| Tontitus & ongelmat | |
|
+315zmuli KakkisLassi olgr Demon 4L0N3N Volver Mehu Grontti Mikk- kri5u lohiS Green daAmigo Lainetti Tuukk4 jusni temeee. jonte Juibbi Vietsu Epi Bronn aajii MaRsY IP DANi turanen t0mpp4 HAGE Unto ^Rikke HH -92- jAuuso niklas89 MixuJoo Jok3la EmH pyöveli TomVi Repolainen oogoo Porkola^^ samza j.lyly weelani mikkus t-t kimu Pekko elias Reteks Beasty kikarikoiso Himis henkka.k mf-690 BadBrains pepe Kepuuu Specs Juhiziquita vokhelo Leksa temee Jopez Deri kastemato poju PEna Jupe© zozua henkkasavosta Jara WeirdDude PELTSiii Fate Laatine Chris13 rassi OziBo_ Heku mixuh fresh skruf Spl_xtr jouni.325 Vellulollero Buuhiz Pekkiis Ventti-Ville rigg atte.P -k4n1- Mikael Jusbe Topsuu jjjesse citycamo masaat toubii samuxd Tomppeli Juzzo Ulpukka Ate d-link friday13 Löwenpick ai-m rautio- Karvanoppa Sami J. sampeli Makke stompe t3mu niko mkl Egiz Masuli Chagi jallu81 Quorro Ceisari Jakw Jonas_ buubaa tombbis _paffa koikkis Topelius -zamppa- "TUMPPI" ]usbe Jesimiri Wobbler inno Suutarinen_ Wheelback balloon TMA Ekku88 niksude` bgmnt pellepoliisi Vaikku LarryL Shakini Insa IL3 topppsu kmo Elementti Auressalmi wiiksi pertsa_ Garash Larssss JuusoJuuso EZet j0ukkis /Wille/ 4NT54 villee aan topi namniki ezpej römpsy Makkeli anttil Piiskis Mazuuu LMakke sallää SJJ latexi sensei Sawo Mkko_ Janse2 kotsa hanski Dawntracker csharp Hallunisation allu_ dumppi^^ Rister ot8 Paltsu Ian13 pokemonpoika tuppuri_ PIFu A.I viva Tyko H jonipappa jeQQ Thompson biblo ramiok Kumpulainen Ino Drunkenmunky Keppis- Juzzis Jebe pazi88 Kingston Tikkku_ zippaaja ee-2 Pazihi Kääntä joumään Willeeeh Mro Gride tobbe` S^X Timzy187 semppu weicco masaa Jakke Bassreflex alkku_ micke_ LW pouttu jukkapoika JoniP mapa MäTSi JiiWee miikam hirvonen xite mikuli-- Juhuts Jombe llattee oli JS1984 cossmic Meikkis01 CDLC.CO lauri- epk Arttemi Komulainen pahe partsu Basu Hanska Rytkonen JiiTee Mai- WILU RöHnÄ jani Tume teemu tomes rappe Jookeli Tepesu EVT JTG GrapL Kipe eros mosse AtAi mnky Shakawkaw -dtk- jjjkkk apuapina cmbchrst turhake Sergey Petep Juhi Pannu Rivari-Ana GeneralO kiskola sasu jiri Huiske mustonenj renox penigue Neuni vildur john_gleasy TIKU redi salkku Mikko RapSu Venom toni tomì Jepa wsq Tuppe Bete^ J4TOG henks salmine N|ba 319 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Arttemi
Viestien lukumäärä : 234 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat Pe 16 Heinä 2010 - 23:33 | |
| - epk kirjoitti:
- eiköhän noi kaikki halpikset oo samaa paskaa joten aika sama minkä ostat. Jos parempaa haluat niin se sitten rosteritolpat sun muut ja hinta vähintään +600e...
