| Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine | |
|
+132t3mu Nilla poju J4TOG sam[_] kastemato Audiojack aleksin vilperj Vesmo sune kop-O-nen CDLC.CO Warro GrapL m4kk3 a-j-p hartikainen mazz Kipe Winx Raab jorgg@ Komulainen j0ukkis friday13 Perzza retro samuxd Mazuuu vildur jjjkkk Blind ^^pazi^^ puerco HAGE Luisu vanhazz Vaikku Bete^ JTG Mibo osoners Mik4-- Juz miqzu Huhtala_ Vellulollero Makkeli Ic3man NO H2O JJlehto Furia_88 JuhiZZ Reteks lakumoi Naapuri Jesimiri MKk -jokinen- oogoo Habaster mamu AH Sumiloff uniitti ElektrikMekanik Ani Mikk- runq Juibbi allu_ _paffa Säm TomVi sampeli Relow Ro||e janpertti _sapa_ Mro mato mosse Gold Chase kikarikoiso MixuJoo redi Demon |777| Toramo miroslaw topppsu -eetzi EZet HerQ me_se Tikkku_ TMA Nikkis Vauhko Juunas94 eros m81t82 salmine ee-2 jusssi Tikki- pazi88 jallu81 hirvonen gldr Green toni CornerRug7292 Anttuu Masuli Jamo_ Kaxxu pera187 jeQQ tobbe` -Joonas Sami wilsson tuppuri_ G.T.S mikkop Ian13 Zamppe LarryL IL3 Hallunisation 136 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Reteks
Viestien lukumäärä : 53 Paikkakunta : Seinäjoki
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine To 5 Joulu 2013 - 21:01 | |
| ai vitsit toi rellu on ihanan näkönen | |
|
| |
sam[_]
Viestien lukumäärä : 189 Paikkakunta : Mäntsälä
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine To 5 Joulu 2013 - 22:56 | |
| Eteen mahtuu 8,5 ja taakse 10 , helposti. Trust me | |
|
| |
Hallunisation
Viestien lukumäärä : 362 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine To 5 Joulu 2013 - 23:06 | |
| Mahtuisikin! Nyt jo alkaa edessä laidasta laitaan kääntäes ottaan kiinni koriin ja kaareen vaikka vanne on 4,5" ja vielä pitäisi pudottaa Jos etusia levitetään niin 1" maksimissaan. Oma visio kun auton kohdalla on, että kunnon etukeno, taakse läskit ja eteen kaposet | |
|
| |
J4TOG
Viestien lukumäärä : 3167 Paikkakunta : Paimio
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Pe 6 Joulu 2013 - 9:54 | |
| Ah, tolla reseptillä ei voi mennä pieleen <3 | |
|
| |
poju
Viestien lukumäärä : 130 Paikkakunta : Urjala city Muut : Nissan skyline R32
MB W108
Fiat 600
Ryppynen meisseli
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine La 7 Joulu 2013 - 23:59 | |
| Onkos noi vanteet samaa kakkaa kuin tipparenussa? Tipan kolmipultti vanteita lähti romuäijälle juuri aika kasa | |
|
| |
Hallunisation
Viestien lukumäärä : 362 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Su 8 Joulu 2013 - 0:11 | |
| Dauphinessa on eri jako, tipparellussa 3x130 ja dauphines juurikin 3x150 Tänään maalailin puhalletut etuvanteet valkoisiksi odottamaan kumeja, varmaan pakko tyytyä 135/70r15 kumeihin kun ei matalempiakaan enää ole olemassa. Nykyset siis 135/80r15, eli halkaisija kuitenkin pienenee noin 30mm nykyisestä. Takavanteet on levittäjällä työnalla, lähetti tietoa jo pari tuntia vanteiden viennin jälkeen, että jigi on tehtynä ja vanteet halki. Haen ne viikon päästä takasin toivoen, että oikeesti mahtuvat kaariin pitkällisen mittailun ja millipelin tuloksena. | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Su 8 Joulu 2013 - 15:06 | |
| En nyt tiedä sopiiko tyyliin tai onko edes tarvetta, mut jos matalampaa rengasta tarvii, niin onhan olemassa vielä näitä 105/80-15 vararenkaita. Ei tollasella kuitenkaan kovaa tarvii ajaa.. Kuplassa sellaset oli ainakin miehekkäät :P | |
|
| |
Hallunisation
Viestien lukumäärä : 362 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Su 8 Joulu 2013 - 16:43 | |
| Pitää kyllä myöntää, että katselin tänään netistä 125/70r15 varapyörän renkaita. Vähän vain häiritsee, että kuinka noissa on pitoja ja tuleeko liian suuri ero etu- ja takapään välillä jos taakse änkee vaikka 235 kumit... | |
|
| |
Hallunisation
Viestien lukumäärä : 362 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Su 15 Joulu 2013 - 19:03 | |
| Rellun vanteet tuli takaisin levittäjältä, hyvää jälkeä niinkuin aiemminkin. (img)kuva poistettu, ettei tuu taas turhaa paskamyrskyä topikkiin(/img) Takaiset sai siis 3" lisää leveyttä, 3cm sisäänpäin ja 4,5cm ulospäin. Pohjamaalit, sikakitit saumoihin, hinkkavärit ja valkosta pintaan. Nykyinen tilanne, takasten leveys katoaa juuri sopivasti, että saa leveet kumit uppoon sopivan hienostuneesti tällaseen vanhukseen. Etupää putoo vielä 2-3cm ja helma laskee matalilla kumeilla vielä reilusti. Takapää hierotaan kokonaan vasta kun saan pullakumit hommattua, putoaa kuitenkin vähintään 2-3cm.
