| Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine | |
|
+132t3mu Nilla poju J4TOG sam[_] kastemato Audiojack aleksin vilperj Vesmo sune kop-O-nen CDLC.CO Warro GrapL m4kk3 a-j-p hartikainen mazz Kipe Winx Raab jorgg@ Komulainen j0ukkis friday13 Perzza retro samuxd Mazuuu vildur jjjkkk Blind ^^pazi^^ puerco HAGE Luisu vanhazz Vaikku Bete^ JTG Mibo osoners Mik4-- Juz miqzu Huhtala_ Vellulollero Makkeli Ic3man NO H2O JJlehto Furia_88 JuhiZZ Reteks lakumoi Naapuri Jesimiri MKk -jokinen- oogoo Habaster mamu AH Sumiloff uniitti ElektrikMekanik Ani Mikk- runq Juibbi allu_ _paffa Säm TomVi sampeli Relow Ro||e janpertti _sapa_ Mro mato mosse Gold Chase kikarikoiso MixuJoo redi Demon |777| Toramo miroslaw topppsu -eetzi EZet HerQ me_se Tikkku_ TMA Nikkis Vauhko Juunas94 eros m81t82 salmine ee-2 jusssi Tikki- pazi88 jallu81 hirvonen gldr Green toni CornerRug7292 Anttuu Masuli Jamo_ Kaxxu pera187 jeQQ tobbe` -Joonas Sami wilsson tuppuri_ G.T.S mikkop Ian13 Zamppe LarryL IL3 Hallunisation 136 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine La 10 Elo 2013 - 18:37 | |
| Päivitys fotoa vaunusta? |
|
| |
Hallunisation
Viestien lukumäärä : 362 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 21 Elo 2013 - 22:04 | |
| Vähän on päivityksen jääneet vähiin työkiireiden ja läppärin kiintolevyn lopetettua toimintansa. Eli kärry saatiin reissuun "valmiiksi" tarkoittaen että maali vedettiin päälle, kaaret ja ikkunat paikoilleen ja kamppeet sisään. Tuli todelinen kiire saada edes tuolle mallille ennen reissua johtuen töistä ja siitä että kesälomani jolla reissu tehtiin kesti jopa 5 päivää 4 ajopäivän aikana tuli käytyä virroilla, ähtärissä, tuurissa, keuruulla, ruovedellä, orivedellä ja kilometrejä kertyi fiatin mittariin 760km Maalipinnassa PALJON sanomista kiireen ja laiskuuden takia, väri ei täysin sama koska tuota polyuretaanimaalia ei saanut mistään fiatin värikoodilla. Kuvia ei ole kuin pari huonoa kännykkäräpsyä, mutta yritän ottaa loppuviikosta parempia. Olen pahoillani huonosta kuvanlaadusta Sisäpuolelle on vielä tekemistä, vähän tapettia lisää, stereot, tv, lämmitys yms. mutta kaikki sitten ajan kanssa kun ehtii pakertaa. | |
|
| |
jeQQ
Viestien lukumäärä : 1241 Paikkakunta : Hki
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 21 Elo 2013 - 22:07 | |
| Hyvä että ukko on elossa! Asiasta kukkaruukkuun, jos sulla lojuu kasin coileja nurkissa niin nakkaa YV! | |
|
| |
m81t82
Viestien lukumäärä : 301 Paikkakunta : ihanasti espoolainen Muut : jopoja..
