| Golf IV/Bora | |
|
+138-ville- IP Suutarinen_ janipoi note tombbis Juueli Jakw pyhäpietari Jeth opa suff3li Tiliote kuusto go_gale Jecce123 Isokangas jori Jok3la _paffa tolppa inno Wobbler Ani m-tuninki Spex pellepoliisi hanhii Sami J. lewe sampeli Toni K Vietsu arevaan Quorro pomppa JuhiZZ Raaka-Arska Mugen xite santtud3 Meikkis01 jab MiKqsu ezpej Ede Karpaasi Acerbis römpsy Stepa' jusni regal Micsu wilzu Ruusenvisti balloon Cona- keula pasisto Lainetti Koomik TIKU TMA m.h Juba polarice jeQQ janpertti wiiksi Basu Eagle IL3 MaRsY GrapL Ate Hanska juudas Elementti temee toni stidi Ceisari Pyrde /Wille/ Jakke hirvonen Drunkenmunky Temeko Pekkiis namniki NO H2O topi Rixaa Nextr Jellona91 tomì Makkeli mlou mustonenj Skrapa J.K juh-o Ipe viva tonikki Tonise Pazihi MixuJoo WeirdDude Ligettah Ino savela JTG t0mpp4 Kipe Neuni Wald -Micco- Masq renox uttrep Jupe© eros masaa Enriquez Blind Antto- Mro kaleiv lusikka Green mosse Juzzis redlane Grontti ee-2 Juhi TomVi 142 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
hirvonen
Viestien lukumäärä : 521 Paikkakunta : hämeenlinna
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 8 Huhti 2012 - 14:35 | |
| uskallan veikata, että kuskin sisempi nivel kulunut/ ei mahdu liikkumaan kupissa.. | |
|
| |
Cona-
Viestien lukumäärä : 22 Paikkakunta : Joutsa
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 8 Huhti 2012 - 22:16 | |
| Nollautuuko näissä vikakoodit jos ottaa akun irti jokski aikaa? Vai pitääkö silti kuitata koodin lukijalla? ALH tdi moottori siis kyseessä. | |
|
| |
savela
Viestien lukumäärä : 224 Paikkakunta : Tku Muut : WR450f SM
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Su 8 Huhti 2012 - 23:31 | |
| - Cona- kirjoitti:
- Nollautuuko näissä vikakoodit jos ottaa akun irti jokski aikaa? Vai pitääkö silti kuitata koodin lukijalla? ALH tdi moottori siis kyseessä.
Oiskos se ollut 30minuuttia ni nollaa, ainaki 1.8t AUM. | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ma 9 Huhti 2012 - 21:42 | |
| - toni kirjoitti:
- Nyt täytyy jostain löytää säädettävä kamperiyläpää, mutta mistä? Mahdollisimman paljon säätävä hakusessa.
Nii hä? Eniten säätävä, jonka olen tähän mennessä löytäny, on 1,8 astetta. Muutenkin kaikkein järkevimmän olonen systeemi, jonka kanssa ei tartte rälläköidä ja porailla. Ihan helvetin kallis vaan. Ground control, camber/caster plates. Säätöä (ja säästöä) sais kun vähän jaksais patentoida, mut kiinnostus moiseen on aika nollissa. En millään viittis tahallaan siirtää yläpään kiinnitystä alemmas rälläämällä sen kartion irti. Lyhenee vaan jousto- ja madallusvara. Sitä saakelin nivelongelmaakaan en saanu paikallistettua. Pitäis päästä vissiin nosturille. Jospa huomenna töissä koittais vieläkö sen saa tollasen epäkäytännöllisen korkeen pukin päälle ajettua. | |
|
| |
pasisto
Viestien lukumäärä : 99 Paikkakunta : jyväskylä
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ti 10 Huhti 2012 - 18:33 | |
| Nyt joku joka tietää maakisesta 1.9tdi koneesta jotain niin kertoo kokemuksiaan! Vedolta kytkin pohjaan niin ryskyttää ja käy epätasasisesti niin kauan kun auto pysähtyy ja sitten käy normaalisti, --> säädin pumpun ajotuksen ihanne lukemiin ja sen jälkee kylmäkäynnistys huononeni, jolloin joutuu sahaamaan jotain 5-10 sec ja savuttaa epänormaalisti... vika koodin anto että "ruiskutus hetken alkamisen säätö ero " tjsp. oma veikkaus että 3 syl. suutin joka mittaa sen ruiskutus hetken. ois hyvä että joku tietäis jotain niin ei tarttis rekisteröityä ffp voorumille. | |
|
| |
Juhi
Viestien lukumäärä : 1554 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ti 10 Huhti 2012 - 19:39 | |
| - toni kirjoitti:
- ongelmaa ja ongelmaa
