| Golf/Jetta/Caddy MK1 | |
|
+86JYKKE toni kommandant elias Dinweazel henkkasavosta Basu Era_Jorma Äpsä Bronn -jokinen- advin Keijo ee-2 juh-o topicross57 Jone tuomos Djsfh IL3 tipetii Ipe WR maxellix vildur Jukkis -Kapsu- Kepuuu Japrnoo Ropsu ouboi penttikari Willeeeh jussi360 caddyk miqzu ElektrikMekanik caddyman Mendez janpertti käkkyläukko Janii Ipetzo regal jjjkkk Pekkiis jeppe- Repolainen john_gleasy apuapina `villle Jamppa Joker circa SaKmund ripa wunderbaumi jukkai Neuni sam[_] Tikkku_ pahe Hanska mosse Overdoze Green Speedy Nollie Epi iTiC massix eRRo matti.l Pasi viva Aaperi Pellikka -dtk- mustonenj Pazihi seba TMA teemu HerQ CDLC.CO epk 90 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 La 24 Syys 2011 - 19:01 | |
| Takapenkki on erilainen kuten yleensä sedaneissa ja lyhytperäsissä. Selkänoja on luttero ja sen runko on korissa kiinteä osa. Etupenkit lie samaa tavaraa, kipit vaan erona ovimäärän muuttuessa. | |
|
| |
seba
Viestien lukumäärä : 253 Muut : Ykkönen
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 To 29 Syys 2011 - 18:47 | |
| Mites 1.8 v16 kr kone istuu ykköseen ? Entä kilvitys, teholapuilla ? Vai mikä on järkevin bensakone ykköseen, mielellään tehokkain jonka saa kilpiin. Entä diisseleistä tehokkain/järkevin ? | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Pe 30 Syys 2011 - 15:10 | |
| KR ei mee tehojen puolesta. Googletat tehokkaimman mk1 golffin tehot ja ynnäät siihen 20%. Sit tiedät paljonko tehoa saa olla. Ja sit googlaat taas tekniikanvaihtopykäliä, niin selviää muutkin vaatimukset. | |
|
| |
ee-2 Wingman
Viestien lukumäärä : 2869 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Pe 30 Syys 2011 - 15:15 | |
| - seba kirjoitti:
- Vai mikä on järkevin bensakone ykköseen, mielellään tehokkain jonka saa kilpiin.
90kw (CAXA tms.) 1.4tsi + dsg - tä? vai meneekö tolla combolla paino yli? Tehot ei mene, koska tehokkain ykkönen on EG- (81kw) tai DX-koneinen (82kw).
Viimeinen muokkaaja, ee-2 pvm Pe 30 Syys 2011 - 15:21, muokattu 2 kertaa | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Pe 30 Syys 2011 - 15:19 | |
| Nii ja jos toi edellämainittu yhdistelmä kiinnostaa, ni kysy vaikka mapalta yhteystietoja yhden kyseisen combon omistajaan. Muistaakseni on jotain parinkymmenen tonnin paikkeilla ajettu ja jopa järkihintaan. EDIT: Painosta en tiedä sanoa, koska en jaksanu ite asiaan paljonkaan perehtyä ennen ku hautasin jo koko asian. Mut täh, tehot ei mee? 82kW + 20% = 98,4kW, musta menee helpostikin, ellen laskenu muka väärin.
EDIT: Eiku vitalis, tehot ei mee yli. Joo, no worries. | |
|
| |
Aaperi Wingman
Viestien lukumäärä : 1993 Paikkakunta : KVL/SLN
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Pe 30 Syys 2011 - 16:00 | |
| Nelikirjaimiset(esim. caxa) bensa-vag lohkot alumiinia. Eli ei mene paino yli | |
|
| |
TMA Wingman
Viestien lukumäärä : 2739 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Pe 30 Syys 2011 - 17:22 | |
| No mites olis se PL? bolt-on, plug and play, mitä vielä? | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 La 1 Loka 2011 - 21:13 | |
| Ne taas on vittumaisen hankalia löytää. Tosin jak3:lla oli just yks setti myynnissä, ei haisua onko enää. Kovasti sitä jouduin hetken pohtimaan itellekin, mut jostain syystä unohdin koko asian. | |
|
| |
seba
Viestien lukumäärä : 253 Muut : Ykkönen
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 La 1 Loka 2011 - 22:08 | |
| Foorumilla ainakin on ykkönen mainitsemallani koneella ja ffp:llä on (4 korisen golffin?) 20 v 1.8T koneella varustettu ykkönen. Kilvissä molemmat. Tarvii tsiigailla pykäliä. Nyt on vaan se vaihe kun pitäis päätöksiä ruveta tekemään, jos kiinnityksien paikkoja pitää vaihtaa. | |
|
| |
viva
Viestien lukumäärä : 463 Paikkakunta : Keski-Kouvostoliitto
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 La 1 Loka 2011 - 22:51 | |
| - seba kirjoitti:
- Foorumilla ainakin on ykkönen mainitsemallani koneella ja ffp:llä on (4 korisen golffin?) 20 v 1.8T koneella varustettu ykkönen. Kilvissä molemmat. Tarvii tsiigailla pykäliä. Nyt on vaan se vaihe kun pitäis päätöksiä ruveta tekemään, jos kiinnityksien paikkoja pitää vaihtaa.