Viimeinen muokkaaja, Hallunisation pvm Ke 18 Joulu 2013 - 16:57, muokattu 4 kertaa | |
|
| |
Sumiloff
Viestien lukumäärä : 60 Paikkakunta : Oulu/Vaala
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Su 15 Joulu 2013 - 23:38 | |
| - Hallunisation kirjoitti:
- Rellun vanteet tuli takaisin levittäjältä, hyvää jälkeä niinkuin aiemminkin
Ai mitä helvettiä nyt taas. Millä nuo on oikeen hitsattu? Ja ennenkaikkea, kuinka kovassa kännissä? | |
|
| |
Hallunisation
Viestien lukumäärä : 362 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ma 16 Joulu 2013 - 0:32 | |
| - Sumiloff kirjoitti:
- Hallunisation kirjoitti:
- Rellun vanteet tuli takaisin levittäjältä, hyvää jälkeä niinkuin aiemminkin
Ai mitä helvettiä nyt taas. Millä nuo on oikeen hitsattu? Ja ennenkaikkea, kuinka kovassa kännissä? Hyvää jälkeä tarkoitti vain vanteiden suoruutta, ei saumojen kauneutta. Ammattimetallimies noi on vääntänyt ja kuulemma totaalisen paskaa hitsattavaa kun vanteiden materiaalissa oli helvetisti hiiltä. Ei siitä sen enempää.
Viimeinen muokkaaja, Hallunisation pvm Ke 18 Joulu 2013 - 16:58, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Hallunisation
Viestien lukumäärä : 362 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ma 16 Joulu 2013 - 16:46 | |
| Tänään oli vuorossa tekniikan kunnostusta, kun takakumit saa vasta ensi perjantaina käännettyä alle. Purin kaasarin, imusarjan, pakosarjan, venttiilikopan ja pensapumpun. Imusarja ja pakosarja menivät sitruunahappokylpyyn sillä aikaa kun purin ja pesin hammasharjalla kaasarin kaikki osat polttoöljyllä. Vaihdoin kohon neulaventtiilin uuteen, puhdistin paineilma-löpö seoksella kaikki kanavat ja kasasin kaasarin uusilla tiivisteillä. Iltapäivällä kasasin imu- ja pakosarjan uusilla tiivisteillä koneeseen ja laitoin väliin vielä VHT.n Cooper gasket cementin. Helvetin hyvää kuparisprayliimaa joka on tarkoitettu kaikkien tiivisteiden lisä tiivis hyiseen ja kestää kuumaa älyttömän hyvin. Otin kuvan auton sisältääkin, ei riitä valo kännykkäkameralle. Eli ovipahvit on kokonaan punaista ja valkoista nahkaa, penkkien punaiset osat nahkaa, keskiosat valkoista kangasta. Keskiosat vaihdetaan valkoiseen nahkaan kun edellinen omistaja oli säilyttänyt ruosteista puskuria takapenkillä ja tuloksena ruskea raita takapenkissä. Kuskin penkki kuvassa irti kiskoiltaan | |
|
| |
Hallunisation
Viestien lukumäärä : 362 Paikkakunta : Tampere
| |
| |
Hallunisation
Viestien lukumäärä : 362 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine La 21 Joulu 2013 - 12:26 | |
| | |
|
| |
Nilla
Viestien lukumäärä : 343 Paikkakunta : Raahe
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Su 22 Joulu 2013 - 7:40 | |
| Mahtava aihio taas kerran! Tätä on ilo seurata. :cheers: | |
|
| |
Hallunisation
Viestien lukumäärä : 362 Paikkakunta : Tampere
| |
| |
t3mu
Viestien lukumäärä : 187 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Su 29 Joulu 2013 - 20:49 | |
| Ei voi ku kauhistella miten jännä topic tää on Ainaku päivitys tulee ni ei oo mitää peruskauraa vaa just jotain tollasta älytöntä Joku Rellu harrastajahan varmasti kauhistelee miten "raiskataan" vanha rellu, mutta sellasta sattuu :cheers: | |
|
| |
Blind
Viestien lukumäärä : 406
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Su 29 Joulu 2013 - 21:56 | |
| Itse en kyllä käyttäs termiä raiskattu koska modatuille osille taitaa löytyä kuitenkin alkuperäinen osa tilalle jos sattus vaikka jollekkin pussihousulle eksymään kyseinen menopeli | |
