| Golf IV/Bora | |
|
+138-ville- IP Suutarinen_ janipoi note tombbis Juueli Jakw pyhäpietari Jeth opa suff3li Tiliote kuusto go_gale Jecce123 Isokangas jori Jok3la _paffa tolppa inno Wobbler Ani m-tuninki Spex pellepoliisi hanhii Sami J. lewe sampeli Toni K Vietsu arevaan Quorro pomppa JuhiZZ Raaka-Arska Mugen xite santtud3 Meikkis01 jab MiKqsu ezpej Ede Karpaasi Acerbis römpsy Stepa' jusni regal Micsu wilzu Ruusenvisti balloon Cona- keula pasisto Lainetti Koomik TIKU TMA m.h Juba polarice jeQQ janpertti wiiksi Basu Eagle IL3 MaRsY GrapL Ate Hanska juudas Elementti temee toni stidi Ceisari Pyrde /Wille/ Jakke hirvonen Drunkenmunky Temeko Pekkiis namniki NO H2O topi Rixaa Nextr Jellona91 tomì Makkeli mlou mustonenj Skrapa J.K juh-o Ipe viva tonikki Tonise Pazihi MixuJoo WeirdDude Ligettah Ino savela JTG t0mpp4 Kipe Neuni Wald -Micco- Masq renox uttrep Jupe© eros masaa Enriquez Blind Antto- Mro kaleiv lusikka Green mosse Juzzis redlane Grontti ee-2 Juhi TomVi 142 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Ruusenvisti
Viestien lukumäärä : 202 Paikkakunta : Oulainen
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora La 31 Maalis 2012 - 11:27 | |
| Noniin volkkarimiehet !
Kyseessä Bora vuosimallia -03 ja koneena 1.6 bensiini
Moottorinvikavalo palaa ja herjaa ajotietokoneessa "Abgas werkstatt" Ja valillä syttyy EPC valo ja sanoo "Motorstörg werkstatt"
Muuta vikaa en oo huomannu ku tyhjäkäynnillä liian ison kulutuksen, 1.9 l (normaali 0.7)
Apuja kaivataan. | |
|
| |
wilzu
Viestien lukumäärä : 78 Paikkakunta : Akaa
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora La 31 Maalis 2012 - 12:00 | |
| - Ruusenvisti kirjoitti:
- Noniin volkkarimiehet !
Kyseessä Bora vuosimallia -03 ja koneena 1.6 bensiini
Moottorinvikavalo palaa ja herjaa ajotietokoneessa "Abgas werkstatt" Ja valillä syttyy EPC valo ja sanoo "Motorstörg werkstatt"
Muuta vikaa en oo huomannu ku tyhjäkäynnillä liian ison kulutuksen, 1.9 l (normaali 0.7)
Apuja kaivataan. vikakoodien luku näin alkuun | |
|
| |
stidi
Viestien lukumäärä : 234 Paikkakunta : Porvoo Muut : VW typ1 1968
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 1 Huhti 2012 - 18:50 | |
| Sori heti alkuun, saattaa olla tyhmä kysymys, mut haluun olla varma ennekuin tilaan, eli: Mulla on 8x18 ujot vanteet 215/40 kumeilla ulossa farkku boraan ja meinasin taakse speicereitä hankkia, niin eikös sinne 15mm mene ihan heittämällä ettei mistään raavi kiinni? edit: sori et on 35
Viimeinen muokkaaja, stidi pvm Su 1 Huhti 2012 - 18:58, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Juzzis
Viestien lukumäärä : 269 Paikkakunta : Vihti
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 1 Huhti 2012 - 18:53 | |
| - stidi kirjoitti:
- Sori heti alkuun, saattaa olla tyhmä kysymys, mut haluun olla varma ennekuin tilaan, eli: Mulla on 8x18 ujot vanteet 215/40 kumeilla ulossa farkku boraan ja meinasin taakse speicereitä hankkia, niin eikös sinne 15mm mene ihan heittämällä ettei mistään raavi kiinni?
