| john_gleasy: Rauhakylä Low Lows: VW Caddy 1987 + Allu A6 | |
|
+62pera187 sensei juh-o kikarikoiso Koomik Juhi kiMMMe JAP3 Sammyboi TomppaX Ani kastemato jallu81 gldr Demon alkku_ Tommms john_gleasy samsa Zoml Pannu tonde puerco ee-2 G.T.S kri5u Halli turhake mapa juucee arttup anttil jusni Epi tipetii EmH wilsson niklas89 LarryL MixuJoo eros J4TOG jepzu Wheelback toni pazi88 N|ba TIKU jjjkkk tuomos Vääni note Green CDLC.CO ^^pazi^^ salmine PokeMonni matti.l ripa Pellikka pennari Japrnoo 66 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
john_gleasy CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 4014 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: john_gleasy: Rauhakylä Low Lows: VW Caddy 1987 + Allu A6 Ma 3 Marras 2014 - 9:59 | |
| Viikonlopun osalta projekti oli aikalailla jäissä, ehdin toisen tornin irroittamaan, siirtämään paikalleen ja heppailemaan kiinni. Muuten projekti edennyt lähinnä palikkatilausten osalta. Nelilinkkisetti jäi haaviin ebäystä, sisustaan hommasin osan kankaista ja mittarit löytyivät mutta sofort-kaufen nappia ei ole vielä tullut paineltua. Viairin tuplaneulalliset siis. Epille: Säiliöt ja kompurat tulee olemaan vähän erilainen asennus, mutta lavalle ja lavan alle. Siitä lisää kun pääsee tekemään. Refined in Rauhakylä: VW Caddy by gleasygraphy, on Flickr Refined in Rauhakylä: VW Caddy by gleasygraphy, on Flickr Refined in Rauhakylä: VW Caddy by gleasygraphy, on Flickr | |
|
| |
jusni
Viestien lukumäärä : 2368 Paikkakunta : Seinäjoki
| Aihe: Vs: john_gleasy: Rauhakylä Low Lows: VW Caddy 1987 + Allu A6 Ma 3 Marras 2014 - 11:15 | |
| | |
|
| |
anttil
Viestien lukumäärä : 79 Paikkakunta : Lieto
| Aihe: Vs: john_gleasy: Rauhakylä Low Lows: VW Caddy 1987 + Allu A6 Ma 3 Marras 2014 - 14:18 | |
| Komia Stance. Taitaa olla kaikki tila käytetty. | |
|
| |
john_gleasy CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 4014 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: john_gleasy: Rauhakylä Low Lows: VW Caddy 1987 + Allu A6 Ma 3 Marras 2014 - 15:00 | |
| Aikalailla joo, mutta äkkiähän sitä lisää tekee koska | |
|
| |
john_gleasy CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 4014 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: john_gleasy: Rauhakylä Low Lows: VW Caddy 1987 + Allu A6 Ke 12 Marras 2014 - 0:01 | |
| Tuli hitsikoneen kanssa yllättävä probleema, joten iskaritornit edelleen kesken. Sisäloksuja tuli runnottua ja tuli sinne jonkin verran tiloja. Saa nähdä riittääkö. Myös coilit purin ja nyt on hakusessa lyhemmät patruunat niihin sisälle. Lyhennetään coilin runkoa sitten sopivasti. Pohjasta purin aikalailla loput hilut, akselin ja bensatankin. Onneksi ei tullut ylläreitä vastaan. Tää on hemmetin kovapeltinen Caddyksi. Nyt pääsee mallaamaan takapäätäkin jo takaisinpäin kun posti toi paketin. Postin täti haukkui painavaksi. | |
|
| |
john_gleasy CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 4014 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: john_gleasy: Rauhakylä Low Lows: VW Caddy 1987 + Allu A6 To 13 Marras 2014 - 10:04 | |
| Jenkki Ebayn linkkisarja osoittautui nopealla mallailulla aika buenoksi. Hyödynsin Caddyn orkkis lehtijousien etukiinnikkeitä suoraan. Nyt joko lyhentää nuo tangot tai siirtää korin etukiinnikkeitä noin 80 milliä niin sitten on takanapa keskellä kaarta. Tuossa oikeanpuoleisessa kuvassa tanko on ns. yläasennossa, pikku modi runkoon ja napa menee ylemmäs. Tuossa kohtaa on kaari lipan reunassa, eli aika lähellä tulevaa ajoasentoa. Toisinaan hommat menee ihan hanskaan. Mä jo odotin ett pitää soveltaa ja paljon. Ainut mitä tarvii ehkä siirtää on tankki ja se siirtyy todennäköisesti muutenkin. Pakoputkesta ei osaa sanoa vielä mitään. | |
|
| |
jjjkkk
Viestien lukumäärä : 1955
| Aihe: Vs: john_gleasy: Rauhakylä Low Lows: VW Caddy 1987 + Allu A6 To 13 Marras 2014 - 15:28 | |
| Pitäiskö nyt samaan syssyyn laittaa toi rakkine vetämään oikeasta päästä? | |
|
| |
john_gleasy CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 4014 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: john_gleasy: Rauhakylä Low Lows: VW Caddy 1987 + Allu A6 To 13 Marras 2014 - 16:57 | |
| Tehään se sit seuraavana talvena.