Miten sulla kävi sen etupään kanssa, onko vanteen sisäreuna siinä kierreosassa. Sen"säätöholkin" ja jousen alalautasen välissä? Ilmeisesti BC reilusti paksumpi, kun TA-tehcno ja mursun vanteissa sisäkantin paksuutta löytyy. Mä suosittelen sitä DIY:tä, vaikka Lautamäki motorsport universaali camber-yläpää. Tee se. Siitä myös jatkojalostusta varten hyötyä, sulla kuitenkin pysyy se puikko sen verran kädessä, että camber-yläpään tekeminen ei vaadi ku yhden illan. | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ti 10 Huhti 2012 - 19:55 | |
| Kylläpä, kierteessä on kiinni. Eli ei onneks tullu sentään alalautanen niin alas, että vanne ottais niihin. Tosin nyt ku aloin miettii, ni sehän tulee alas päin madaltaessa. Jos ei vanteeseen asti tule, ni renkaaseen saattaa jo alkaa ahistaa. Madallusvaraa ei kyllä siinä muttereiden välissä enää kamalasti taida olla, mut pitänee sit esijännitystä vähän lisätä, ni saa tolpan pituuden tappiin asti. Pitää nyt miettiä mitä teen. Tekee niin perkeleen pahaa ajatus siitä et alan pilkkoo noin kallista autoa. Hyi. | |
|
| |
Juhi
Viestien lukumäärä : 1554 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ti 10 Huhti 2012 - 20:03 | |
| - toni kirjoitti:
- Kylläpä, kierteessä on kiinni. Eli ei onneks tullu sentään alalautanen niin alas, että vanne ottais niihin. Tosin nyt ku aloin miettii, ni sehän tulee alas päin madaltaessa. Jos ei vanteeseen asti tule, ni renkaaseen saattaa jo alkaa ahistaa. Madallusvaraa ei kyllä siinä muttereiden välissä enää kamalasti olla, mut pitänee sit esijännitystä vähän lisätä, ni saa tolpan pituuden tappiin asti. Pitää nyt miettiä mitä teen. Tekee niin perkeleen pahaa ajatus siitä et alan pilkkoo noin kallista autoa. Hyi.
Jos tulee alalautanen alas, niin vaihdat vaan lyhyemmät jouset. Niinku joskus aikasemmin jauhettiin, ei ne niin kalliita ole. Kyllä mä uskon, että saat toimimaan jos raaskit laittaa ne camber laatat yläpäähän ja otat vanteiden sisäkanteista lastua pois. Yläpäällä tulee melkein 15mm, jos sisäkantista saa vielä 3-5mm pelivaraa. Sitten jäis pihalle about 10mm, kevyt rullaus kanteille ja rok rok. | |
|
| |
Kipe
Viestien lukumäärä : 1080 Paikkakunta : Ii/Oulu
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ti 10 Huhti 2012 - 20:09 | |
| | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ti 10 Huhti 2012 - 21:00 | |
| Joo ei toi nyt mikään mahdottomuus ole onneksi. Jos osaisin laskea kuinka paljon 1.8astetta kaataa tolppaa vanteen kohdalta ja tietäisin et se varmasti riittää, niin tilaisin noi bolt-on-vitun-kalliit-palikat, mutta epäilen suuresti ettei riitä. Oisinkohan jossain törmänny tuon asteluvun olevan yläpäässä 16mm tai 18mm, joten ei se pentele taida riittää.¨ EDIT: Kipe, shhh. Vai psssssh. Eei. Ei lähe viel. Lisää edittiä. Oli pakko käydä kurkkaamassa konepellin alle. Se yläpuolelta tuleva iskarinlukitussysteemiholkki, mikälie, olikin niin syvä, ettei sen kartion poistaminen juurikaan vaikuta joustovaraan. Tornin leveys oli jotakuinkin 160mm, reikä siinä 100mm ja tolpan päässä kierteet tais olla 14mm. Noita lautamäen yläpäitä kattelin ni tohon sopivan mitat olis; ulkohalkaisija 152mm, nivelen ulkohalk. 42mm, sisäreikä 20mm. Tossa jäi nyt mietityttää, toi sisäreikä. Miten mä ton saan noihin iskareihin sopimaan ilman et keppi holahtaa läpi, minkälainen laakeri noihin pitäis virittää, jne.? Mun on tosi vaikee hahmottaa näitä juttuja jos ei ole osia käsissä. Tossa vielä kuva ko. kapistuksesta. | |
|
| |
hirvonen
Viestien lukumäärä : 521 Paikkakunta : hämeenlinna
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ti 10 Huhti 2012 - 21:39 | |
| mulla on säädettävät kumi yläpäät omassa.. siinä on vaan reikä porattu sivuun.. pyörittelemällä saa camberia säädettyä.. | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ke 11 Huhti 2012 - 22:37 | |
| - toni kirjoitti:
- Kylläpä, kierteessä on kiinni.