Riippuu _vähän_ vanteiden ET:stä... | |
|
| |
Ceisari
Viestien lukumäärä : 840 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 1 Huhti 2012 - 20:00 | |
| - stidi kirjoitti:
- Sori heti alkuun, saattaa olla tyhmä kysymys, mut haluun olla varma ennekuin tilaan, eli: Mulla on 8x18 ujot vanteet 215/40 kumeilla ulossa farkku boraan ja meinasin taakse speicereitä hankkia, niin eikös sinne 15mm mene ihan heittämällä ettei mistään raavi kiinni? edit: sori et on 35
Menee iha hyvi vaikka vähä madaltaisitkin. Aikalailla kaaren tasalle vanne tulee.. | |
|
| |
Nextr
Viestien lukumäärä : 57 Paikkakunta : Rovaniemi
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 1 Huhti 2012 - 21:10 | |
| No osaisko kukaan sanoo tuleeko kuin pahasti edessä yli 8.5x18 et 15? | |
|
| |
redlane
Viestien lukumäärä : 133 Paikkakunta : Mäntyharju
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 1 Huhti 2012 - 21:16 | |
| Tossa on 8.5" et 35 ja about kaarelle tulee vanne. | |
|
| |
MixuJoo
Viestien lukumäärä : 749
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 1 Huhti 2012 - 23:16 | |
| - Ceisari kirjoitti:
Muuttutko keula paljonkin löysemmäks ilman vakaajaa? Kuitenkin ihan mielellää ite vakaajan sinne laittaisin..
Tuo kiinnostaisi itseäkin. On nimittäin seuraava ongelma... Mitä ootte mieltä, onko kuinka suurta hyötyä polyureetanipuslia ruveta vaihtelee? Ja sitten seuraava kysymys: Onko kuinka monella BC Racingin BR-satsi alla? | |
|
| |
balloon
Viestien lukumäärä : 376 Paikkakunta : Oulu Muut : PostiTölkki
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 1 Huhti 2012 - 23:49 | |
| Kyllähän nuo isot pojat väittää että eroa ei edes huomaa, mutta tiedä sitten. Jos auton madaltaa niin, että maasta öljypohjaan on 1-2cm niin eipä siinä paljoa ole ajettavuudesta jäljellä. Kaarteisiin pitää höllätä ettei renkaat ota kaareen niin ei se kaara paljoa kallistele Itse en tuota edes kokeile, koska kesäksi tulossa KW:n vakaaja. Ei muuta kuin leikkaat pois sen ja katsot miten käyttäytyy, jos oot tyytyväinen niin anna olla ja jos pännii niin tilaa oikea vakaaja sinne? How simple is that? | |
|
| |
MixuJoo
Viestien lukumäärä : 749
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 1 Huhti 2012 - 23:58 | |
| - balloon kirjoitti:
- Kyllähän nuo isot pojat väittää että eroa ei edes huomaa, mutta tiedä sitten.
Jos auton madaltaa niin, että maasta öljypohjaan on 1-2cm niin eipä siinä paljoa ole ajettavuudesta jäljellä. Kaarteisiin pitää höllätä ettei renkaat ota kaareen niin ei se kaara paljoa kallistele
Itse en tuota edes kokeile, koska kesäksi tulossa KW:n vakaaja.
Ei muuta kuin leikkaat pois sen ja katsot miten käyttäytyy, jos oot tyytyväinen niin anna olla ja jos pännii niin tilaa oikea vakaaja sinne? How simple is that? So simple. Mielummin kysyn asiasta intternetissä, jossa isot pojat saa valehdella mulle oikeen urakalla. Halvemmaks tulee kysyä ensin ku ruveta pilkkomaan autoa miten sun sattuu.. | |
|
| |
juh-o
Viestien lukumäärä : 452 Paikkakunta : lahti city Muut : #stancefriiks
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ma 2 Huhti 2012 - 7:25 | |
| no ei oo vaikee kokeilla tuota vakaaja hommaa.. ottaa toisen koiran luun irti siinähän se on vakaaja pois käytöstä,itse en tosiaan ton TAtecnicsin kanssa huomannu mitää eroa kun sen pois otin ja on sillä sen jälkeen kovaakin ajeltu ja hyväin on tiellä pysytty. | |
|
| |
Ceisari
Viestien lukumäärä : 840 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ma 2 Huhti 2012 - 10:01 | |
| - Nextr kirjoitti:
- No osaisko kukaan sanoo tuleeko kuin pahasti edessä yli 8.5x18 et 15?
