| Golf/Jetta mk2 | |
|
+108jukkapoika JÖRDÖÖ jjjesse Ande Rister joney temeee. Auressalmi OziBo_ topppsu JooNat vilperj Japrnoo jusbo Jecce123 buubaa Puch pipiavo Juibbi Sawo Leksa tiki Egiz elias Mkko_ MahaBomber caddyk Mibo J`ni zami88 Bäkström jussi360 Jesimiri Makkeli Ebasteri Kk-inen salmine Tsebu Green -jokinen- stuba janpertti Jakw Jugga jori JuhiZZ Jonppa mikk3 pazi88 JTG m-tuninki motu ankold Jeppe. Kallonen kmo Ipe Sargo Jukkis Mikk- Tuuttero candyking ssmuli__ Pellikka toni stidi vw1 TIKU mkl denso Juzzis ripa vaginaattori Mikael miqzu Gride TMA Mro keula mosse uniitti ArtoE Jakke samza Palikka Elementti Makke wunderbaumi Raaka-Arska wilzu miikam tommi- Speedy mölli- miguliolio Basu Simooo Pazihi mustonenj antti_aamunen Ian13 Neuni jeQQ CaddyllaC l00mis vildur Tikkku_ 60lf 112 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
jussi360
Viestien lukumäärä : 45 Paikkakunta : Salo Muut :
| Aihe: Kipinä hukassa ! Ma 20 Tammi 2014 - 20:00 | |
| Morjes ! auto- Golf mk2 1.3i 1991 Elikkäs seuraavanlainen pulma tuli projektissa vastaan, eli ei tule kipinää tulpille. tässä muutamia mittauksia: Puolan ensiökäämi = 0.8ohm Puolan toisiokäämi = 2.9Kohm (onko nämä arvot hyvät ?) puolan kyljessä vihreä leima/paperilappu Tulpanjohdot 1-4 = n. 6.4Kohm kaikissa Puolalta virranjakajalle tuleva johto = 2.2Kohmia ?? pitäisikö tämän olla myös 6.4 Kohmia ? ja tarina jatkuu... voiko tuo virranjakaja /sen sisällä oleva hall anturi? vaikuttaa tuohon kipinään ? pyörijä ja kansi uusia! En viitsisi summamutikassa uusia osia tuohon eli nyt olisi viisaammille käyttöä kiitos jo etukäteen ! | |
|
| |
buubaa
Viestien lukumäärä : 410 Paikkakunta : Kangasala
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Ti 21 Tammi 2014 - 14:26 | |
| - buubaa kirjoitti:
- vildur kirjoitti:
- buubaa kirjoitti:
- Mikäs 1.8 rp koneessa on kun kylmänä ei käy tyhjäkäyntiä ja muutenkin pysyy huonosti käynnissä mutta sitten kun lämpenee niin tyhjäkäynnillä kierrokset on melkein 1500rpm?
lämpötila-anturi paskana. Älä osta motonetistä Alko tyhjäkäynti ittestään tippuun ja nykyään tyhjäkäynti on vähän riippuen 800-1000 mut ei kylmänä edelleenkään pysy käynnissä, eli uus anturi marmorilta? juu pitää käydä varmaan hakemassa anturi, mikäs se noista sitten on tai minkä värinen? Ja onko mitään tietoa hinnasta? edit. Ja kyseessä siis vm90 1.8rp katilla. edit2. Kokeilin nyppiä noita liittimiä yks kerrallaa irti ja käynnistys, kolmesta kokeilin (siis kaks ylhäällä ja yks alhaalla) eikä millään niistä ollu vaikutusta käyntiin. Ja oireenahan on ettei käy tyhjäkäyntiä kylmänä ja lämpösenä tyhjäkäynti n.1500.. Lämpömittari näyttää ajossa vain n.70? | |
|
| |
Mikael
Viestien lukumäärä : 151
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 La 25 Tammi 2014 - 20:48 | |
| Mikähän mahtaa golffia vaivata. Kyseessä siis perus 1.6 pierburgilla.
-Lämpinä rötää puolikaasulla -Bensaa kuluu reilusti, n. 12-15l satasella. -Lämpimänä tyhjäkäynti korkea, varmaan 1500rpm
Sytkän osia uusittu, ja perus ilmansuodatin ym.