1.8t ei taida suoraan mennä, vaatii ensin muutoksen 1.8 20v vaparilla jonka jälkeen "omavalmiste" turbo ettei mee tehorajat yli... Uudemman koneen voi vaihtaa jos se on samaa tai parempaa päästöluokkaa kun alkoperäinen sekä paino, tilavuus tai tehoraja ei ylity. Myöskään eri vetotavalle tyypitettyä konetta ei voi laittaa, koska päästöjä ei ole tyypitetty kyseisellä vetotavalla. Toki aivan mikä sattuu moottori laitto on sallittua jos on varaa mitata päästöt. joku saa/täytyy korjata jos oon ihan huuhaata kirjottannu Nii ja voihan aina poikkeuslupaa hakea, tosin niitä ei enää oikein myönnetä moottorishittii trafilta | |
|
| |
Pasi
Viestien lukumäärä : 77
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Su 2 Loka 2011 - 0:47 | |
| - viva kirjoitti:
- vaatii ensin muutoksen 1.8 20v vaparilla jonka jälkeen "omavalmiste" turbo ettei mee tehorajat yli...]
Ei ole mitään iloa leimata ensin vaparina, tai ei ainakaan vaadi sitä. Ei helpota yhtään sen "omavalmisteen" rakentamista. Mieti ensin mihin moottoriin/tekniikkaan riittää rahat ja tieto/taito ja sen jälkeen kävelet konttorillesi kysymään minkälaista mieltä ollaan. Loppuun vielä se niin tuttu lause "riippuu katsastusmiehestä" | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Su 2 Loka 2011 - 1:20 | |
| - seba kirjoitti:
- Foorumilla ainakin on ykkönen mainitsemallani koneella ja ffp:llä on (4 korisen golffin?) 20 v 1.8T koneella varustettu ykkönen. Kilvissä molemmat.
Jos firecloudin golffia meinaat, niin on tehty joskus hyvinä aikoina kun moinen vielä onnistu. Enää ei. Ja 1.8 20VT, joo toki se käy, mutta kuten sanottua, ei suoraan, vaan 1,8 20V lohkosta ahtamalla, omavalmistemoottorina. Näin mä ainakin jälkiviisaana luulisin Pasin tehneen. Oon kans joutunu ihan samoja asioita joskus miettii, eikä lopputulosta ole vieläkään päätetty. Tulee mitä tulee. | |
|
| |
viva
Viestien lukumäärä : 463 Paikkakunta : Keski-Kouvostoliitto
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Su 2 Loka 2011 - 1:45 | |
| - Pasi kirjoitti:
Ei ole mitään iloa leimata ensin vaparina, tai ei ainakaan vaadi sitä. Ei helpota yhtään sen "omavalmisteen" rakentamista. Helpottaa se kun on lohko jo papereissa ja omavalmisteena voi leimata samoille tehoille turbona, vaatii vaan jännät teholaput että on samat (lailliset) tehot 0.5 ahdoilla... | |
|
| |
seba
Viestien lukumäärä : 253 Muut : Ykkönen
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Su 2 Loka 2011 - 21:37 | |
| Jollen väärin muista niin se kone on kasattu vanhaan ykskasin lohkoon? Koska muuten se ei olis menny läpi ? Kyseisen auton nykyinen tai entinen (entiiä) omistaja on kai Lehtonen motorsportilla töissä.. Mut taidan pysyä 1.9 td koneessa. Kun sen virittämiseen varaa toista tonnia ni saa jo asiallisen paketin.. | |
|
| |
Pasi
Viestien lukumäärä : 77
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Su 2 Loka 2011 - 22:00 | |
| - viva kirjoitti:
- vaatii vaan jännät teholaput että on samat (lailliset) tehot 0.5 ahdoilla...
