| Tontitus & ongelmat | |
|
+315zmuli KakkisLassi olgr Demon 4L0N3N Volver Mehu Grontti Mikk- kri5u lohiS Green daAmigo Lainetti Tuukk4 jusni temeee. jonte Juibbi Vietsu Epi Bronn aajii MaRsY IP DANi turanen t0mpp4 HAGE Unto ^Rikke HH -92- jAuuso niklas89 MixuJoo Jok3la EmH pyöveli TomVi Repolainen oogoo Porkola^^ samza j.lyly weelani mikkus t-t kimu Pekko elias Reteks Beasty kikarikoiso Himis henkka.k mf-690 BadBrains pepe Kepuuu Specs Juhiziquita vokhelo Leksa temee Jopez Deri kastemato poju PEna Jupe© zozua henkkasavosta Jara WeirdDude PELTSiii Fate Laatine Chris13 rassi OziBo_ Heku mixuh fresh skruf Spl_xtr jouni.325 Vellulollero Buuhiz Pekkiis Ventti-Ville rigg atte.P -k4n1- Mikael Jusbe Topsuu jjjesse citycamo masaat toubii samuxd Tomppeli Juzzo Ulpukka Ate d-link friday13 Löwenpick ai-m rautio- Karvanoppa Sami J. sampeli Makke stompe t3mu niko mkl Egiz Masuli Chagi jallu81 Quorro Ceisari Jakw Jonas_ buubaa tombbis _paffa koikkis Topelius -zamppa- "TUMPPI" ]usbe Jesimiri Wobbler inno Suutarinen_ Wheelback balloon TMA Ekku88 niksude` bgmnt pellepoliisi Vaikku LarryL Shakini Insa IL3 topppsu kmo Elementti Auressalmi wiiksi pertsa_ Garash Larssss JuusoJuuso EZet j0ukkis /Wille/ 4NT54 villee aan topi namniki ezpej römpsy Makkeli anttil Piiskis Mazuuu LMakke sallää SJJ latexi sensei Sawo Mkko_ Janse2 kotsa hanski Dawntracker csharp Hallunisation allu_ dumppi^^ Rister ot8 Paltsu Ian13 pokemonpoika tuppuri_ PIFu A.I viva Tyko H jonipappa jeQQ Thompson biblo ramiok Kumpulainen Ino Drunkenmunky Keppis- Juzzis Jebe pazi88 Kingston Tikkku_ zippaaja ee-2 Pazihi Kääntä joumään Willeeeh Mro Gride tobbe` S^X Timzy187 semppu weicco masaa Jakke Bassreflex alkku_ micke_ LW pouttu jukkapoika JoniP mapa MäTSi JiiWee miikam hirvonen xite mikuli-- Juhuts Jombe llattee oli JS1984 cossmic Meikkis01 CDLC.CO lauri- epk Arttemi Komulainen pahe partsu Basu Hanska Rytkonen JiiTee Mai- WILU RöHnÄ jani Tume teemu tomes rappe Jookeli Tepesu EVT JTG GrapL Kipe eros mosse AtAi mnky Shakawkaw -dtk- jjjkkk apuapina cmbchrst turhake Sergey Petep Juhi Pannu Rivari-Ana GeneralO kiskola sasu jiri Huiske mustonenj renox penigue Neuni vildur john_gleasy TIKU redi salkku Mikko RapSu Venom toni tomì Jepa wsq Tuppe Bete^ J4TOG henks salmine N|ba 319 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
jAuuso
Viestien lukumäärä : 56 Paikkakunta : Kouvola
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat Pe 3 Huhti 2015 - 0:19 | |
| Mamasanilta saa myös Bcracingin kartiojousia, eripituisina ja jäykkyydellä, tosin asiointi täytyy hoitaa puhelimitse mutta en ole kokenut itse siinä ongelmaa. | |
|
| |
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat Ke 8 Huhti 2015 - 17:52 | |
| rautio- joko sait akselin paikoilleen? | |
|
| |
rautio-
Viestien lukumäärä : 243 Paikkakunta : Oulainen
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat Ke 8 Huhti 2015 - 21:48 | |
| Nuo ei tullu mulle, kaverille tein. Varmaan laittaa samalla kun nakkaa kesätossut alle, täällä kun ei niitä vielä voi laittaa.. | |
|
| |
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat Ke 8 Huhti 2015 - 22:06 | |
| Asia selvä. Heitä infoa kun on paikoillaan, että miten sopii.