Tuntuu kuin olisi ryyppy päällä kokoajan, onko noissa jtn anturia siihen vai kuuluuko vaan pierburgin ominaisuuksiin nämä kaikki? | |
|
| |
jukkapoika
Viestien lukumäärä : 134
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 La 25 Tammi 2014 - 22:05 | |
| Saattaisi olla että vahatermostaatti jumittaa > jättää kaasuläpän raolleen > kierrokset ja kulutus korkeat. Kannattaa myös tarkistaa sytytyksen ajoitus.
Toimiiko kuinka kylmänä..? | |
|
| |
Mikael
Viestien lukumäärä : 151
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 La 25 Tammi 2014 - 22:24 | |
| Kylmänä muuten hyvin, mutta ekan startin jälkeen sammuu, ja sitten uuden startin jälkeen pitää hetken kaasulla käynnissä ennenkuin käy tyhjää.
e: tämä siis kovilla pakkasilla vain.
Sytytyksen ajoitus tarkistetaan miten?
Viimeinen muokkaaja, Mikael pvm Ma 27 Tammi 2014 - 6:32, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Jecce123
Viestien lukumäärä : 20 Paikkakunta : Kälviä
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Su 26 Tammi 2014 - 22:28 | |
| osaisko kukaan sanoa sopiiko mk2 jetan vaihteenvaihtoakseli 84 pooloon tarkoitetaan siis kepiltä laatikolle menevää, tanko vois olla ehkä parempi nimitys... | |
|
| |
Jecce123
Viestien lukumäärä : 20 Paikkakunta : Kälviä
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Ke 29 Tammi 2014 - 14:31 | |
| ei kukaan pystyis jetastaan mittaamaan | |
|
| |
vildur
Viestien lukumäärä : 1532 Paikkakunta : Vantaa Muut : VAG CREW
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Ke 29 Tammi 2014 - 15:03 | |
| - Jecce123 kirjoitti:
- osaisko kukaan sanoa sopiiko mk2 jetan vaihteenvaihtoakseli 84 pooloon tarkoitetaan siis kepiltä laatikolle menevää, tanko vois olla ehkä parempi nimitys...
Ovat samat osat molemmissa autoissa. Kunhan jettakin on 1.3L moottorilla ja vaihteistossa sama määrä vaihteita kuin polossasi. | |
|
| |
jusbo
Viestien lukumäärä : 3 Paikkakunta : hla
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 To 6 Helmi 2014 - 19:11 | |
| Eli pierupurkista uusittu alipaineletkut ja putsattu kaasari, Kun painaa kaasun pohjaan niin saattaa jäädä kierrokset päälle. Mutta sitte ku muutaman kerran taas polkasee kaasun pohjaa niin laskee kierrokset normaaliin, myös katkaisemalla virrat ja käynnistämällä uudestaan vika häipyy?
tietääkö kukaan mistä kiikastaa? | |
|
| |
Japrnoo
Viestien lukumäärä : 355 Paikkakunta : Helsinki Muut : Fillareita
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Ke 12 Helmi 2014 - 9:47 | |
| Hey kakkisjengi!
Sopiiko Mk2 G60 280mm jarrulevyt suoraan Mk2 GTI 16v satuloiden kanssa? | |
|
| |
samza
Viestien lukumäärä : 319 Paikkakunta : Sumatra
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Ke 12 Helmi 2014 - 10:40 | |
| | |
|
| |
temeee.
Viestien lukumäärä : 211 Paikkakunta : Rovaniemi Muut : KTM Exc 300
Ex S124
E38 740iL
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Ke 12 Helmi 2014 - 16:02 | |
| Mulla ois vähän päinvastanen ongelma ku muilla ylempänä. Koneena 1.8 RP. Eli kylmänä käy tyhjäkäyntiä erinomaisesti mutta sitte jonku tunnin ajon jälkeen alkaa tyhjäkäynti pomppimaan. Jos puolilämpimänä (10min) ajon jälkeen pitää kauan tyhjäkäynnillä niin alkaa tekeen samaa. Samoten jos ajaa lämpimästä hallista pakkaseen niin alkaa seilaamaan melko nopeasti. Tuntuu kuin tahtois tukehtua, mutta miksi? Leimallaki päästöt rajoilla että pääsi läpi ja siellä katsastushallissa alko pomppimaan ihan kunnolla, ja sammuili pari kertaa.