|
| |
pera187
Viestien lukumäärä : 677
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Su 29 Joulu 2013 - 22:02 | |
| - Blind kirjoitti:
- Itse en kyllä käyttäs termiä raiskattu koska modatuille osille taitaa löytyä kuitenkin alkuperäinen osa tilalle jos
sattus vaikka jollekkin pussihousulle eksymään kyseinen menopeli Tätä olin itekkin postaamassa... mut hienolta näyttää ja lopputulosta venataan innolla, aina mukava seurailla vanhemman raudan rassaamista, kun ei ole kaikki bolt-on settiä vaan pitää itsekkin osata soveltaa jotain. Kuplamainen takacamber ois mukava. | |
|
| |
Hallunisation
Viestien lukumäärä : 362 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Su 5 Tammi 2014 - 22:16 | |
| Tänään oli ohjelmassa tukivarsien jousipetien pienentäminen, että saa coilijouset sopimaan noihin tukivarsiin. Alkuperäinen kaulus tukivarressa oli sisähalkaisijaltaan 75mm jouselle. Halusin saada perus coilijouset sopimaan jotta jousia olisi useilla eri jäykkyyksillä tarjolla ja saisin alustan toimimaan matalallakin. Tein levyyn kuppiterällä 62mm reiän ja pätkäsin 57mm teräsputkesta 10mm nysät jotka hitsasin levyn paloihin. Sitten leikkasin rälläkällä 15mm etäisyydeltä holkeista levyt suunnilleen pyöreiksi ja lopuksi hitsasin ne kiinni tukivarsiin. Nyt pitäisi vaan alkaa tilaamaan 62mm sisäreiälliset jouset kun vain keksisi, että kuinka jäykät kulmapainot on autossa noin 200kg kuormattuna ja jousi on puolessa välissä tukivartta. Jouselle tuleva pelkkä auton paino on siis noin 400kg. Kokeilin 275lbs jousia (eli noin 12kg/mm) ja ne oli aivan liian löysät. Varmaan joku 15-18kg/mm vois toimia? | |
|
| |
Hallunisation
Viestien lukumäärä : 362 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Su 26 Tammi 2014 - 12:44 | |
| On ollut vähän hiljaisempaa etupään hieromisen kanssa kun jousia saa odotella 1-4vk kun tulevat tehtaalta saakka. Tahtois kovasti jo päästä sovittamaan korkeutta. Korkeus on kuitenkin jo sellainen, että nosturille ei pääse ilman lankkuja ja paineilmatunkkeihin ottaa etutukivarret kiinni (~5cm korkea). Tavoite on siis osittain saavutettu, eli kulkemisesta ja tunkkaamisesta on tehty tahallisesti vaikeampaa. Penkit lähti purkuun ja uudelleenverhoiltaviksi, sama luukki säilyy kuin ennen, mutta kaikki kangasosiot vaihtuu nahkaisiin. Takapää sai uudet lyhyemmät iskarit ja golf 2 ta-tachnixien jouset apujousineen. Laski arviolta 7-8cm, jäykkyys tuntui takapenkillä hyppimällä juurikin sopivalta. Pitää kattoo tiputanko vielä lisää kun alkaa kotelot takanakin käydä ahtaiksi ja camberit laatikon päästä taittuvien vetarien ansiosta kasvaa raakasti Spessuspaicerit tuli teetettyä kaverin kautta, 2kpl 3mm ja 2kpl 5mm takapään pieneen hienosäätöön korkeuden lopullisen hahmottumisen jälkeen. | |
|
| |
Hallunisation
Viestien lukumäärä : 362 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ti 25 Helmi 2014 - 19:48 | |
| Rellu etenee rauhallisesti, eniten aikaa kuluu osien ja tarvikkeiden odotteluun eri toimittajilta. Etujouset tuli race.fi:stä, 160mm/18kg. Saa nähä onko liian jäykät, mutta sisäänjousto pitää saada 2cm paikkeille et voi viel ajaakin matalalla. Pohjauskumeilla en viitsi pelkästään rajoittaa kun sitten makaa niiden päällä lähes kokoajan ja pompottaa niin pirusti. Eturenkaat tuli rengasonlinesta. Kooksi tuli 135/70-15 ja oli pienimmät/kapeimmat mitä löytyi, seuraavaksi pienempi koko olisi ollut jo vararengas Pieneni entisistä kumeista ~3cm halkaisija. Nyt kun viikonloppuna kun pääsen tekemään raidetangonpäiden flippauksen niin viimein saa laskea auton takaisin pyörilleen ja toivoa että viimein laskee tarpeeks | |