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 21 Elo 2013 - 22:29 | |
| virtuaali kumarrus täältä etelästä! nyt on mielestäni aika hyvä! | |
|
| |
CDLC.CO CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 5471 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 21 Elo 2013 - 22:32 | |
| Ei hitto tää on hyvä | |
|
| |
pera187
Viestien lukumäärä : 677
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 21 Elo 2013 - 22:36 | |
| Huhuh, on kyllä helvetin hyvännäkönen yhdistelmä, mitään muuta en fiiun keksis ku sen punasen keulamerkin jostain metsästät... toki seuraava vaihe vanteiden kohdalla ois aikalailla tämä: | |
|
| |
kop-O-nen
Viestien lukumäärä : 1507 Paikkakunta : Jyväskylä Muut : Vuoden jännittäjä 2015
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine To 22 Elo 2013 - 9:58 | |
| Helvetin hyvältä näyttää! Kunhan kiireet helpottaa niin itselle ainakin iski heti kuvan nähtyä visio siitä miten hyvin toi kärri toimis jos se olis kaksvärinen. Tolla vanteiden värillä kun tekis vaikka teippaamalla jonkun raidan tohon, tai sit joku fiftarijenkki-henkinen kaksväriteema eli tyyliin alaosa tolla kermalla ja yläosa vihreänä. | |
|
| |
sune
Viestien lukumäärä : 76 Paikkakunta : Pori
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine To 22 Elo 2013 - 11:37 | |
| Hyvännäköinen koppero, mutta vaatisi kyllä vielä jotain kromisia yksityiskohtia, turhan kliinin näköinen vielä Eteen ja taakse vastaavanlaiset puskimet (kävyillä tietty) kuin hiivatissa, astinlautaa, matkalaukkutelinettä etc. | |
|
| |
JuhiZZ
Viestien lukumäärä : 1715 Paikkakunta : HVNK
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine To 22 Elo 2013 - 21:32 | |
| Kyllä on varmasti ollut monelle piristävä näky maanteillä Olisko jotkut aistikkaat kullanväriset straippaukset vaunuun mitään? Ja ehkä kromia jotenkin jollain..? ehdotuksia vain | |
|
| |
Vesmo
Viestien lukumäärä : 38 Paikkakunta : Espoo
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Pe 23 Elo 2013 - 4:01 | |
| Tää on kyllä foorumin paras, varsinkin kärryn kanssa. Joskus hämeenkadulla tullut bongattua, rupee väkisinkin hymyilemään! | |
|
| |
vilperj
Viestien lukumäärä : 114 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Pe 23 Elo 2013 - 7:04 | |
| Tää on kyllä mahtava! Loistotyötä :cheers: | |
|
| |
aleksin
Viestien lukumäärä : 2
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Pe 23 Elo 2013 - 21:36 | |
| Aivan loistava esimerkki siitä ettei hienoon autoon tarvita miljoonia. Oisko tommonen taka teline kärryyn mitään? - Juonipaljastus:
Vai kestääkö rakenteet tuommosia muokkauksia jälkikäteen. | |
|
| |
Audiojack
Viestien lukumäärä : 196 Paikkakunta : Valkeakoski
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Pe 23 Elo 2013 - 23:56 | |
| Kermaraita auton ja kärryn kylkeen, vaunuun kromilistaa ikkunoihin yms. kivoja hiposteluyksityiskohtia esim. Fiiun merkki oveen? | |
|
| |
puerco
Viestien lukumäärä : 1381 Paikkakunta : Espoo
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Su 20 Loka 2013 - 22:17 | |
| | |
|
| |
Hallunisation
Viestien lukumäärä : 362 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Su 20 Loka 2013 - 22:55 | |
| Kiitoksia kaikille auton kehuista Vähän on ollut nyt hiljaiseloa kun on tullut tekniikka puolta valmisteltua moottoriswappia varten. Tänään siirrettiin auto Tampereelle odottamaan x-treme car showta ensi viikonloppuna. Piti vaunustakin ottaa parempia kuvia mutta ensi kevääseen menee kun tuli se jo talviteloiller laitettua. Fiattikin menee seisontaan viikon kuluttua kun näyttelystä kotiudutaan. Talvella pitäisi toteuttaa ehkä vähän visioita tuohon toiseen vanhukseen eli Renault Dauphineen. Tolppa aihioita on jo kerätty nurkkiin että pääsee sovittamaan ja löytämään sopivan. Talvi näyttää mitä tapahtuu
Viimeinen muokkaaja, Hallunisation pvm Ma 17 Marras 2014 - 11:00, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
kastemato
Viestien lukumäärä : 132
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine La 26 Loka 2013 - 0:26 | |
| On kyllä hieno fiiatti. Tosin ton turbo padan näkeminen nosti kyllä kaikki "kultaset" muistot pintaan turpouuno ajoilta... | |