Niinkait se melkeempä on... pitää nyt katella mikkä tuota hankkis. | |
|
| |
Sergey
Viestien lukumäärä : 1329 Paikkakunta : Åland Muut : kaikkea moottorilla varustettua
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat La 17 Heinä 2010 - 0:48 | |
| btw. tommonen halpis säädettävä kannattaa sit valaa jämyn tervakerroksen alle tai vaseliinin. saa säädettyä sit myös enstalven jälkeen. Ite vedin ventossa vaseliinia sellasen millin kerroksen koko helvetin kierreosuuden matkalle, säätölautasten väliin ja ympärille yms yms. Ja toimi myös sit seuraavana vuonna rosterisethan ei jäsähdä nii rajusti mut tarviii neki suojaa. | |
|
| |
lauri-
Viestien lukumäärä : 170 Paikkakunta : Huittinen Muut : Ollut MB x8
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat Ke 21 Heinä 2010 - 18:29 | |
| Minkälaisia alustasarjoja foorumilaisilla on mersuissaan, tarvis ruveta alustaa päivitellä omaan w124 300Dt:seen | |
|
| |
CDLC.CO CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 5471 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat Ke 21 Heinä 2010 - 21:00 | |
| Bilstein Sprint ja w124 isompi koneisen jouset, tai no mitä niistä on jäljellä on mun 201 alla. Bilstein Sprint + H&R on todettu monesti parhaaksi. Itellä oli tuo satsi -60mm (oikesti jotain 65-70mm se tiputti), en muista mitkä jousenkumit mahto lla mutta ajettavuus oli ihanaa. Ei ollu pintakova, ei hyppinyt. Eihän se nykyselläkään alustalla mitenkään päin paska ajettava ole, hivenen kovempi ja "hyppysempi", tosin nyt pohjaanlyöntikumeja otettu pois reilusti ja jousenkumit on ykköset joka nurkassa. Myös H&R:lta koko setti iskarit+jouset on todettu hyväksi, muistaakseni takapää oli ihmeen jäykkä verrattuna etupäähän. Mikko:lla oli pikkumesessa moinen alusta, kysele siltä tai mersuofoorumillahan näistä on jauhettu jo vuosia. | |
|
| |
Meikkis01
Viestien lukumäärä : 181 Paikkakunta : Aura
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat Ke 21 Heinä 2010 - 22:58 | |
| ite ajanu yhdel mersul mis oli bilsteinit ja jousist en osaa sanoo mut mun mielest ihmeen löysä ajaa..makuasioi ja olihan se tietty tasasempi kyyti niinku mersuun varmaan kuuluu..
EEKI voi tietää enemmän auton mallist ja alustast ku se oli rautasen ja infoo mikä setti mahtoo olla kyseessä | |
|
| |
CDLC.CO CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 5471 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat Ke 21 Heinä 2010 - 23:02 | |
| Rautasen tonttimese, löysä ajaa? Verrattuna mihin? JOMppaan vai? En tiiä mitä kaikkee siin on, veikkaisin että Sprintit löytyy ja jotkut jousenpuolikkaat. Edessä on nostettu iskarinpäitä muistaakseni. w124 se on | |
|
| |
Meikkis01
Viestien lukumäärä : 181 Paikkakunta : Aura
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat Ke 21 Heinä 2010 - 23:13 | |
| sillon kyl hyvänä jarruna lokari mikä uppos renkaaseen ni ei päässy niin paljon heiluu..passattiin verrattun mis o kw2 ja vm.96 c mersuun mis oli jotkut konit alla.jomit on varmaan erikseen ei oo kokemusta ollenkaan..
Viimeinen muokkaaja, Meikkis01 pvm Ke 21 Heinä 2010 - 23:21, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
RöHnÄ
Viestien lukumäärä : 254 Paikkakunta : Akaa
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat Ke 21 Heinä 2010 - 23:15 | |
| - Sergey kirjoitti:
- btw. tommonen halpis säädettävä kannattaa sit valaa jämyn tervakerroksen alle tai vaseliinin. saa säädettyä sit myös enstalven jälkeen. Ite vedin ventossa vaseliinia sellasen millin kerroksen koko helvetin kierreosuuden matkalle, säätölautasten väliin ja ympärille yms yms.