Vaihettuja osia:
ilmansuodatin Bosch nelikärkiset tulpat Oem osana sininen lämpötila anturi
Ruiskusta paineen säädin puhdistettu ja kuivattu. | |
|
| |
Ebasteri
Viestien lukumäärä : 5 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Ma 24 Helmi 2014 - 14:02 | |
| Oisko ehdotuksia mikä mahtaa olla ku tosta pihasta lähin jetsonilla köröttelemään ja kauheen pitkälle en päässy ku auto sammu siinä parin kirosanan jälkee starttasin uuestaa lähti käyntii ja heti ku mittari ylitti 20km/h nii sammu auto taas ja akunvika valo sytty soitinpas siinä kaverille sitte että tulee mut hinaamaan ja tyhjäkäynnilläkin sammu heti 20km/h jälkee oisko pikasii ehdotuksii ennen ku vedän atomeihi | |
|
| |
Green Wingman
Viestien lukumäärä : 4698 Paikkakunta : Iitti/Suur-Kouvostoliitto
| |
| |
vildur
Viestien lukumäärä : 1532 Paikkakunta : Vantaa Muut : VAG CREW
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Ma 24 Helmi 2014 - 14:17 | |
| - Ebasteri kirjoitti:
- Oisko ehdotuksia mikä mahtaa olla ku tosta pihasta lähin jetsonilla köröttelemään ja kauheen pitkälle en päässy ku auto sammu siinä parin kirosanan jälkee starttasin uuestaa lähti käyntii ja heti ku mittari ylitti 20km/h nii sammu auto taas ja akunvika valo sytty soitinpas siinä kaverille sitte että tulee mut hinaamaan ja tyhjäkäynnilläkin sammu heti 20km/h jälkee oisko pikasii ehdotuksii ennen ku vedän atomeihi
Bensa loppu? | |
|
| |
Ebasteri
Viestien lukumäärä : 5 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Ma 24 Helmi 2014 - 14:20 | |
| - vildur kirjoitti:
- Ebasteri kirjoitti:
- Oisko ehdotuksia mikä mahtaa olla ku tosta pihasta lähin jetsonilla köröttelemään ja kauheen pitkälle en päässy ku auto sammu siinä parin kirosanan jälkee starttasin uuestaa lähti käyntii ja heti ku mittari ylitti 20km/h nii sammu auto taas ja akunvika valo sytty soitinpas siinä kaverille sitte että tulee mut hinaamaan ja tyhjäkäynnilläkin sammu heti 20km/h jälkee oisko pikasii ehdotuksii ennen ku vedän atomeihi
Bensa loppu? Voiku oisin nii helpolla päässy :cheers: | |
|
| |
elias
Viestien lukumäärä : 265 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Su 9 Maalis 2014 - 17:08 | |
| Golf -90 1.6 kat kaasari ei mene päästöistä läpi. Ongelmana liian korkeat co arvot tyhjäkäynnillä. Arvot heittelee tyhjäkäynnillä. Koirotetuilla kierroksilla arvot ei heittele, vain aavistuksen yli rajan. Koneen käynti on myös hieman epätasainen tyhjäkäynnillä. sytysjärjestelmä käyty lävitse. Missä vika ? | |
|
| |
pipiavo
Viestien lukumäärä : 49 Paikkakunta : Imatra
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Ke 16 Huhti 2014 - 15:36 | |
| Auttakaahan nyt viisaammat. Kyseessä siis vm. -90 oleva GT Golf, eli mittaristosta löytyy kierroslukumittari ja ajotietokone, jotka pätkivät, sekä ajotietokoneen taustavalo ei pala vaikka poltin vaihdettu ehjään. Mittaristo purettu pariin kertaan sekä puhdisteltu että suihkuteltu kontaktisprayta liittimiin, sekä katsottu sähkösarjan puolelta johdot läpi; kaikki ehjiä, mutta ei vaan toimi. Vika siis taitaa olla siinä mittariston sinisessä, muovisessa "piirilevyssä"? Eli voiko tuota kyseistä "piirilevyä" vaihtaa ehjään omin pikku kätösin vai joutuuko ostamaan kokonaan uuden mittariston? Vai olisiko jollakulla antaa joitakin neuvoja miten tuosta voisi saada vielä toimivan pelin? | |
|
| |
Auressalmi
Viestien lukumäärä : 40 Paikkakunta : Seinäjoki
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Ma 5 Toukokuu 2014 - 21:34 | |
| Kenelläkään tietoa kuinka alas pääsee jomin alustalla ennen iskareiden pohjaamista? Pääsen itse vasta viikonloppuna tallille itse toteamaan asian ja ajattelin, että säästäisi vaivan jos joku on jo koittanu tai voi sanoa asian varmaksi. Tuntui ettei auto laskenut enää vaikka otin vähän kierrettä alas. Pohjaanlyöntikumit on myös puukotettu. | |