| |
|
| |
arttup
Viestien lukumäärä : 51 Paikkakunta : Kauhava
| Aihe: Vs: john_gleasy: Rauhakylä Low Lows: VW Caddy 1987 + Allu A6 Pe 14 Marras 2014 - 20:08 | |
| Mitäs helvettiä. Luulin vielä vuosi sitten ettei tästä voi enää saada parempaa eikä kannattaisi muuttaakaan mitään ettei mene pilalle. Väärässä taas, aika ultimaattisia juttuja tulollaan! Herättää kyllä omaakin rakentelukipinää edelleen. Kehut oli pakko jättää. | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: john_gleasy: Rauhakylä Low Lows: VW Caddy 1987 + Allu A6 La 15 Marras 2014 - 1:20 | |
| - john_gleasy kirjoitti:
- Tehään se sit seuraavana talvena.
Oisko muka oikeesti kauheen paha.. Joni on vaan vetotavassa vähän väärillä jäljillä. Osta yks syncro-kakkis, pääsee kaikkein helpoimmalla. Ei vaadi mitään muuta ku pikkasen takapään ihmettelyä ja vähän pidennetyn kardaanin, pohja nyt muuttuu jokatapauksessa, ni samallahan tunnelia vähän suurentaa ;) Oikeesti, aika kuningasidea. | |
|
| |
john_gleasy CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 4014 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: john_gleasy: Rauhakylä Low Lows: VW Caddy 1987 + Allu A6 La 15 Marras 2014 - 12:31 | |
| | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: john_gleasy: Rauhakylä Low Lows: VW Caddy 1987 + Allu A6 Su 16 Marras 2014 - 9:10 | |
| Ei tarvi camberia lisätä enää palikoilla ku laittaa syncron akseliston Oishan se heti ihan eri maailmasta nelikkona. Mutta hienoa että taas etenee! | |
|
| |
john_gleasy CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 4014 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: john_gleasy: Rauhakylä Low Lows: VW Caddy 1987 + Allu A6 Ma 17 Marras 2014 - 10:19 | |
| Kävin Tonin hallilla pätkimässä nelilinkin ulommaiset kanget sopivan mittaisiksi, vaikka vielä 10 milliä lyhemmiksi olisi saanut ottaakin, jotta pelivaraa olisi riittävästi molemminpuolin. Kuitenkin linkkisetti löysi paikkansa auton alta, napa on aikalailla keskellä ja akseli nousee uusiin sfääreihin, joka on kiva. Piti sovitteluja varten laittaa etuvanteet taakse sillä kympeillä ei ole nykyisen akselin leveyden kanssa mitään mahdollisuutta sukeltaa. 85 milliä pois, pikku seevaus, kärjet kohtaa ja Toni hoiti liimauksen. Kolmiotuet löysivät paikkansa sopivasti Caddyn lehtijousien "tukikotelon" kyljestä. Iskarit pelittivät vielä ihan nätisti orkkispaikoilla. Kasipuolikkaallakin sai taittaa vähän liikaakin jo kulmaa että sai sukeltamaan, eli akseli joutuu taas uusintakäsittelyyn. Nyt vaan pitää toivoa ettei vanne ala tulemaan jo liian lähelle pussia. Yhteenvetona voi sanoa että perän linkitys on paras modi mitä olen tälle autolle tehnyt. Vihdoin pääsi lehtijousien kankeudesta eroon. Nyt myös akselin suoraan passaaminen ja irti purkaminen on huomattavasti helpompaa. Tankki tulee siirtymään nelilinkin sekä ilmajousikomponenttien tieltä todennäköisesti akselin taakse. Painojakauma mietityttää. Samalla tankki kannattaisi ehkä päivittää uuteen ja tuoda täyttöluukku auton kyljestä vaikka suoraan lavasta läpi. | |
|
| |
juucee