Ja toimi myös sit seuraavana vuonna
rosterisethan ei jäsähdä nii rajusti mut tarviii neki suojaa. Vedin omat coilit Tikkurilan rostex superilla pensselin kanssa. Siis myös kierteet. Muualle vedin vielä spraylakkaa. Taisin vielä kierteisiin suhauttaa ohuesti sprayvassuakin. Talven jälkeen toimi kierteet todella hienosti, vaikka suhasin suolattua tietä koko talven. Tolpat on mallia halpis missä on todella ohut galvanointi. Niissä oli muutama ruostepilkku jo uutena. Maalauksen jälkeen näytti tältä. Uploaded with ImageShack.us | |
|
| |
cossmic
Viestien lukumäärä : 304 Paikkakunta : Helsinki Muut : Lenkkarit
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat To 22 Heinä 2010 - 11:48 | |
| Noniin te pojat jotka ootte 4golffeja/boria tontinttanu niin päästäänkö siitä vetarin rutinasta kunnolla eroon ihan pelkillä säädettävillä koiranluilla? Nyt alkas olee borassa semmoset kumit alla että uskaltas laskee niin alas ku konit antaa.
Viimeinen muokkaaja, cossmic pvm To 22 Heinä 2010 - 12:22, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
JS1984
Viestien lukumäärä : 549 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat To 22 Heinä 2010 - 11:52 | |
| Kokemuksia KW variante 1 säätämisestä? Palikkasormi tarvis DIY:n tuon laskemiseen... Tahtoo saada Audia alaspäin, NYT! Rautalangasta saa vääntää, niin ei tule sitten ohivetoja sitä tehtäessä :cyclops: | |
|
| |
eros
Viestien lukumäärä : 2561 Paikkakunta : Hellsinki Muut : eX:
Ωmega
W115
W115
Audi A8 4.2
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat To 22 Heinä 2010 - 12:13 | |
| - cossmic kirjoitti:
- Noniin te pojat jotka ootte 4golffeja/boria tontinttanu niin päätäänkö siitä vetarin rutinasta kunnolla eroon ihan pelkillä säädettävillä koiranluilla? Nyt alkas olee borassa semmoset kumit alla että uskaltas laskee niin alas ku konit antaa.
Pääsee, just ja just, ainakin itellä riitti silloin kun oli se muutama senttiä maavaraa, mutta kaleiv ja Lainetti voi olla eri mieltä, kun kuulemma paranee ajettavuus kun vaihtaa kallistuksen vakaajan, itelle toi orkkis riittäny arkiajoon. ja koiranluiden vaihto on niin nopee prokkis että aina kannattaa kokeilla aluksi pelkillä niillä ja jos ei riitä niin sitten uutta kallistuksen vakaajaa. - JS1984 kirjoitti:
- Kokemuksia KW variante 1 säätämisestä? Palikkasormi tarvis DIY:n tuon laskemiseen... Tahtoo saada Audia alaspäin, NYT!
Rautalangasta saa vääntää, niin ei tule sitten ohivetoja sitä tehtäessä :cyclops: Eli aivan aluksi nostat sitä autoa sen verran että saat renkaan irti että pääset tolppaan käsiksi. Korkeutta nyt säädät ihan niitä jousilautasia siirtämällä, aivan aluksi putsaat kierteet kunnolla,KW:ssa on muoviset noi lautaset niin ne paskoo todella helposti kun jättää paskasiksi ja vääntää väkisin auki. sitten sulla pitäis olla sellaset avaimet millä saat ne lautaset pyörimään, No tämän jälkeen ruuvaat ne säätölautaset sopivalle korkeudelle ja kiristät kiinni. Rengas kiinni, auto alas ja katsellaan että tuliko hyvä, no ei tullut, otetaan ylös ja yritetään uudelleen. Tätä jatketaan niin kauan että auto on sopivalla korkeudella ja etu- ja takapää ovat balanssissa, yleensä muutaman kerran joutuu jumppaamaan ennen kun rupee miellyttämään silmää Siinä se nyt oli tolleen rautakangesta väännettynä.. | |
|
| |
Juhi
Viestien lukumäärä : 1554 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat To 22 Heinä 2010 - 12:22 | |
| KW:ssä on säätölautasessa lukitusruuvi, malttia sen kiristyksen kanssa. Ohjearvo jotain 1-2Nm.