Jep, joten mun mielestä se tekee siitä vaan vaikeampaa selvittää mitä muutoksia siihen on tehty jotta moottorista on saatu joku x määrä tehoa ulos, kuin se että menet täysin uuden "sekasikiö" moottorin kanssa josta on paperi todisteena minkä verran siinä on voimaa? Vai? JA ei, ei ole mitään kirjoitettua sääntöä että ahtopaineen täytyy olla vähintään 0.5, jos tuolla vertauksella sitä tarkoitit. Mun puolestani tää asia onkin tässä, kun näyttää olevan jo moottorikin päätetty.. | |
|
| |
seba
Viestien lukumäärä : 253 Muut : Ykkönen
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 To 13 Loka 2011 - 19:12 | |
| Kysytääs nyt vielä täälläkin kun ei omaan topicciini ketään oo vielä vastaillu. Mikä merkitys on kyseisillä reijillä takahiekka pellissä ? Vai onko ne turhia ? Kyseessä ykköskoppanen golffi. | |
|
| |
matti.l
Viestien lukumäärä : 143 Paikkakunta : Pirkanmaa
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Pe 4 Marras 2011 - 12:07 | |
| Valmistaakos kukaan etuiskareiden yläpäähän korkeampia kuppeja mk1:n, jolla saisi iskareiden yläpäätä hiukan korkeammalle. Itsevalmistettuja malleja ainkin on netissä tullut vastaan, mutta löytyykö ihan tehdastekoista palikkaa? Kun tuntuu ainakin jommin alustalla iskarit olevan rajoittava tekijä kunnolla madaltaessa ja tuolla tapaa näkee asiaa kierretyn. | |
|
| |
matti.l
Viestien lukumäärä : 143 Paikkakunta : Pirkanmaa
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Ma 7 Marras 2011 - 11:01 | |
| ^Tämän kuvan tapainen osa siis hakusessa: Ei taida mikään firma suoraan valmistaa? Pois lukien tämä hiukan erinäköisellä korokkeellaan. Ilmeisesti 2" koroke menee pienellä konepellin muokkauksella, mutta tuota isommat eivät pellin alle enää sovi. Täytynee tarkemmin mittailla kunhan saan tolpan autosta irti. | |
|
| |
eRRo
Viestien lukumäärä : 6 Paikkakunta : Pori
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Ma 28 Marras 2011 - 17:05 | |
| Kysympä nyt vielä täälläkin kun en äskön tätä ketjua huomannut että viitsisikö joku vinkata mistä saisin mk1 jettaan uuden etuhiekkapellin? Vai onko vaan parempi marssia marmorille? | |
|
| |
teemu
Viestien lukumäärä : 652 Paikkakunta : Lohja Muut : seiskapätkä kikseri
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Ti 6 Joulu 2011 - 17:55 | |
| Osaako kukaan sanoa, että paljonko syvyyttä on caddyn takanavalla. Ei jaksais rengasta irrotella ja pitäs adapterit tilailla noille porsseille. E: Elikkä tuo C kohta --> blingfactory | |
|
| |
seba
Viestien lukumäärä : 253 Muut : Ykkönen
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Ke 4 Tammi 2012 - 21:46 | |
| Onko kellään piirrustuksia /mittoja drop plateista Caddyyn. Tuommonen löyty netistä Mut onko oikeat mitat? E: Ja mahtaako jenkki-malleissa olla erilainen kiinnitys akselissa? Eli jos on toi ei taida sopia.. | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Ke 4 Tammi 2012 - 22:09 | |
| Karu muistikuva, et suomimalleissa on kiinnitys kuudella, joten heitäppä toi roskiin, pura akseli ja ala tekee jigiä tai jotain muuta jännittävää, jos et löydä omasta nelipulttista napaa. Kannattaa sit hiukan miettii omien tarpeiden mukaan sitä navan siirron tarvetta. Vinkkeinä esim. et coilit ei anna mahottomuuksia periks ja perseen saa roikkumaan noilla paloilla, vanne kohtaa akselin vanteen koosta riippuen n. 4-7cm dropilla, ym. Ihan ite joutuu moisia pähkäilee, ettei mee perse edellä puuhun. | |
|
| |
TMA Wingman
Viestien lukumäärä : 2739 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Ke 4 Tammi 2012 - 22:14 | |
| Kuudella ne on. Toni kertoikin loput oleelliset. 14" vanne ei tosiaan ihmeitä anna lopulta eteen + makaava lava-auto näyttää just siltä miltä kuulostaakin. Paskalta. | |
|
| |
massix
Viestien lukumäärä : 28
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 To 5 Tammi 2012 - 13:42 | |
| Mikä mahtaa olla jetassa vikana kun ei tyhjäkäyntiä käy lainkaan? On ilmanputsari vaihdettu, tulpat ja tulpanjohdot mutta ei saada käymää tyhjäkäyntiä. Ja kone on siis 1.5l bensavehje. Olisko mitään ideoita?