Viestien lukumäärä : 487 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: john_gleasy: Rauhakylä Low Lows: VW Caddy 1987 + Allu A6 Ma 17 Marras 2014 - 16:11 | |
| | |
|
| |
Japrnoo
Viestien lukumäärä : 355 Paikkakunta : Helsinki Muut : Fillareita
| Aihe: Vs: john_gleasy: Rauhakylä Low Lows: VW Caddy 1987 + Allu A6 Ma 17 Marras 2014 - 18:54 | |
| Tää lähentelee jo täydellisyyttä, ai saatana että tästä tulee hyvä ! | |
|
| |
mapa
Viestien lukumäärä : 331 Paikkakunta : Turku Muut : Vesi ja laserleikkaus osia, myös pelkkien kuvien piirtäminen. Tig hitsausta, myös alumiini.
| Aihe: Vs: john_gleasy: Rauhakylä Low Lows: VW Caddy 1987 + Allu A6 Ma 17 Marras 2014 - 19:17 | |
| Miksi tukivarsi piti katkaista tuosta, eikä päästä? Olisi jäänyt yksi sauma vähemmän. | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: john_gleasy: Rauhakylä Low Lows: VW Caddy 1987 + Allu A6 Ma 17 Marras 2014 - 20:19 | |
| Oon niin paska hitsari, et oli paljon helpompi tosta täräyttää isolla virralla, kun ei tarvinnu varoa puslien sulamista, ja sahallekin oli helpompi asetella niin että meni katki suoraan. Huonoja selityksiä, laiskuus on suurin syy :p | |
|
| |
john_gleasy CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 4014 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: john_gleasy: Rauhakylä Low Lows: VW Caddy 1987 + Allu A6 Ma 17 Marras 2014 - 21:05 | |
| Laiskuus ja lack of skills. Sen takii laitan Tonin tekee aina kaiken vaativan. Mutta näin juuri, kuumotti että puslat sulaa vituiks ja sahaan sopi noin. | |
|
| |
turhake
Viestien lukumäärä : 298 Paikkakunta : Tarvasjoki Muut : DR-Z, Tracker, Hiace
| Aihe: Vs: john_gleasy: Rauhakylä Low Lows: VW Caddy 1987 + Allu A6 Ti 18 Marras 2014 - 16:44 | |
| Funtsailin tätä prokkista työmatkalla ja mietin että jos noin suunnilleen tollasella sukelluksella ja fitmentillä meinaat takapäätä pidellä, niin eikö perää vois muuttaa suoraan erillisjousitetuksi? sais camberiin vähän (tai paljon) muutosta joustossa ja nostettaessa vannetta kaarelle. Laillisuudesta ei tosin mitään hajua. | |
|
| |
john_gleasy CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 4014 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: john_gleasy: Rauhakylä Low Lows: VW Caddy 1987 + Allu A6 Ti 18 Marras 2014 - 17:22 | |
| Akseli keskeltä poikki ja fiksu nivel siihen. Vähän niinkuin irs perä. Hämmentävä ajatus. | |
|
| |
turhake
Viestien lukumäärä : 298 Paikkakunta : Tarvasjoki Muut : DR-Z, Tracker, Hiace
| Aihe: Vs: john_gleasy: Rauhakylä Low Lows: VW Caddy 1987 + Allu A6 Ti 18 Marras 2014 - 17:34 | |
| Juurikin niin, nyt kun on hyvä pöhinä päällä niin samallahan sen tekisi . Jossei sillä vielä sais tarpeeks muutosta camberiin joustossa, niin molemmille puolin oma kiinnike pohjaan ja lyhentää akselin kokonaan pelkiksi tukivarsiksi. Lähinnä sitä pelkään että jäykällä akselilla sukellustouhut on ajokorkeudessa monesti aika kaukana hyvästä fimentistä tai jatkuvasti hankaamassa. | |
|
| |
jjjkkk
Viestien lukumäärä : 1955
| Aihe: Vs: john_gleasy: Rauhakylä Low Lows: VW Caddy 1987 + Allu A6 Ti 18 Marras 2014 - 18:20 | |
| | |
|
| |