Tässä kuvassa on 18x8,5 et 20 | |
|
| |
Micsu
Viestien lukumäärä : 161 Paikkakunta : Hamina
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ma 2 Huhti 2012 - 13:30 | |
| Vakaajaan liittyen kun kukaan ei ollut vielä sellaista kysellyt, auttaisko apparin puolen kallistuksenvakaajan kunnollinen lämmitys ja taivutus yhtään asiaan? kun ei olis kiinni kun muutamasta millistä ja säädettävät koiranluutki löytyy. Ottaa siis vetariin kiinni vain kaikki oikealle käännettynä. | |
|
| |
regal
Viestien lukumäärä : 142 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ma 2 Huhti 2012 - 16:26 | |
| - Micsu kirjoitti:
- Vakaajaan liittyen kun kukaan ei ollut vielä sellaista kysellyt, auttaisko apparin puolen kallistuksenvakaajan kunnollinen lämmitys ja taivutus yhtään asiaan?n ei olis kiinni kun muutamasta millistä ja säädettävät koiranluutki löytyy. Ottaa siis vetariin kiinni vain kaikki oikealle käännettynä.
Kyl se auttaa, ite taivuttelin oman muutama päivä sitten. | |
|
| |
Micsu
Viestien lukumäärä : 161 Paikkakunta : Hamina
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ma 2 Huhti 2012 - 18:49 | |
| Hyvä homma, aamulla toholla lämmitettäessä ei kuumus oikeen riittän ja kaasuhitsilaitteita en omista ollenkaan. | |
|
| |
Koomik
Viestien lukumäärä : 381 Paikkakunta : Iisalmi
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 5 Huhti 2012 - 16:17 | |
| Tämmöstä ruennu oma Gti tekemään: Eli joskus tyhjäkäynti alkaa sahaamaan edes takas hetkellisesti, esim. jos tulet risteykseen ja painat normaalisti kytkimen pohjaan, saattaa kierrokset laskea selvästi alle tyhjäkäynnin, sitten ne taas nousee siihen n. 800rpm ja taas saattaa vähän laskee. Tämä kestää yleensä vain hetken eikä tätä edes päivittäin esiinny.. Pari kertaa tehnyt myös sen, että kun auton lyö käyntii niin tyhjäkäynti sahaa taas ja tippuu niin alas että koko auto sammuu.? Sitten kun starttaa uudestaan, niin ei mtn ongelmia.. Kummaa.. Voiskohan likanen/viallinen kaasuläppäkotelo olla syypää? Vai mistä tuota vikaa lähtis ettii? Mitään herjoja ei tuo ajotietokone heitä. E: ja joo tulipahan taas romaani kirjotettua.. | |
|
| |
J.K
Viestien lukumäärä : 281 Paikkakunta : Naantali
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 5 Huhti 2012 - 16:44 | |
| Itellä karstottunut kaasuläppä teki vähän samanlaista. Omassa siis koneena 1.6 16V ja teki niin että tyhjäkäynnillä kierrokset pomppisi kanssa. Vaihtelu väli oli tosin vaan sen mittarin osottimen verran, mutta sen kuuli silti selvästi käyntiäänestä. Otin kaasuläpänkotelon irti, putsasin kokonaan ja takasin paikallee. Koko nykiminen hävisi ja auto käy tasaisesti. Suosittelen ainakin kokeilemaan, kun ei siinä mitään ainakaan häviä.