Jos jollain on tietoa, että minkä kokoisilla, pitusilla, millä nousulla ja kannalla olevat pultit pitää olla, että näihin IV korisiin saa akselin siirtopalat paikoilleen, niin heittää infoa. | |
|
| |
pyöveli
Viestien lukumäärä : 7 Muut : BMX
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat To 9 Huhti 2015 - 22:42 | |
| Onkos kellään ollu sellasta ongelmaa Lowtec HiLow setin kanssa, että menee keulasta yläasennossaankin niin alas, että ei jää maavaraa katsastukseen haluttua 80mm?
En oo vielä ottanut Lowteciin yhteyttä asiassa, mutta jotain täytyis keksiä että sais ainakin sentin verran ylemmäs.
Auto on Golf IV variant.. | |
|
| |
EmH
Viestien lukumäärä : 136 Paikkakunta : Juva Muut : E30 M50 Turbo
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat Pe 10 Huhti 2015 - 6:47 | |
| - pyöveli kirjoitti:
- Onkos kellään ollu sellasta ongelmaa Lowtec HiLow setin kanssa, että menee keulasta yläasennossaankin niin alas, että ei jää maavaraa katsastukseen haluttua 80mm?
En oo vielä ottanut Lowteciin yhteyttä asiassa, mutta jotain täytyis keksiä että sais ainakin sentin verran ylemmäs.
Auto on Golf IV variant.. alikokoiset renkaat? | |
|
| |
juu-zo
Viestien lukumäärä : 203 Paikkakunta : 04680 Muut : Suzuki Hayabusa
Ex Kawasaki zx-6r
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat La 11 Huhti 2015 - 15:16 | |
| Onko kokemusta w202 kanssa että etupäässä vakaaja ahdistaisi madallusta? Vaihtelin kesävanteet alle ja ykkösen jousikumit joka nurkkaan ja silti tuntuu jäävän hirveän ylös. Etupäätä tutkailin sillä silmällä, että vakaaja ehkä ahdistaisi, tai sitten ei. Voi olla että laikkaan jousista vielä pois pätkää. Nyt siis vakio -40mm ta technics iskareiden kera. Pohjaanlyöntikumeja muokkailin jo alustan vaihdossa. | |
|
| |
Wobbler
Viestien lukumäärä : 140 Paikkakunta : Kokkola
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat La 11 Huhti 2015 - 17:36 | |
| - juu-zo kirjoitti:
- Onko kokemusta w202 kanssa että etupäässä vakaaja ahdistaisi madallusta? Vaihtelin kesävanteet alle ja ykkösen jousikumit joka nurkkaan ja silti tuntuu jäävän hirveän ylös. Etupäätä tutkailin sillä silmällä, että vakaaja ehkä ahdistaisi, tai sitten ei. Voi olla että laikkaan jousista vielä pois pätkää. Nyt siis vakio -40mm ta technics iskareiden kera. Pohjaanlyöntikumeja muokkailin jo alustan vaihdossa.
Itellä ei ainakaan 202:sessa ikään vakaaja ahdistanu.. | |
|
| |
juu-zo
Viestien lukumäärä : 203 Paikkakunta : 04680 Muut : Suzuki Hayabusa
Ex Kawasaki zx-6r
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat La 11 Huhti 2015 - 18:00 | |
| Sitte kuvittelin vaan. Jouset ku oli etupäästä paljo helpompi saada puristimella irti ku vakaajan nappas päästä irti. Laikkaa siis jousille vaan. | |
|
| |
rautio-
Viestien lukumäärä : 243 Paikkakunta : Oulainen
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat La 11 Huhti 2015 - 19:33 | |
| - TomVi kirjoitti:
- rautio- joko sait akselin paikoilleen?
Akseli paikallaan ja no problems. Edes kiinnityspulttien reikiä ei tarvinnut mulkata. Edit. Kannattaa siirtää reikiä vaan 15mm takemmas, meni muutaman millin jo liikaa taaksepäin noilla.