|
| |
Hallunisation
Viestien lukumäärä : 362 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine La 2 Marras 2013 - 13:08 | |
| Fiatti nappasi x-treme car show:ssa retro-luokan 2.sijan ja siihen ollaan enemmän kuin tyytyväisiä! Kylmässä ja pimeässä pajottaminen kun jollain sairaalla tavalla viehättää niin otin tuon Dauphinen talliin ja aloin suunnitella sopivaa pikku madallusta myös tuolle Rellulle. Kuskin puolelta otin jousen ja iskarin pois ja rupesin tutkailemaan, että paljonko on varaa koria pilaamatta laskea. Vähän pitää muutamalle suojapellille antaa uutta muotoa, mutta tukivarsiin tai virallisesti koriin en viitsi muutoksia tehdä. Tuollaiseen korkeuteen navan saa vakio alustalla ja tuosta saa vielä 1-2cm pois kun ne suojapellit uudelleenmuotoilee. 25cm jää navasta kaareen edessä eli suojapeltien muutoksen jälkeen noin 23cm. Juostovaraa jos on 2cm niin navasta kaareen on ajossa 25cm Vanteen säde on 21cm joten jää 4cm kaaren ja vanteen väliin ja siihen on pakko tyytyä. Madallusta vakiokorkeuteen verrattuna tulee sitten näinollen 14cm Jos se ei kuitenkaan riitä niin sitten tarvitaan sorvaria navansiirtopalikoiden tekoon Eli pientä spekulointia, mittailua ja suunnittelua, ensin etupää kenttään ja sitten takapää alas ja tutkimaan vetarien kulmia yms. | |
|
| |
m4kk3
Viestien lukumäärä : 233 Paikkakunta : Turku/Kaarina
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine La 2 Marras 2013 - 14:27 | |
| oi oi, nyt odotellaa kyl innolla mitä rellusta kehittyy | |
|
| |
pera187
Viestien lukumäärä : 677
| |
| |
Hallunisation
Viestien lukumäärä : 362 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 13 Marras 2013 - 7:48 | |
| Nonnii, taas tuli viritettyä rellun alustaa. Etuiskareita ei tähän autoon enää saa kuin ranskasta ja sielläkin maksavat ylihintaa joten jotain muuta piti keksiä. Etuiskarien mitatkin olivat jokseenkin erikoiset, kasaan painettuna tuolla tulevalla madalluksella lenkistä-tappiin mitan oli oltava vain max 22cm Ratkaisuksi pitkän miettimisen jälkeen päädyin redneck-patenttiratkaisuun. Ostin motonetistä kaksi lyhintä (23cm)lenkki-lenkki päistä peräkärryn kaasuiskaria hintaan 14.90e kpl ja aloin modaamaan. Ensimmäisenä rälläkällä yläpäästä turha lenkkipää poikki ja uudelleen mittailemaan. Nyt kun turha lenkki oli pois pelistä niin iskarin pituus kasaan painettuna asettui juuri sopivasti haluamaani 21 senttiin. Seuraavaksi piti tehdä iskarien alapään kiinnitykset uusiksi kun uusien iskarien lenkki kiinnitys oli paljon alkuperäistä leveämpi. Päätin tehdä uudet kiinnitykset 40x40 profiilista rälläkällä muotoilemalla. Lopuksi otin m10x50 pultin jonka hitsasin migillä katkaistun iskarin päähän ja näin sain iskarit juuri oikean pituisiksi ja kiinnityksiltään relluun sopiviksi. 29.80e + 4h väkästelyä ja iskariongelma on ratkaisuna Ensi viikonloppuna pariin vanhat Volvon jouset rälläkällä oikeaan mittaan ja pääsee näkemään mihin korkeuteen tuo nyt oikeasti tippuu tukivarsien ottamatta koriin.
Viimeinen muokkaaja, Hallunisation pvm Su 15 Joulu 2013 - 18:49, muokattu 3 kertaa | |
|
| |
vildur
Viestien lukumäärä : 1532 Paikkakunta : Vantaa Muut : VAG CREW
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 13 Marras 2013 - 8:54 | |
| Noinkohan noi hitsaukset kestää... | |
|
| |
Mikk-
Viestien lukumäärä : 409 Paikkakunta : 21270
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 13 Marras 2013 - 9:14 | |
| Onks täs mcpherson tuenta eessä? Jos on niin ei kestä, rasittaa niinpaljon pakettia. Noi pultit tossa päissä vähän jännittää, entie mitä matskuu on mut jomjomeisssa ei ainakaan pysyny prikka kiinni ja nyt on hattuhyllyssä lommot mikset kierrettä vetäny tohon liukuputkeen? Itte en uskaltais tolla ajaa vaikka kaikenmoista patenttia onki tehty. | |
|
| |
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 13 Marras 2013 - 9:32 | |
| No miksei kestäis jos on kunnolla hitsattu. Nuo kyseiset kyllä on kaukana kunnon hitsauksesta Näyttää siltä että napsahtaa ekassa montussa poikki. | |
|
| |
gldr
Viestien lukumäärä : 104 Paikkakunta : Tampere Muut : Corrado G60