Paskat, nyt on pakko vetää takasin. Aloin miettii tossa kotiin päin ajaessa, ettei se voi noin olla. Vanteen sisäreuna on iskasin alaosan tasolla, korkeudensäätömutterin ja kierteiden alapuolella. Jos se siellä kierteessä olis, ni ongelmat ois vielä paljon suuremmat alas päin ruuvatessa. Toivon ainakin näin ja koitin pimeessä kuravellissa tunkea sormia väliin, mutta sataprosenttista varmistusta en saanu. | |
|
| |
jusni
Viestien lukumäärä : 2368 Paikkakunta : Seinäjoki
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ke 11 Huhti 2012 - 22:51 | |
| - toni kirjoitti:
- toni kirjoitti:
- Kylläpä, kierteessä on kiinni.
Paskat, nyt on pakko vetää takasin. Aloin miettii tossa kotiin päin ajaessa, ettei se voi noin olla. Vanteen sisäreuna on iskasin alaosan tasolla, korkeudensäätömutterin ja kierteiden alapuolella. Jos se siellä kierteessä olis, ni ongelmat ois vielä paljon suuremmat alas päin ruuvatessa. Toivon ainakin näin ja koitin pimeessä kuravellissa tunkea sormia väliin, mutta sataprosenttista varmistusta en saanu. ei se niihin muttereihin ota vaikka lyöt tappiin säädöt.. | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ke 11 Huhti 2012 - 22:58 | |
| Mahanväänteitä aiheutti just se, et jostain syystä luulin vanteen reunan tulevan kierteiden korkeudelle. Tiedän kyllä, ettei laskeminen mitään vaikuta siihen missä kohtaa reuna tolppaan nähden on, mutta jos nyt olis ollu kierteiden korkeudella, ni mutterit olis tullu vanteen kylkeen lyhentäessä tolppaa. Osaanpa selittää hyvin ajatukseni. Joo, mä mietin tätä aihetta jo ihan ajellessakin, ihan piloilla :) | |
|
| |
Koomik
Viestien lukumäärä : 381 Paikkakunta : Iisalmi
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 12 Huhti 2012 - 17:16 | |
| Pitäs vissiin tuohon omaan kolperoon vaihtaa tuo antennijalan tiiviste, samalla vaivalla kuitenkin ajattelin että pitäsköhän vaihtaa sekin jalka, paremman radion kuuluvuuden toivossa. Antennijalan hinnaksi marmori kuitenkin ilmoitti 80e Mutta luin jostain villejä huhuja, että biltemasta sais alkuperäisen jalan huomattavasti halvemmalla. Mutta mutta, onkohan kyseinen kampe tämä: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autostereot/Antennit/Kattoantenni-31601/Kovasti se näyttää samalta ku alkuperänen. Netistä en löytäny, oliko se just tuo.^ Kysymys kuuluukin, onko kukaan laittanu tuota omaan boraansa/golffiinsa/volkkariinsa? Käykö suoraan, kaikki liittimet jne.? Kysymys 2: tuon jalan vaihto vaatii ilmeisesti kattoverhoilun irrotuksen/raotusta? | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 12 Huhti 2012 - 22:02 | |
| - hirvonen kirjoitti:
- mulla on säädettävät kumi yläpäät omassa..
siinä on vaan reikä porattu sivuun.. pyörittelemällä saa camberia säädettyä.. Missä, mistä, miten, koska, hä? Vai onko joku oma patentti? Niillä ei varmaan kaiheen suurta säätöä saa, mut ei nyt vissiin tarviikaan? EDIT: Olipa idioottimaisesti muodostettu vika lause. Ne voi ajatella vakka seuraavasti; Niillä ei varmaan kauheen suurta säätöä saa? Enkä ilmeisesti tarviikaan suurta säätöä. Tai jotain.