Viimeinen muokkaaja, rautio- pvm Pe 17 Huhti 2015 - 0:07, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat La 11 Huhti 2015 - 20:25 | |
| - rautio- kirjoitti:
- TomVi kirjoitti:
- rautio- joko sait akselin paikoilleen?
Akseli paikallaan ja no problems. Edes kiinnityspulttien reikiä ei tarvinnut mulkata. Jes, tietää mitä ottaa projektiksi joku vkl | |
|
| |
jAuuso
Viestien lukumäärä : 56 Paikkakunta : Kouvola
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat To 16 Huhti 2015 - 22:22 | |
| Onko kellään muulla ongelmaa vagin vitos korin (jetta v golf v octavia 2) madalluksessa kun keulaa ei saa laskemaan millään. Vakaaja? Alapallo? Joku? Alustana bc lyhyemmillä iskareilla ja jousilla ja silti jää keulimaan, toki olishan se tän kesän muotia.. | |
|
| |
Bronn
Viestien lukumäärä : 132 Paikkakunta : Koski Tl / Tampere Muut : Honda Shadow 125cc
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat Su 17 Toukokuu 2015 - 15:40 | |
| Ei kellään caddy kuskil ole ollut vaikeuksia taka-akselissa kulkevien jarruputkien kanssa? Pakoputki osuu jarruputkeen kun akseli pääsee tarpeeksi kallistumaan. Akseliflippi ja 30mm madaltavat palikat viskattu taakse. Autona tosin Seat inca, käytännössä sama kuin caddy. | |
|
| |
Jok3la
Viestien lukumäärä : 828 Paikkakunta : Kokkola
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat Su 17 Toukokuu 2015 - 18:14 | |
| - jAuuso kirjoitti:
- Onko kellään muulla ongelmaa vagin vitos korin (jetta v golf v octavia 2) madalluksessa kun keulaa ei saa laskemaan millään.
Vakaaja? Alapallo? Joku? Alustana bc lyhyemmillä iskareilla ja jousilla ja silti jää keulimaan, toki olishan se tän kesän muotia.. Riippuu vähä millasesta madalluksesta puhutaan? Ootko kattonu ettei koiranluut ota vetareihin / kallistuksenvakaaja tukivarsiin? Mullakin ongelmana kun ei enään keula laske enkä oikeen muuta keksi kun se, että kallistuksenvakaaja osuu tukivarsii. | |
|
| |
Zoml
Viestien lukumäärä : 478 Paikkakunta : Tampere Muut : VW Santana -83
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat Su 17 Toukokuu 2015 - 18:50 | |
| Vetari siellä ainakin jossain kohtaa alkaa ottaan runkoon. En muusta muista, kun ei tullut omassa ikinä vastaan. | |
|
| |
jAuuso
Viestien lukumäärä : 56 Paikkakunta : Kouvola
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat Su 17 Toukokuu 2015 - 22:14 | |
| Ei se vetarin päällä makaa, mutta kyllä se notchin tarvii kun on pienet jäljet jättänyt. Koiranluiden irroittaminen ei auttanut mitään. Voiko jäädä vakaajasta silti kantamaan kun jää alatukivarsien päälle? Onko tietoa jääkö näissä alapallon varaan kantamaan? Alapallon suojakumi ei ole ainakaan kärsinyt. E: ja tarkoitus saada 18" vanne kaarelle. | |
|
| |
Volver
Viestien lukumäärä : 451
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat Su 17 Toukokuu 2015 - 22:49 | |
| Kerro toki kun saat selville, ei mullakaan 18" tullut kaarelle asti. | |
|
| |
MixuJoo
Viestien lukumäärä : 749
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat Su 17 Toukokuu 2015 - 23:15 | |
| Et saa 18" vannetta kaarelle ilman notchia. Piste.