|
| |
vilperj
Viestien lukumäärä : 114 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Ti 13 Toukokuu 2014 - 14:22 | |
| Onko tuo pierburgin kaasari nyt ihan susipas**? Olen etsimässä kakkosautoa ja olen vilkuillut noita Mk II golfeja 1.3 bensakoneella. Vähän vaan pelottaa tuo pierburgin kaasari.. Onko jotain ennaltaehkäisevää keinoa ennenkuin rupee tosissaan vittuilemaan? | |
|
| |
J`ni
Viestien lukumäärä : 143 Paikkakunta : Lapua
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Ti 13 Toukokuu 2014 - 14:40 | |
| Vaihtaa weberin? Tai ostaa ruiskukoneella olevan... Itsellä oli ensimmäisenä autona -89 1.3 kaasarigolffi, ei ollut mitään ongelmia kaasuttimen kanssa parin yhteisen vuoden aikana, en tosin tiedä tarkalleen mikä näistä pierburgin malleista siellä lymyili. Oman kokemuksen perusteella pysyisin kuitenkin kaukana näistä 1.6 pierburgin 2e-e -malleista, joka löytyi toisesta -91 mallin flair jetasta. Tosin niitäkin kehutaan, että silloin kun toimii niin toimii hienosti.. Nykyisessä myös 1.6 kone mutta koska vuosimalli on -86 on tuo kaasutin jotain alkeellisempaa mallia, joka ainakin vielä toiminut *koputtaa puuta*. | |
|
| |
JooNat
Viestien lukumäärä : 29 Paikkakunta : Lappeenranta
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Ti 13 Toukokuu 2014 - 16:11 | |
| Minulla on tuossa kakkiksessa juuri tuo 1.6 kone ja pierburg 2e-e ja juuri sain toimimaan. Oli kärähtänyt ohjausyksikkö ja tuli siinä samalla sitten putsattua ja vaihdettua kaikki alipaineletkut ja se kaasarin alla oleva kumilaippa. Nyt toimii oikein hienosti taas, enkä usko että ihan heti uudestaan laukeaa. Niihin löytyy kyllä tietoa hyvin esim. ffp:n puolelta ja minullakin on muutamia kuvia ja dokumenttia niistä tallessa.
Kävi itselläkin mielessä tuo kaasarin vaihto tuohon, mutta kun on vähäpäästöinen niin ei ole ihan niin simppeliä. Myös ruiskun vaihto Ventosta kävi mielessä (näinköhän olisi edes onnistunut), mutta päätin kuitenkin korjata tuon kuntoon.
2e2 taitaa olla hiukka simppelimpi, joka käsittääkseni on noissa vanhemmissa malleissa. Niistäkin löytyy kyllä tietoa netistä.
Osia ei saa suomesta muutakun käytettynä ja purkuvehkeistä, ebaysta löytyi aika hyvin tuohon 2ee malliin osia. | |
|
| |
Pazihi
Viestien lukumäärä : 328 Paikkakunta : Jns
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 To 10 Heinä 2014 - 17:12 | |
| En oikein muutakaan paikkaa keksinyt minne laittaa, mut hirtto tuomion uhallakin kysytään nyt. Kertokaa ny joku mites noi GTI golffit oikein muuttuu. Kyseessä siis 8 tappinen laitos, mutta ilmeisesti kyseistä mallia on saanut pikkulaseilla ja puskureilla ja listoissaki oli eroja. Olen myös törmännyt isolasi ja -puskuri yksilöihin, en vain ole saanu eriteltyä missä vaiheessa puskurit, etuovat ja listat vaihtuu. Vastaan on tullut myös 16tappisia pikkupuskurein, mutta konehan siinä on aiva erilainen, jotan sen puolesta ei se tule kyseeseen.
Mahtaako kori muutokset seurata yhtälailla ns. normi malleissa? | |
|
| |
jukkapoika
Viestien lukumäärä : 134
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 To 10 Heinä 2014 - 18:26 | |
| 2-osaiset etusivulasit vaihtuivat 1-osaisiin loppuvuodesta '87. Samalla kumiset sivulistat vaihtuivat korkeampiin muovisiin, maski harvaripaiseen ym. pientä. Päälle päin GTI:n erotti tavismalleista
- isompi etuspoileri (tämä saattoi olla vain 16V:ssä..?) - nelivalomaski - punaiset raidat maskissa, puskureissa ja sivulistoissa - lippa takalasissa - musta teippiraita kyljissä + takaikkunan ympärillä - sävylasit - matalampi alusta
GTI:t saivat isot puskurit, helma- ja kaarimuovit + ohuemmat sivulistat '90 (todennäköisesti loppuvuodesta nämäkin). Myös viimeisissä GL-kakkiksissa oli isot puskurit, mutta CL-sivulistat + muita nippeli-hienouksia.