Ja säädä korkeus tasaisella alustalla. | |
|
| |
cossmic
Viestien lukumäärä : 304 Paikkakunta : Helsinki Muut : Lenkkarit
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat To 22 Heinä 2010 - 12:32 | |
| Pitää nyt harkita, periaattees teksi mieli lyödä suoraa se vakaaja sinne, niin ei tarvis murehtia mistään. Se vaatii vaa vähä enenpi töitä.. :/ Olin varma et eros on heti vastaamassa, jätkä päivystää näissä tontitus hommis tääl 24/7 | |
|
| |
eros
Viestien lukumäärä : 2561 Paikkakunta : Hellsinki Muut : eX:
Ωmega
W115
W115
Audi A8 4.2
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat To 22 Heinä 2010 - 12:42 | |
| 5 viikkoo saikkuuu nyt putkeen, se selittää vähän tulee oltuu aika paljon koneella, sen mitä ei oo tallilla värkkäilemässä. | |
|
| |
JS1984
Viestien lukumäärä : 549 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat To 22 Heinä 2010 - 14:12 | |
| Kiitos ohjeista. Josko sitä uskaltaisi kokeilla ajan kanssa tuota operaatiota... Saa nähdä mitä tulee | |
|
| |
lauri-
Viestien lukumäärä : 170 Paikkakunta : Huittinen Muut : Ollut MB x8
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat To 22 Heinä 2010 - 17:49 | |
| - EeKi kirjoitti:
- Bilstein Sprint ja w124 isompi koneisen jouset, tai no mitä niistä on jäljellä on mun 201 alla.
Bilstein Sprint + H&R on todettu monesti parhaaksi. Itellä oli tuo satsi -60mm (oikesti jotain 65-70mm se tiputti), en muista mitkä jousenkumit mahto lla mutta ajettavuus oli ihanaa. Ei ollu pintakova, ei hyppinyt. Eihän se nykyselläkään alustalla mitenkään päin paska ajettava ole, hivenen kovempi ja "hyppysempi", tosin nyt pohjaanlyöntikumeja otettu pois reilusti ja jousenkumit on ykköset joka nurkassa.
Myös H&R:lta koko setti iskarit+jouset on todettu hyväksi, muistaakseni takapää oli ihmeen jäykkä verrattuna etupäähän. Mikko:lla oli pikkumesessa moinen alusta, kysele siltä tai mersuofoorumillahan näistä on jauhettu jo vuosia. Paikallisessa liikkeessä ehdoteltiin eibachin 40/40 jousisarjaa 220e ja bilsteinin sprintit eteen 90e 2kpl ja sama hinta taakse | |
|
| |
oli
Viestien lukumäärä : 756 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat To 22 Heinä 2010 - 19:45 | |
| - lauri- kirjoitti:
- Paikallisessa liikkeessä ehdoteltiin eibachin 40/40 jousisarjaa 220e ja bilsteinin sprintit eteen 90e 2kpl ja sama hinta taakse
wat? miten mä muistaisin et jossain 4 kpl sprintejä ois ollu joku ~960€? | |
|
| |
llattee
Viestien lukumäärä : 157 Paikkakunta : salo
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat To 22 Heinä 2010 - 20:33 | |
| onkos joku tilannut alustaa tuolta jomin omilta sivuilta? jos on niin kuinkas kauan paketin kesti tulla? | |
|
| |
CDLC.CO CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 5471 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat To 22 Heinä 2010 - 21:00 | |
| - oli kirjoitti:
- lauri- kirjoitti:
- Paikallisessa liikkeessä ehdoteltiin eibachin 40/40 jousisarjaa 220e ja bilsteinin sprintit eteen 90e 2kpl ja sama hinta taakse
wat? miten mä muistaisin et jossain 4 kpl sprintejä ois ollu joku ~960€? Wat, mä taas muistelen että ite ostin Sprintit+H&R jouset 800€. | |
|
| |
epk Wingman
Viestien lukumäärä : 3568 Paikkakunta : 02
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat To 22 Heinä 2010 - 21:09 | |
| jos saat sprintit jostain 360e niin osta koko pulju tyhjäks, en oo missään kuullu et sais alle 550e, uusia siis. | |
|
| |
Sergey
Viestien lukumäärä : 1329 Paikkakunta : Åland Muut : kaikkea moottorilla varustettua
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat Pe 23 Heinä 2010 - 0:42 | |
| heh tollane pallon mallinen jousi kun rälläköidään, niin voi tulla joskus jopa ongelmiakin! | |
|
| |
Jombe
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Pori
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat Pe 23 Heinä 2010 - 4:33 | |
| - epk kirjoitti:
- jos saat sprintit jostain 360e niin osta koko pulju tyhjäks, en oo missään kuullu et sais alle 550e, uusia siis.