MkIv korisessa sai tehdä notchin, "alapallospacerin" ja kallistuksenvakaajan vaihtaa/ottaa pois. MkVi korisessa riitti notchi, muuten ei mitään mahdollisuuksia saada vannetta kaarelle/sukeltamaan. Tietysti koiranluut vaihdoin Airliftin setin mukana tulleisiin. En jaksa uskoa, että vitoskori on "erilainen" näiden välistä. | |
|
| |
Volver
Viestien lukumäärä : 451
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat Su 17 Toukokuu 2015 - 23:36 | |
| No ei tietenkään saa apukuskin puolella ilman notchia. Kuskin puolella tuo ongelma ilmeneekin, ja siellä oli vetarin puolesta tilaa. | |
|
| |
niklas89
Viestien lukumäärä : 452 Paikkakunta : Espoo
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat Ma 18 Toukokuu 2015 - 10:43 | |
| Jännä että osalla on ilmennyt ongelmia mkv alustaisissa autoissa. Itsellä riitti pelkkä notch (apukuskin puolelle) ja säädettävät koiranluut -> menee apurunko maahan | |
|
| |
jAuuso
Viestien lukumäärä : 56 Paikkakunta : Kouvola
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat Ma 18 Toukokuu 2015 - 17:20 | |
| Nää on näitä vain VAG juttuja.. Täytyy aloittaa notchilla ja selvitellä lisää. Kerron lisää jos ja kun onnistun. | |
|
| |
Wobbler
Viestien lukumäärä : 140 Paikkakunta : Kokkola
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat Pe 29 Toukokuu 2015 - 10:44 | |
| W201 mersuun pitäis saada käännettyä eteen että taakse camberia, taakse löytyy tangot esim. Raptecilta mutta millaset hilut vaatii etupäähän? | |
|
| |
juu-zo
Viestien lukumäärä : 203 Paikkakunta : 04680 Muut : Suzuki Hayabusa
Ex Kawasaki zx-6r
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat Pe 29 Toukokuu 2015 - 12:17 | |
| Alatukivarsien sisäpäähän epäkesko pultit. Ei sillä tosin aivan hirveitäkään saa. Muuten tarvii sitten jotain lisäkikkailuja ja rakenteluja. | |
|
| |
HH -92-
Viestien lukumäärä : 192 Paikkakunta : Järvenpää
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat Ti 16 Kesä 2015 - 7:37 | |
| Onkohan kellään antaa neuvoja miten pystyisin mittaamaan onko alusta balanssissa? Säädin etu tolpat omasta mielestä samaan pistämällä tolpan pituuden säädön kierteet sillee ettei ne oli tasassa tolpan alapään kanssa (mulla siis tulee ne kierteet ulos tolpan alapäästä jos tarpeeks rullaa alas päin) ja sen jälkeen säädin saman mitan tolpan pituuden säätö muutterin ja jousen alla olevien muttereiden väliin. Tän jälkeen ajeli p-halliin ja sielä mittailin monessa eri paikassa vanne-kaari mittoja ja tuli todettua et oikee etu pää 4mm ylempänä (tolpat eri mittaset?) Säädin sitten tietty toisen tolpan pituutta sen 4mm alemmas ja kävin uudelleen mittaa ja samat arvot sain nyt keulasta. Toinen puoli kuitenkin raapii herkemmin nyt ja muutenkin ihmetyttää toi et tolppien pituudessa muka 4mm pituus eroa??
Ps. Säädetäänkö tolpan esijännitystä noista jousen alla olevista muttereista? | |
|
| |
Jesimiri
Viestien lukumäärä : 326 Paikkakunta : Pori
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat Ke 17 Kesä 2015 - 14:32 | |
| Jos sulla BC oli, niin kai sulla on iskarien vaimennusteho säädetty samaan? Esijännitys tapahtuu tosiaan niistä muttereista jousen alla.
