismi on kivaa | |
|
| |
Elementti
Viestien lukumäärä : 798 Paikkakunta : Järvenpää Muut : Vagcrü
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 10 Helmi 2012 - 9:56 | |
| Toni, vie sinne VV-autolle kun kerran se on vielä mahdollista. Kyllä sä sitä kerkeet itse ropaa sitten takuun loputtua | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 10 Helmi 2012 - 13:59 | |
| Juu, siellä se taas lepää ja taitaapa lepäilläkin suht kauan. Melkonen ruuhka-aika kuulemma. Ei siin, ei sillä tollasenaankaan mitään tee ja on mulla työauto, millä kulkea. Pakko kyllä sanoo, et kamuxin (ainakin kyseisen myyjän) kanssa on aika helppoa toimia. Ei tarvii ihan kamalasti tukkaa repiä omasta päästä. | |
|
| |
tonikki
Viestien lukumäärä : 61 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 10 Helmi 2012 - 16:59 | |
| Onko kukaan purkanu noita vaihteistoja? Meinaan mulla -99 sdi:ssä äänteli puolisen vuotta pakki ja käyttöautona kun on niin ei sinänsä haitannut mitään kun muut vaihteet toimivat. No tänään sit laukes pakki ja kuuluu vaan jurinaa kun laittaa pakin, muut vaihteet toimii niikuin pitää?. Jostakin kun aikasemmin lueskelin niin näihin sdi ois muka laitettu samaa laatikkoa ku 1.6 bensoihin ja siks ei sit kestäs diiselin "vääntöjä"? Nopealla tutkailulla noiden lootien hinnat oli 900-1000e joten ei paljoa kiinostas laittaa puolta auton arvosta uuteen laatikkoon? Eli kysymys kuuluu onko näihin ylipäätänsä saatavilla uusia rattaita? Mistäs mulle selvii helpoiten mikä laatittko mulla on ja mikä siihen käy? | |
|
| |
Elementti
Viestien lukumäärä : 798 Paikkakunta : Järvenpää Muut : Vagcrü
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 10 Helmi 2012 - 18:13 | |
| - tonikki kirjoitti:
- Onko kukaan purkanu noita vaihteistoja?
Ei ole. | |
|
| |
tonikki
Viestien lukumäärä : 61 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 10 Helmi 2012 - 18:16 | |
| Joten myydään hyvä golffi vain paikki puuttuu Huoltaako noita laatikoita tyyliin mikään laakkonen vai onko se aina suorilta uus? | |
|
| |
Ate
Viestien lukumäärä : 376 Paikkakunta : Kpo
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 10 Helmi 2012 - 19:51 | |
| On saatavilla uusia rattaita ETKA:sta pitäisi löytyä tieto. Marmorilta pitäisi saada. | |
|
| |
Ipe
Viestien lukumäärä : 1599 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora La 11 Helmi 2012 - 5:31 | |
| Kannattaa pyllistää reilusti ja työntää se aski perseesen. | |
|
| |
tonikki
Viestien lukumäärä : 61 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 12 Helmi 2012 - 19:50 | |
| Näinhän se on varmaan kohta tehtävä ^^. Mites kattelin tossa noita kolariautoja ja 500e saa kolaroidun auton joten tulee halvemmaks hakea joku kolari auto ku ostaa pelkkä laatikko purkaamolta. Onko näistä mitään listaa miten esim saman ikäsen tdi cordoban laatikko kävis? | |
|
| |
Ate
Viestien lukumäärä : 376 Paikkakunta : Kpo
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 12 Helmi 2012 - 22:10 | |
| Jos ei ETKAan ole tunnuksia niin kattele vaikka purkaamoiden nettisivuilta oman auton tiedoilla mitä laatikoita ne on purkanu poikkeen kyseisestä mallista. Jos purettujen listalla on vain yhtä laatikkomallia, niin voi päätellä, ettei siihen muita ole sovitettu (näin yleisesti).
Näin tein itsekkin, ja keksin että akl koneen perään käy ainakin kolme eri laatikkoa. Tämä myös sitten varmistin ETKAsta. Suosittelen kysäsemään Benecars oy:ltä laatikoita. Ite sain laatikkoni ainakin huomattavasti edukkaammin sieltä.
E: kirotusvihreitä | |
|
| |
tonikki
Viestien lukumäärä : 61 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ma 13 Helmi 2012 - 13:41 | |
| Sellanen käsitys mulla on että DUS laatikko ois tossa nyt kiini mutta käykö ton tilalle sit jokin muu? | |
|
| |
GrapL
Viestien lukumäärä : 1035 Paikkakunta : Savonlinna Muut : pari pyörää.
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ke 15 Helmi 2012 - 13:11 | |
| Onko näis missää valmiita läpivientiä tulipellis? Kuva helpottais paikantaa..
Pitäis 8mm putki saada ujutettua sekä ohkanen 16mm virtakaapeli. | |
|
| |
Mro
Viestien lukumäärä : 1157 Paikkakunta : Tre/Ylö
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ke 15 Helmi 2012 - 16:16 | |
| Itellä on repsikan jalkatilassa sisäpistokkeelle reikä ja sen kautta vedin myös virtapiuhan (50neliöinen) Repsikan puolelta nostelet mattoa vähän ja kattelet nii kyl pitäis joku läpi löytyä | |
|
| |
Juhi
Viestien lukumäärä : 1554 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ke 15 Helmi 2012 - 16:28 | |
| - GrapL kirjoitti:
- Onko näis missää valmiita läpivientiä tulipellis? Kuva helpottais paikantaa..
Pitäis 8mm putki saada ujutettua sekä ohkanen 16mm virtakaapeli. Ei ole kuvaa, mutta raikkarikotelon vieressä on valmis reikä. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora | |
| |
|
| |
| Golf IV/Bora | |
|