Viimeinen muokkaaja, toni pvm To 12 Huhti 2012 - 23:45, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
balloon
Viestien lukumäärä : 376 Paikkakunta : Oulu Muut : PostiTölkki
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 12 Huhti 2012 - 22:12 | |
| Golffiin laittamassa 10mm spacereita. Riittää siinä sen navan pituus vai tarviiko keskittävän spacerin? | |
|
| |
balloon
Viestien lukumäärä : 376 Paikkakunta : Oulu Muut : PostiTölkki
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora To 12 Huhti 2012 - 22:16 | |
| MItä vittua kommentoin omaa kysymystä...... | |
|
| |
Stepa'
Viestien lukumäärä : 111 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ma 16 Huhti 2012 - 13:02 | |
| Hoi truevagistit! Saako netistä (mahdollisesti ulkomailta, EU:n alueelta) tilattuu vetoniveliä merkittävästi edullisempaan hintaan kun mitä marmorilta? Vasemman etuvetarin ulompi nivel antautumassa + suojakumi sille, mahdollisesti saman vetarin sisempiki tartteis uusii | |
|
| |
römpsy
Viestien lukumäärä : 57 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ma 16 Huhti 2012 - 13:46 | |
| Paljonko boraan saa laittaa lättyä väliin että edessä ja takana rengas (225/35) tulee nätisti kaarelle, kun vanne on 8x18" et 35.
edit. Lowtecin alustalla tiputettu matalammalle ja tiputetaan mahalleen kunhan vanne+rengassetti saapuu tällä viikolla
Viimeinen muokkaaja, römpsy pvm Ti 17 Huhti 2012 - 10:39, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Koomik
Viestien lukumäärä : 381 Paikkakunta : Iisalmi
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ma 16 Huhti 2012 - 20:22 | |
| VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 06A 906 018 CG Component and/or Version: 1.8L R4/5VT MOTR HS D02 Software Coding: 04000 Work Shop Code: WSC 00000 3 Faults Found: 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 35-10 - - - Intermittent 00561 - Mixture Adaptation 12-10 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded - Intermittent 00561 - Mixture Adaptation 15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent Työkaverin kanssa luettiin vag comilla vikakoodit tuosta omasta kotterosta, tuommoset heitti. Eli oireelee niin, että tyhjäkäynnillä kierrokset sahaa miten sattuu. Vika ei ole kuin hetkellistä ja ei esiinny läheskään joka päivä. Maffi vaihettu viime vuonna, mistähän alottas ehtii vikaa? Varmaan vois sen maffin tietty puhdistaa, mutta mitäs nuo alemmat vikakoodit meinaa? | |
|
| |
Micsu
Viestien lukumäärä : 161 Paikkakunta : Hamina
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ma 16 Huhti 2012 - 20:52 | |
| Mites ku itelle tulossa 8+9.5"x18" takana ET 38 nii rengasvaihtoehtoa miettiny, että kumpi ois parempi taakse: 225/40 vai 235/40? onko kokemuksia mahtuuko 235 viel pyörimää tollasel vannesetupeil ku se ois vielä laillinenkii 9.5" leveelle...niin ja kaaria ei aleta muokkailemaan ja melko tontissa on, mitä nyt jomeilla saa ilman säätöpalikoita laskettua. | |
|
| |
hirvonen
Viestien lukumäärä : 521 Paikkakunta : hämeenlinna
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ma 16 Huhti 2012 - 21:40 | |
| - Stepa' kirjoitti:
- Hoi truevagistit! Saako netistä (mahdollisesti ulkomailta, EU:n alueelta) tilattuu vetoniveliä merkittävästi edullisempaan hintaan kun mitä marmorilta? Vasemman etuvetarin ulompi nivel antautumassa + suojakumi sille, mahdollisesti saman vetarin sisempiki tartteis uusii
eipä se ulompi nivel motonetissä paljon maksa.. sisempään niveleen saa kaupanpäälle koko vetarin.. (se on kallis) | |
|
| |
J.K
Viestien lukumäärä : 281 Paikkakunta : Naantali
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ma 16 Huhti 2012 - 22:03 | |
| 52€ on ulompi, jollen ihan väärin muista. | |
|
| |
Kipe
Viestien lukumäärä : 1080 Paikkakunta : Ii/Oulu
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ti 17 Huhti 2012 - 10:36 | |
| - hirvonen kirjoitti:
- Stepa' kirjoitti:
- Hoi truevagistit! Saako netistä (mahdollisesti ulkomailta, EU:n alueelta) tilattuu vetoniveliä merkittävästi edullisempaan hintaan kun mitä marmorilta? Vasemman etuvetarin ulompi nivel antautumassa + suojakumi sille, mahdollisesti saman vetarin sisempiki tartteis uusii
eipä se ulompi nivel motonetissä paljon maksa.. sisempään niveleen saa kaupanpäälle koko vetarin.. (se on kallis) Onko näin? viime kesänä tilasin volkkarilta sisänivelen ja hintaa oli ~200eur edit. pitäsköhän tälle etuvetosen kallistuksenvakaajalle tehdä jo kohta oma aihe
Viimeinen muokkaaja, Kipe pvm Ti 17 Huhti 2012 - 14:04, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
IL3
Viestien lukumäärä : 1051 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ti 17 Huhti 2012 - 13:23 | |
| Mikäs on helpoin tapa asentaa mk4 Golfiin (1.6bensa) etukallistuksenvakaaja, joka kulkee alkuperäistä reittiä?