Sitten oma kysymys: Itellä auto nykii tyhjäkäynnillä. Kierroksissa ei tapahdu mitään, mutta kuskin paikalla tuntuu selvää nykimistä. Mistä kannattaisi alkaa kattomaan? Voisko olla tulppa/puola-ongelma? Kokeilemalla tietty sen saa selvitettyä, mutta jos jollain olisi ollut vastaavaa. | |
|
| |
regal
Viestien lukumäärä : 142 Paikkakunta : Helsinki
| |
| |
Koomik
Viestien lukumäärä : 381 Paikkakunta : Iisalmi
| |
| |
J.K
Viestien lukumäärä : 281 Paikkakunta : Naantali
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 6 Huhti 2012 - 14:52 | |
|
Viimeinen muokkaaja, J.K pvm Ma 9 Huhti 2012 - 0:17, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
regal
Viestien lukumäärä : 142 Paikkakunta : Helsinki
| |
| |
Koomik
Viestien lukumäärä : 381 Paikkakunta : Iisalmi
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Pe 6 Huhti 2012 - 16:50 | |
| - regal kirjoitti:
Kaasuläpän sisäosan puhdistin Brake Cleanerilla, moottorin puolelle suihkin elektroniikan puhdistusainetta. Ja tiiviste tietysti vaihtoon jokaisen irroituskerran jälkeen.
Kalibroinnin tein vag-comilla, http://www.ross-tech.com/vag-com/tour/b-settings.html Okkei. Onkos tuo kalibrointi pakko tehä? en omista ite vag-comia enkä sitä piuhaa. Tosin varmaan duunikaverilta sen sais lainaan. | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora La 7 Huhti 2012 - 11:36 | |
| Ihan vitun suuri fail noiden 9,5" vanteiden sovitus eteen. BR liian paksu, ET:ksi jäi 18 jotta oli vanteen ja tolpan välissä tilaa edes milli. Kamperit tapissa. Vanne kaaresta pihalla 3cm. Nyt täytyy jostain löytää säädettävä kamperiyläpää, mutta mistä? Mahdollisimman paljon säätävä hakusessa. | |
|
| |
Kipe
Viestien lukumäärä : 1080 Paikkakunta : Ii/Oulu
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora La 7 Huhti 2012 - 12:54 | |
| - toni kirjoitti:
- Ihan vitun suuri fail noiden 9,5" vanteiden sovitus eteen. BR liian paksu, ET:ksi jäi 18 jotta oli vanteen ja tolpan välissä tilaa edes milli. Kamperit tapissa. Vanne kaaresta pihalla 3cm. Nyt täytyy jostain löytää säädettävä kamperiyläpää, mutta mistä? Mahdollisimman paljon säätävä hakusessa.
Minkälainen nuissa ärrissä on tuo tukivarsiratkasu edessä? | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora La 7 Huhti 2012 - 22:23 | |
| Öööö, en mä osaa tohon oikeen vastata, ku ei ole vajaavetosesta tietoa vertailuksi.
Sit seuraava ongelma. Hoidin sen alustanvaihdon loppuun asti. Muuten tuntuu aikas kivalta tuo BC, mut kiihdyttäessä täristää. Ei hajuakaan mistä päin se tulee, ehkä takaa. Kaikki on kunnolla kiinni, renkaat ei ainakaan ota kiinni minnekkään. Kulmat nyt on varmaan hiukan vituillaan, mut pistin ne sen verran järkeviin toleransseihin ku kotikonstein sai, kamperia tais jäädä joku 1,5 astetta niin eteen ku taaksekin. Onnistuneesta madalluksesta ei voi puhua ku putos muutaman hassun sentin vasta. Kulkee suoraan, ratti on suorassa, ei vetele. Tosiaan tärisee vaan kunnon veto päällä ajaessa, tasakaasulla ei ole ongelmaa. Mistähän tohonkin lähtis etsii ratkasua? | |
|
| |
ee-2 Wingman
Viestien lukumäärä : 2869 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 8 Huhti 2012 - 0:10 | |
| - toni kirjoitti:
- Kulkee suoraan, ratti on suorassa, ei vetele. Tosiaan tärisee vaan kunnon veto päällä ajaessa, tasakaasulla ei ole ongelmaa. Mistähän tohonkin lähtis etsii ratkasua?