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 13 Marras 2013 - 11:06 | |
| Itse en kans uskaltaisi, mutta alan mies kun on, luulisi olevan lujuusoppi hallussa.. Odotan kyllä innolla, mitä tästä tulee! | |
|
| |
sam[_]
Viestien lukumäärä : 189 Paikkakunta : Mäntsälä
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 13 Marras 2013 - 11:17 | |
| iskarin alapäätähän ei ois voinu siirtää sitä 2cm alemmas? Eti jostain 8gordinin etu tukivarret sinne saat vähä campperia | |
|
| |
Mikk-
Viestien lukumäärä : 409 Paikkakunta : 21270
| |
| |
Hallunisation
Viestien lukumäärä : 362 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 13 Marras 2013 - 16:22 | |
| Tällaisessa rellussa iskari on täysin yksinään ja jousi on vain kolmiotukivarren ja korin välissä sekä iskari kulkee yksinään jousen sisällä. Eli vaikka hitsaus ei kestäisi niin iskari vain kolisisi yksinään eikä aiheuttaisi mitään ongelmaa saatikaan vaaraa. Hitsaukset on ruman näköiset kun ei voinut suoraa soittaa ettei iskari lämpiä liikaa, mutta 100% varmasti kestää ainoastaan aksiaalisesti tulevan veto/työntö kuorman. Lujuusoppia on tullut opiskeltuaan insinööri opinnoissa. En ole koneistaja, enkä tunne ketään koneistajaa joten työstöhommat on liian vaikeita teettää. JA jos iskariin olisi tehnyt kierteen olisi varsi mennyt liian lyhyeksi ja vahingossa asentaessa sisään painuessa olisi tullut jo kaasut ja öljyt pihalle. Nyt hitsaussauman raja on 1mm päässä iskarin stefasta täydessä sisäänjoustossa. Ensimmäisessä rellukuvassa jossa ei ole pyörää paikallaan alusta on vielä nipussa, eli tuohon ei tule pystyyn minkäänlaista iskaria saatika jousta vaan koko alusta on kuvassa. 2 päällekkäistä kolmiotukivartta navan takana. Jousi ja iskari ovat siis tuon suojapellin takapuolella. Samassa kuvassa pystyssä kulkeva putki ei liity alustaan millään tavalla jos joku niin sattui luulemaan. Kyseessähän siis on moottorin imuilmaputki Jos kyseessä olisi ollut McPherson tai muu alustaratkaisu jossa iskunvaimentimet on syntyy sivuttaista tai vääntävää voimaa en tietenkään olisi tuollaista patenttia tehnyt. Onko vielä kauhistelijoita tai kysyttävää? | |
|
| |
Mikk-
Viestien lukumäärä : 409 Paikkakunta : 21270
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 13 Marras 2013 - 16:53 | |
| Tämä tulikin mieleen jotta on varmaan erikseen tuo iskari keräämättä muutakuin yhdensuuntasta rasitusta. Kuvia en puhelimella nähny aamulla. Mut eiköhän se sitte kestä jos on kerran asiaa on mietitty insinööritasolla. Ei tollaseen tankoon tarvii olla mikään koneistaja, kierrepakka riitti ainakin itellä. Ja sempä takia sinne kierteelle kannattaa mutteri ruuvata pohjaan niin ei pääse tollasta vahinkoa käymään. Mut ei mulla muuta | |
|
| |
Hallunisation
Viestien lukumäärä : 362 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine To 14 Marras 2013 - 14:52 | |
| Äskön kun iskarin otin käteen ja mittailin niin huomasin, että jos olis kierteet tehnyt niin ulosjoustot olisi mennyt liian pieniksi kun iskarin liikevaraksi olis jäänyt enää 50miliin, joten sekään vaihtoehto ei olis toiminut. Ei mulla muuta Mikk- | |
|
| |
Hallunisation
Viestien lukumäärä : 362 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine To 5 Joulu 2013 - 19:01 | |
| Reiluun löytyi parin kuukauden etsinnän jälkeen vanteet vanhalta harrastajalta, oli 50 vuotta tehnyt sen verran pahasti jälkensä että ensimmäisenä kiikutin ne puhallettavaksi. Yhtä tarvii vähän ehostaa lekalla, mutta muuten hyvät aihiot. Ja kuten olette jo kaikki varmaan huomanneet niin pulttijakoon vähintäänkin erilainen 3x150. Takavanteet lähtee levitettäväksi lauantaina ja saavat 3" levityksen ulospäin, sekä niittaamalla kiinnitetyt keskiöt siirretään myös ulospäin oikean et.n saamiseksi. Etuvanteet jäävät luultavasti vakiolevyisiksi. Alkuperäiset kromikapselit tulee myös levitetyille vanteille. Ensimmäiset testijouset edessä alla ja korkeaksihan se vielä jäi. Nyt pudotusta tuli kuitenkin jo yli 100mm | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine | |
| |
|
| |
| Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine | |
|