|
| |
jiri
Viestien lukumäärä : 1729 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ti 25 Helmi 2014 - 21:46 | |
| mul oli kuplas venton/3 golffin vararenkaat, olisko ollu 115/70 | |
|
| |
Hallunisation
Viestien lukumäärä : 362 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Pe 28 Helmi 2014 - 16:23 | |
| Ulkona taas ja jopa ajokunnossa. Kapselit viel vanteisiin ja etupäästä pitää vielä napsaista 2-3cm korkeudesta pois et on hjyva. Ilman pohjauskumeja ei tuolla korkeudella edes vielä tukivarret pohjaa koriin vaikka ristriipunnassa olisi. Kuvat hieman hämää routineen pihan takia, mutta tälläkin hetkellä noin 4cm etukenoa helmasta mitattuna Voi olla että takagummit on liiankin härskit, mut olkoot nyt ainakin alkuun. Äkkiseltään vanha puujakkara istuimena hiekkatiellä ajetun lenkin jälkeen noin 18kg jouset on just sopivat eivätkä edes hyppyytä Ajattelin, että teetän tarramiehellä etuoviin vielä sellaiset isot entisaikojen kilpuritarrat, eli pyöreä valkoinen pohja ja keskellä numerot. | |
|
| |
vildur
Viestien lukumäärä : 1532 Paikkakunta : Vantaa Muut : VAG CREW
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Pe 28 Helmi 2014 - 18:01 | |
| liikaa camberia ja liian läski rengas takana
Muuten hyvä :cheers: | |
|
| |
Hallunisation
Viestien lukumäärä : 362 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Su 23 Maalis 2014 - 13:07 | |
| Kevät kun on jo ovella niin piti starttailla fiude tallista ja testailla vähän pusseja, että onko kuinka kovettuneet. Hyvinhän ne pelaa, varsinkin kun auto sai olla +27 asteessa kok talven. Huomenna alkaa ajokausi Rellun etuoviin tuli tuollaiset retro-kilpurinumerot, jotka kuitenkin vaihtuvat vielä halkaisijaltaan suurempiin kun ei omaan silmään noin pienet sovi, nykyiset siis 40cm halkaisijalla ja uudet tulee olaan 50cm Takacambereihin en voi vaikuttaa kun laatikon päästä taittuvat akseliputket ja konetta ei oikein voi nostaa kun pitäis sitten vaihtaa syylärikin. Takakumit vaihtuu vielä nykyisistä 225/50-15 koosta 205/50-15 kokoon ja keulaa pitää vielä taistella se 2cm alaspäin kun koppa näyttää keulivan vaikka helmalinja on lähellä btcf-etukenoa | |
|
| |
mosse
Viestien lukumäärä : 1928 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Su 23 Maalis 2014 - 15:27 | |
| Umpivalkonen ympyrä ja musta tai punanen numero toimis paremmin? | |
|
| |
Green Wingman
Viestien lukumäärä : 4698 Paikkakunta : Iitti/Suur-Kouvostoliitto
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Su 23 Maalis 2014 - 15:34 | |
| - mosse kirjoitti:
-
Umpivalkonen ympyrä ja musta tai punanen numero toimis paremmin? Tätä piti itsekin ehdottaa. | |
|
| |
Ipe
Viestien lukumäärä : 1599 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Su 23 Maalis 2014 - 18:03 | |
| Joo ja yllämainittujen lisäks vähän ajanmukaisempi kirjaisintyyppi. Toi nykyinen tarra ei näytä vittujakaan kilpanumerolta vaan joltain äänestysnumerolta tai huutokauppanumerolta. | |
|
| |
Hallunisation
Viestien lukumäärä : 362 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Su 23 Maalis 2014 - 18:24 | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine | |
| |
|
| |
| Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine | |
|