eihän sulla vetarit voi ottaa mihinkään kiinni? Ei varmaankaan... Näin äkkiseltään mä sanoisin että jossain on väljää tai jotain on löysällä. Noissa r32 ja "normi etuveto" on muistikuvani mukaan ihan fedusti eroa edessä. Ihan näin nopeilla: ohjausvaihde, tukivarret, lähes kaikki puslat, vakaaja jne. Ota etka käteen ja vertaa. | |
|
| |
Mro
Viestien lukumäärä : 1157 Paikkakunta : Tre/Ylö
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 8 Huhti 2012 - 3:32 | |
| Onko etupääs muuta eroo ku kallistuksen vakaaja ja sen kiinnitys? Tietty puslat erilaiset yms, mut muuten menis esim tukivarret päikseen etuvetoon ja toisinpäin? Mitään en tiedä, mutta luulen | |
|
| |
Ate
Viestien lukumäärä : 376 Paikkakunta : Kpo
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 8 Huhti 2012 - 9:28 | |
| - toni kirjoitti:
- Öööö, en mä osaa tohon oikeen vastata, ku ei ole vajaavetosesta tietoa vertailuksi.
Sit seuraava ongelma. Hoidin sen alustanvaihdon loppuun asti. Muuten tuntuu aikas kivalta tuo BC, mut kiihdyttäessä täristää. Ei hajuakaan mistä päin se tulee, ehkä takaa. Kaikki on kunnolla kiinni, renkaat ei ainakaan ota kiinni minnekkään. Kulmat nyt on varmaan hiukan vituillaan, mut pistin ne sen verran järkeviin toleransseihin ku kotikonstein sai, kamperia tais jäädä joku 1,5 astetta niin eteen ku taaksekin. Onnistuneesta madalluksesta ei voi puhua ku putos muutaman hassun sentin vasta. Kulkee suoraan, ratti on suorassa, ei vetele. Tosiaan tärisee vaan kunnon veto päällä ajaessa, tasakaasulla ei ole ongelmaa. Mistähän tohonkin lähtis etsii ratkasua? Mutuilua, mutta voisko olla etummainen moottorintukikumi löysänä? Eli kun kiihdyttää niin moottori painuu taakse ja ottaa runkoon kiinni= koliseva ääni kiihdyttäessä. Tasakaasulla kone "paikallaan", ei ota mihinkään kiinni. Ja moottorijarrutuksessa, jos takatukikumi löysänä, ottaa moottori myös runkoon.. E: Kirotusvihreitä... | |
|
| |
hirvonen
Viestien lukumäärä : 521 Paikkakunta : hämeenlinna
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 8 Huhti 2012 - 10:06 | |
| nosta ylöspäin, jos tärinä loppuu, niin joku vetonivel vetelee viimesiään..
etupää on vakaajaa lukuunottamatta sama kuin etuvedossa.. | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 8 Huhti 2012 - 12:29 | |
| Vetarit ei ottanu ainakaan edestä kiinni vielä tolla korkeudella, takana ei taida olla mitään paikkaa mihin ottais, mut pitää vielä varmistaa. Moottorintukikumiin en usko tässä tapauksessa, kun tämä oire ilmesty "madalluksen" jälkeen, eikä tuo siihen tukikumiin millään tavoin vaikuta. Vetoniveltä itekin pohdin, loogisin asia mihin tuo madallus vaikuttaa. Mutta millähän mä löydän sen oikeen pirun nivelen tuolta. Ajaessa ei pystyny havaitsee mitenkään mistä päin moinen tulee. Noh, pitää ajaa se takas talliin.
EDIT: Äkkiseltään joku väitti sisempien nivelten yleensä täristävän kiihdyttäessä. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora | |
| |
|
| |
| Golf IV/Bora | |
|