john_gleasy CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 4014 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: john_gleasy: Rauhakylä Low Lows: VW Caddy 1987 + Allu A6 Ti 16 Joulu 2014 - 11:43 | |
| STORY TIME: vietin loppukesän sekä syksyn pimeät illat kieriskellen lakanoissa hikisenä miettien ja tuskaillen. Automiestä alkoi riistämään kesäautoton kesä, sekä alkavan talven, eli sadekauden lähestyminen. Käyttöauton, Ford Fiesta 1.4 TDCI, rattiin hyppääminen tuntui joka kerran jälkeen entistä vastenmielisemmältä ajatukselta. Auton irvikuva, tuo Fiesta, tuli vielä kaikenlisäksi pilattua typerillä Borbeteilla ja luokattoman huonolla halpisalustalla. Kunpa olisin pitänyt auton hajuttomana ja mauttomana orkkiksena, mutta pieni rassaajapoika sisälläni halusi tehdä siitäkin vielä raapivan, hajuttoman ja mauttoman lisäksi. Aloin hiljalleen vaipua mielentilaan toisen auton hankinnasta. Tai siis kuudes autohan tämä uusi perheenjäsen taitaa olla jos lasketaan nuo nurkissa pyörivät, joskus aikanaan autoa muistuttaneet projektit. Kuitenkin ajoin vain itseni järjettömään epätoivoon, sillä mikään nettiautossa vastaantullut ei ollut tarpeeksi hieno, tehokas, halpa, kiva, mintti.... Selasin kaikkea aasta ööhön. Toki yksi kriteeri oli hyvin varma. Ei etuvetoa, ehkä takaveto, mielellään neliveto. Kun toivon liekki alkoi hiipumaan molemmista päistä loppuunpoltetussa kynttilässä, toi valonpilkahduksen synkkään maanantaiaamuun foorumiveljemme Green linkittämällä A6 Allroad 2.7T:n nettiautosta. Autolla oli toki rullattu, mutta hintaansa nähden uusittujen osien sekä huoltojen ajankohtaisuus vakuutti. Toki voin kertoa että myös toinen rakas yhteisöveljemme ee-2, on jo hyvin pitkään vakuutellut minua Audeista ja myös erityisesti Allroadeista. Nettiautolinkin avauduttua tuskaisen hitaasti renderöinnin ohella, itsessäni heräsi se pieni insinöörisielu, tuolla jossain hyvin syvällä ja olin varma että nyt yhtälö on kohdallaan. Audi oli harmaa, nelivetoinen, tilava ja suhteellisen tehokas, maasto-ominaisuudet omaava, itsensä tiedostava laite. Soitin illalla myyjälle ja sovin muutaman mutkan kautta herkät treffit tulevalle lauantaille. Onnekseni sain myös asiantuntijakaksikon, Green & ee-2 mukaan, sillä itselle Audit olivat siihen päivään asti vain kaukainen päiväuni, josta saatoin uneksia sen itseltäni kuitenkin kieltämällä. Ajattelin koeajoon asti että ehkä Audi ei olekaan mulle. Ehkä se ei vain sovi. Ehkä en pidä niistä. Onnekseni olin hyvin, hyvin väärässä. Eetu kosketteli auton läpi, työnsi johtonsa naaraspistokkeeseen ja totesi kaiken olevan aikalailla kondiksessa. Päätöstä helpotti äärimmäisen mukava ja rehti Lappeenrantalaismies. Teimme kaupat, heitin Greenin kotikylille ja ajoin aikalailla helvetin tyytyväisenä kotiin. Hankintaa en ole katunut kertaakaan. Toki sekin hetki voi tulla, mutta tämä laite piristää joka päivääni muutama sata prosenttia enemmän kuin se pahvilaatikko-vaahtokarkkien-päällä-kombo, jolla ennen ajoin jokapäiväiset ajelut. "Allun" potentiaali huomioiden oli toki hankittava Allroadyhteisöä hieman puistattavaspeksiset kesävanteet, sekä Ross Techin piuha, jolla saadaan ohjelmoitua tehdasilmajousituksen