Viimeinen muokkaaja, jukkapoika pvm To 10 Heinä 2014 - 18:41, muokattu 3 kertaa | |
|
| |
samza
Viestien lukumäärä : 319 Paikkakunta : Sumatra
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 To 10 Heinä 2014 - 18:32 | |
| Pikkupuskureilla kaikki kakkikset -90 asti. Sitten isopuskurisia lähinnä gti:t + gl:t -90 alkaen Ovet muuttui isolaseiks -88 alkaen. Sivulistat riippuuu sitten kaikesta maan ja taivaan väliltä, onko muovikaaria yms. Mutta isopuskurisissa aina? kapeat listat. Alkupään kakkiksissa oli myös kapeat sivulistat, mutta ei muovikaaria. Muovikaarellisissa(pikkupuskurimalleissa) yleensä paksut listat vaikkakin olis gti. 8v gti tullut -84 markkinoille. 16v -86 alkaen. tossa nyt jotain mitä äkkii tuli mieleen edit: jiibee kerkes | |
|
| |
Pazihi
Viestien lukumäärä : 328 Paikkakunta : Jns
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 To 10 Heinä 2014 - 19:23 | |
| Ekana iso kiitos tiedoista. Seuraavana siis vois tehä pienen yhteenvedon. Jos siis haluan auton näyttävän orkkis 8venaselta gti:ltä niin pikkupuskurein (koska pikkulasit), muovikaaret+korkeammatlistat, etulippa näytti olevan korkeampi ku normi. Noiden lisäksi tiheäripanen maski, sekä punainen raita maskiin puskureihin ja listoihin. Unohtamatta takalasin mustaa ympärystä. | |
|
| |
jukkapoika
Viestien lukumäärä : 134
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 To 10 Heinä 2014 - 22:21 | |
| '87 asti (pikkulasit) GTI:n sivulistat ovat kumiset joiden yläreunassa on punainen raita. Varhaiset GTI:t näyttävät tältä: 8V 16V Ulkoisina eroina jälkimmäisessä isompi etuspoileri 16V merkit. Pikkupuskuri-kakkisten muovikaaristakin löytyy vuosimallieroavaisuus: 7.87 asti8.87 eteenpäin | |
|
| |
jussi360
Viestien lukumäärä : 45 Paikkakunta : Salo Muut :
| Aihe: Golf 2 käynnistysongelma La 23 Elo 2014 - 13:21 | |
| Golf mk2 1.3 4pisteruisku -90
Morjes, olis seuraavanlainen vika johon tarttis apuja, eli kun autolla ajaa että kone lämpiää käyttölämpöön ja kun sammuttaa niin ei lähde enään käyntiin vaikka kuinka sahaisi. Jonkin aikaa kun odottelee niin lähtee taas laakista käymään...
Kun kone on käytetty lämpimäksi ja vika ilmaantunut niin koitin vaihtaa koko virranjakajan, sytkäkiven mutta ei vaikutusta | |
|
| |
topppsu
Viestien lukumäärä : 1366 Paikkakunta : Rauma
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 To 4 Syys 2014 - 0:44 | |
| Käykö kakkisgolffin taka-akseli kakkispoloon? Venton taka-akseli joka ois ylimääräsenä, taitanee olla liian leveä ja kiinnityspisteetkin todennäkösesti täysin erit. Eikä oo mielenkiintoa ruveta mitään akseleita modaileen, kun tarkotus ois pitää mahd. orkkiskunnossa. | |
|
| |
Auressalmi
Viestien lukumäärä : 40 Paikkakunta : Seinäjoki
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Pe 10 Loka 2014 - 19:14 | |
| Kellään sattuisi pyörimään irrallisena tätä uudemman mallin ta-technixin alustaa, jotta voisi mitata iskarien pituudet, kun korkeudensäätö ruuvvattu pohjaan? Nykyisellä kokoonpanolla alkaa iskarit pohjaamaan ja ajattelin saako tuolla korkeussäädettävällä mallilla yhtään varoja lisää. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 | |
| |
|
| |
| Golf/Jetta mk2 | |
|