Kannattaa ottaa myös huomioon, että painojakauma autossa ei ole molemmin puolin täysin samakaan, ja myös ristikkäisten kulmien säädöt vaikuttavat toisiinsa. 4mm tosin on jo aika iso ero. :s | |
|
| |
HH -92-
Viestien lukumäärä : 192 Paikkakunta : Järvenpää
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat Ke 17 Kesä 2015 - 15:01 | |
| Kyllä omastamielestä jäykkyyden oon säätäny samaan. Kokeilin tossa aikasemmin et nostin keulan ilmaa ja säädin tuota esijännitystä sillee että jousi ei ole jännityksessä mutta se ei kuitenkaan pääse juurikaan heilumaan, tän jälkeen mittasin esijännityksen mutterin ja korkeuden säätö mutterin väliin saman luvun mutta silloin oli taas tuo 4mm heittoa... takanahan mulla on säätö nii tapissa että otin sen alemman säätömutterin pois... tolpissa takana tuli tosin ekalla säätö kerralla jo se ongelma et toinen puoli kierty syvemmälle kun pohjaan säädin ja sen jälkeen oon 2 cm nostanu kierteitä mittaamalla. Toinen takatolppa siis saattas sen 4mm olla ylempänä vaikka kaari-vanne mitta on sama. Liekö tuo syy miksi keula epätasapainossa kuitenkaan? Takana mulla on tolppa ja jousi irrallaan, edessä jousi on tolpassa. | |
|
| |
^Rikke
Viestien lukumäärä : 69 Paikkakunta : Pmk Muut : Suzuki GSX-R 750
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat Ti 23 Kesä 2015 - 15:51 | |
| Eli ongelma BC:n etutolppien kanssa. Korkeussäätö siis pohjaa alakannakkeeseen eikä mahdu pyörimään läpi. Extreme drop mallissa tolppa on ohuempi että mahtuu läpi ja näin ollen pääsee alemmas. Onko tuota mahdollista sorvata auki? Vai vaikuttaako radikaalisti jossain? Extreme drop tolpat eteen päälle 500e niin ei nappais uusiakaan laittaa. | |
|
| |
t0mpp4
Viestien lukumäärä : 59 Paikkakunta : Pori
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat To 25 Kesä 2015 - 10:45 | |
| Kun nyt lähetään hiukan parempaa fitmenttiä hakemaan, niin millasia jousijäykkyyksiä kantsis tuohon bc-racingiin suunnitella e39 sedanissa (omamassa luokkaa 1650kg). Tuon sarjan vakiot on nyt 7kg edessä ja 5kg takana. Noilla joustaa kyllä vielä ihan liikaa että uskaltas vanteen reunaa kaaren läheisyyteen tuoda. 12/10 hyvä lähtökohta vai jäykempääkö vielä? Jotain suuntaa antavaa vinkkiä ku sais ettei ihan umpimähkään tarvis arpoa mitä tilaa | |
|
| |
Unto
Viestien lukumäärä : 359 Paikkakunta : PORI Muut : E36 Msport, MB w203
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat Ke 1 Heinä 2015 - 1:00 | |
| Onko täällä kohtalontovereita? Iskin tohon w203:n d2-sarjan alle, edestä pirun korkeaks jäi. Iskarille ei omaa korkeudensäätöä, vaan säätö tapahtuu siitä jousen esijännityksestä. Tarttis vähän camberia saada myös negatiiviseen suuntaan, mut eipä epäkeskoillakaan ihmeitä tehdä. Jukraviti kun on mersulta muutenkin typeriä alustaratkaisuja tuos mallis. Takapäässä ei olekkaan mitään ongelmia, mut keula on se murheenkryyni kun vielä yrittää laittaa liian leveitä palloja alle. | |
|
| |
HAGE
Viestien lukumäärä : 137 Paikkakunta : turq Muut : HD sportster 1200cc
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat Ke 1 Heinä 2015 - 9:23 | |
| Itellä oli e60 5kg edessä ja takana edessä toimii ihan hyvin tuollakin jousella mutta taakse tilasin uudet oliskohan ollu 180mm/14kg jousen. Ja ihan hyvä ajaa vielä tietty ei takapaa nyt ole läheskää vanne kaaressa oiskohan joku 3cm väliä et tommosella toimii ainakin itellä ja auton voi ottaa täytyy ihmisii ja takaluukun kans täyteen ni ei raavi eikä mitään - t0mpp4 kirjoitti:
- Kun nyt lähetään hiukan parempaa fitmenttiä hakemaan, niin millasia jousijäykkyyksiä kantsis tuohon bc-racingiin suunnitella e39 sedanissa (omamassa luokkaa 1650kg).
Tuon sarjan vakiot on nyt 7kg edessä ja 5kg takana. Noilla joustaa kyllä vielä ihan liikaa että uskaltas vanteen reunaa kaaren läheisyyteen tuoda. 12/10 hyvä lähtökohta vai jäykempääkö vielä? Jotain suuntaa antavaa vinkkiä ku sais ettei ihan umpimähkään tarvis arpoa mitä tilaa | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat | |
| |
|
| |
| Tontitus & ongelmat | |
|