Sehän sano 90e/2kpl eli 180e. Osta mullekin sprintit, maksan 100e ylimäärästä. | |
|
| |
mosse
Viestien lukumäärä : 1928 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat Pe 23 Heinä 2010 - 9:13 | |
| EDIT: Lukemisen ymmärtäminen :joker:
Viimeinen muokkaaja, mosse pvm To 29 Heinä 2010 - 15:11, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Huiske
Viestien lukumäärä : 322 Paikkakunta : Mikkeli Muut : Opel Kadett C -79 Turbo projäct, Subaru Leone 1.8 Turbo coupe 4x4, Ford Escort mk5 4x4.
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat Pe 23 Heinä 2010 - 13:57 | |
| 45€ / kpl = 90€ / 2kpl = 180€ / 4kpl ??? | |
|
| |
Juhuts
Viestien lukumäärä : 647 Paikkakunta : JKL
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat Pe 23 Heinä 2010 - 14:51 | |
| - llattee kirjoitti:
- onkos joku tilannut alustaa tuolta jomin omilta sivuilta? jos on niin kuinkas kauan paketin kesti tulla?
Itellä kesti reilun puoltoista kuukautta, kun otin posti ennakolla. Toukokuun puoles välis tilasin ja kesäkuun lopussa paketti löytyi perille saksasta. | |
|
| |
mikuli--
Viestien lukumäärä : 277 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat Pe 23 Heinä 2010 - 18:52 | |
| vw g3 etutolppa, siinä on yläpäässä se kuusiokolo pultti,mikä avain koko se oikeen on ja mist sellasen saa ostettua?? | |
|
| |
xite Wingman
Viestien lukumäärä : 1640 Paikkakunta : Åbo Muut : Ex Vento, polo 86c coupe, polo open air, Polo 9N, GTI MKIV, Bora V5, Leon FR -05 , Polo6R
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat La 24 Heinä 2010 - 1:45 | |
| Ihan normaali millikoko, en muista tarkalleen. Se iso pultti muistaakseni 21mm, koko paketti aukee iha paineilmakaluilla. Varovasti herkistelee auki. Muutoin sen (voi) saa(da) paskottua. Kummatkin löytyy ihan normaali rautakaupasta, ostat vaan hylsysatsin ja kuusiokolosatsin. | |
|
| |
hirvonen
Viestien lukumäärä : 521 Paikkakunta : hämeenlinna
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat La 24 Heinä 2010 - 7:51 | |
| | |
|
| |
epk Wingman
Viestien lukumäärä : 3568 Paikkakunta : 02
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat La 24 Heinä 2010 - 8:48 | |
| | |
|
| |
mikuli--
Viestien lukumäärä : 277 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat La 24 Heinä 2010 - 11:18 | |
| - xite kirjoitti:
- Ihan normaali millikoko, en muista tarkalleen. Se iso pultti muistaakseni 21mm, koko paketti aukee iha paineilmakaluilla. Varovasti herkistelee auki. Muutoin sen (voi) saa(da) paskottua. Kummatkin löytyy ihan normaali rautakaupasta, ostat vaan hylsysatsin ja kuusiokolosatsin.
vittuku ei löydy paineilmakaluja... täytyy koittaa käsipelillä sitä auki. ja sit sellane pikkujuttu viel,pitääks tost vanhast alustast ottaa jotain osia tohon uuteen alustaan?(ta-technix) | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Tontitus & ongelmat | |
| |
|
| |
| Tontitus & ongelmat | |
|