korko siedättävämmäksi. Johto on vielä matkalla, toisin kuin Carlsson 2/16:set, jotka tulivat tilauksesta viidessä päivässä kotiin. Got to love Germans... Takapääistutuksen tiesin olevan no problem. Tasalevyiset 20x10.5 et45 istuivat todellä nätisti 25 millisen spacerin kanssa. Etupää alkoi sitten ihan vähän hankalaksi, ja eihän 25 millinen lätty enää riittänytkään, joten kuvissa vanne on saatu paikalleen 50 millisen Leepun kanssa. Jotta takapää ja etupää saadaan näyttämään edes jotenkin parilta, on haussa nyt pultattavat ja keskittävät 35 milliset. Jotta tämäkään ei olisi niin helppoa, pitää tukivarsia hieman muotoilla, sekä noita ihanaisia muovikaaria hitusen taittaa. Toivon vain etten pilaa auton tarjoamaa ajonautintoa. Se olisi sääli. Ja jotta talvi ei olisi aivan tylsän harmaa, niin pakko matkia Jon Olssonia, edes jossain määrin. Ei tule DTM korisarjaa (vielä) mutta ehkä maastokuviota ja stealthia, sillä kotimatkalla tää jäi jo kameraan liian helposti. | |
|
| |
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: john_gleasy: Rauhakylä Low Lows: VW Caddy 1987 + Allu A6 Ti 16 Joulu 2014 - 13:20 | |
| Lumicamo teippaus ja suksiboksi katolle, niin kelpaa talvella ajella | |
|
| |
Halli
Viestien lukumäärä : 224 Paikkakunta : Heinola/Vantaa
| Aihe: Vs: john_gleasy: Rauhakylä Low Lows: VW Caddy 1987 + Allu A6 Ti 16 Joulu 2014 - 13:36 | |
| Aijai kun näyttää hyvältä | |
|
| |
kri5u
Viestien lukumäärä : 103 Paikkakunta : Espoo
| Aihe: Vs: john_gleasy: Rauhakylä Low Lows: VW Caddy 1987 + Allu A6 Ti 16 Joulu 2014 - 13:51 | |
| | |
|
| |
jusni
Viestien lukumäärä : 2368 Paikkakunta : Seinäjoki
| Aihe: Vs: john_gleasy: Rauhakylä Low Lows: VW Caddy 1987 + Allu A6 Ti 16 Joulu 2014 - 16:23 | |
| Äijällähän on jo pilalle madallettu pakettiauto, lava-auto sekä nyt maastoauto. Mitä vielä? olisko seuraavaks sellanen vanha kuorma-auto?Tästä tulee naurettavan hyvä. Et halunnut pilata ajomukavuutta, aftermarket säkkiä vaan tilaukseen niin menee kunnolla katuun eikä tarvitse kärsiä oem-pussien kovuudesta alhaalla mentäessä. | |
|
| |
john_gleasy CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 4014 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: john_gleasy: Rauhakylä Low Lows: VW Caddy 1987 + Allu A6 Ti 16 Joulu 2014 - 16:51 | |
| Kattellaan Jusni sit noita hommia vaikka joskus vuoden päästä jos tää säilyy mulla. Mut jos tänä talvena | |
|
| |
G.T.S
Viestien lukumäärä : 213 Paikkakunta : Helsinki Muut : Pari pösön fixiä kesärullailuun
| Aihe: Vs: john_gleasy: Rauhakylä Low Lows: VW Caddy 1987 + Allu A6 Ti 16 Joulu 2014 - 21:34 | |
| Ei voi kuin rakastaa näitä sun projektejas | |
|
| |
niklas89
Viestien lukumäärä : 452 Paikkakunta : Espoo
| Aihe: Vs: john_gleasy: Rauhakylä Low Lows: VW Caddy 1987 + Allu A6 Ti 16 Joulu 2014 - 21:38 | |
| Hyvä että joku rakentaa tollasen allroadin, noissa on ihan törkeesti potenttiaalia, seurataan mitä saat tuosta taiottua | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: john_gleasy: Rauhakylä Low Lows: VW Caddy 1987 + Allu A6 | |
| |
|
| |
| john_gleasy: Rauhakylä Low Lows: VW Caddy 1987 + Allu A6 | |
|