Rälläkällä sai vanhan pois, mutta mitä kaikkea pitää purkaa, jotta uuden saa paikalleen? | |
|
| |
Micsu
Viestien lukumäärä : 161 Paikkakunta : Hamina
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ti 17 Huhti 2012 - 13:40 | |
| - IL3 kirjoitti:
- Mikäs on helpoin tapa asentaa mk4 Golfiin (1.6bensa) etukallistuksenvakaaja, joka kulkee alkuperäistä reittiä?
Rälläkällä sai vanhan pois, mutta mitä kaikkea pitää purkaa, jotta uuden saa paikalleen? http://www.variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?f=6&t=2343Tuolta löytyy luultavammin netin paras opas kyseiseen toimintaan | |
|
| |
Stepa'
Viestien lukumäärä : 111 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ti 17 Huhti 2012 - 14:10 | |
| - Lainaus :
- hirvonen kirjoitti:
Stepa' kirjoitti: Hoi truevagistit! Saako netistä (mahdollisesti ulkomailta, EU:n alueelta) tilattuu vetoniveliä merkittävästi edullisempaan hintaan kun mitä marmorilta? Vasemman etuvetarin ulompi nivel antautumassa + suojakumi sille, mahdollisesti saman vetarin sisempiki tartteis uusii Rolling Eyes
eipä se ulompi nivel motonetissä paljon maksa.. sisempään niveleen saa kaupanpäälle koko vetarin.. (se on kallis)
Onko näin? viime kesänä tilasin volkkarilta sisänivelen ja hintaa oli ~200eur
edit. pitäsköhän tälle etuvetosen kallistuksenvakaajalle tehdä jo kohta oma aihe Rolling Eyes Toisen puolen sisempi maksoi Laakkosella 170e (identtiset) ja 40e sai takas kun vanhan palautti ~ 130e jäi hintaa, koko vetaripaketti oli satasia. Kaippa ton ulomman vois uskaltaa mätänetistä ostaa jos kerta noin edukas. Kiitos infosta. | |
|
| |
Mro
Viestien lukumäärä : 1157 Paikkakunta : Tre/Ylö
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ke 18 Huhti 2012 - 18:59 | |
| Sellanen kysymys tuli tuossa eteen, että kun ootte ostanu noita lyhyempiä koiranluita nii onko teidän tarvinnu alkaa lyhentään niitä rälläkällä, mulla ainaki se uus koiranluu oli lyhyimmilläänkin pitempi kun vakio.. Kaippa se tarvii ottaa varresta ja kierteestä pala pois ja kemppi liimata ne yhteen... | |
|
| |
regal
Viestien lukumäärä : 142 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora Ke 18 Huhti 2012 - 19:05 | |
| - Mro kirjoitti:
- Sellanen kysymys tuli tuossa eteen, että kun ootte ostanu noita lyhyempiä koiranluita nii onko teidän tarvinnu alkaa lyhentään niitä rälläkällä, mulla ainaki se uus koiranluu oli lyhyimmilläänkin pitempi kun vakio.. Kaippa se tarvii ottaa varresta ja kierteestä pala pois ja kemppi liimata ne yhteen...
Se kuuluukin olla pidempi, eli nostaa vakaajaa ylöspäin. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Golf IV/Bora | |
| |
|
| |
| Golf IV/Bora | |
|