Viimeinen muokkaaja, massix pvm To 5 Tammi 2012 - 13:49, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
TMA Wingman
Viestien lukumäärä : 2739 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 To 5 Tammi 2012 - 13:48 | |
| Imulaippa. Kaasarin ja imusarjan välissä.
Halki/poikki/kaput. Haukkaa happee eikä toimi kunnolla. Nappaa painiote ilmanputsari kotelosta kun on käynnissä edes jotenkin ja jos käynti muuttuu painiotteilla sivuun jos toiseen haukkaa laippa paskaa, eli se on hajalla ja imee ilmat sivusta. Yleinen vika. Hinta 20-30e max. perus pierburggi kaasarin väliin. | |
|
| |
massix
Viestien lukumäärä : 28
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Ma 9 Tammi 2012 - 16:35 | |
| Nyt saatiin käymään ryyppy päällä tyhjäkäyntiä, mutta heti kun ryyppy sammuu tyhjäkäynti häipyy? ja kaasari on pierburg 1b solex? mikä mahtaisi tällä kertaa olla?? | |
|
| |
iTiC
Viestien lukumäärä : 51 Paikkakunta : Kristiinankaupunki/Vaasa
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 To 19 Tammi 2012 - 16:00 | |
| - massix kirjoitti:
- Nyt saatiin käymään ryyppy päällä tyhjäkäyntiä, mutta heti kun ryyppy sammuu tyhjäkäynti häipyy? ja kaasari on pierburg 1b solex? mikä mahtaisi tällä kertaa olla??
Jos se on joku automaattiryyppypaska ja meinaat oikeesti sillä ajella niin satsaa mieluummin 200-300e korvauskaasariin käsiryypyllä. Tuon verran tuut säästään suht nopeesti jo bensakuluis Syytä tohon sun ongelmaan en pahemmin osaa sanoa, mut jos haluat pitäytyä pierupurkeis niin multa saat 1.3 kakkiksen oikeesti toimivan kaasarin pientä korvausta vastaan.. | |
|
| |
Epi
Viestien lukumäärä : 266 Paikkakunta : 20100
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Ma 30 Tammi 2012 - 17:19 | |
| Ei äkkiseltään tuottanu haku täällä tai ffp:llä tulosta seuraavasta asiasta: RSL Cult 14x8 et15 vanteet pitäs saada Caddyssä pyörimään. No ei takana tietysti mitään probleemaa oo mut edessä ottaa kiinni jarrusatulan kelkkaan ja aika tarkkaan 10mm:stä kiinni.. Kelkka on 10mm paksu eli siitä nyt ei uskalla ottaa kuin max. puolet pois. Vanteista sorvaaminen ei oo myöskään vaihtoehto, koska ne millit joutuis ottamaan puolien ohkasimmista kohdista. Ulomman puolen jarrupalan jos vaihtais kuluneempaan vois saavuttaa parin millin edun, mikä ei taas oo välttämättä kovinkaan järkevää.. Spacereita en haluais käyttää, koska offsetti on nyt just eikä melkeen.. Kysymys kuuluukin, mistä vehkeestä kannattais etsiä jarruja joissa satula tai edes se kelkka ois sisempänä? Muita jippoja? Voin lisätä kuvia selvennykseksi tarpeen vaatiessa. E: 1.8 bensavehje kyseessä ja 1.6:sen vakiojarrut. | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Ma 30 Tammi 2012 - 19:43 | |
| Pikkulohkon jarruissa ei oo sitä kelkkaa. En yhtäkkiä nyt muista minkälaiset ne on, mut muistaakseni ne ei tule niin paljon ulos vanteen kiinnityspisteeseen nähden. Caddyissä on kai koneesta riippumatta aika pitkälti ne vw2(?) jarrut joita kaikki himoitsee muihin ykkösiin. Pikkulohkot on vissiin 1.1-1.5 ja ykkösistä noi tosiaan löytyy. Juttua noista on jossain tekniikanvaihtotopikissa muistaakseni. | |
|
| |
henkkasavosta
Viestien lukumäärä : 82 Paikkakunta : Olavinlinnan naapurissa Muut : Yksi-, kaksi- ja kolmeosaisia
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Ma 30 Tammi 2012 - 21:55 | |
| 1,5 on jo isolohko, pitkäiskuinen pikkumäntä. Pikkulohkoja on 1,1-1,3. Miulla on kotona jotkut caddystä puretut jarrut tuolla hangessa. Mie kurkkasen niitä ja vertaan GTI -jarruihin. e: Oli muuten caddy-käikäleet ihan ankkajäässä. Ei niistä ottanut mitään tolkkua. VW2 -jarrut huonossa kuvakulmassa ajat sitten kuvattuna. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 | |
| |
|
| |
| Golf/Jetta/Caddy MK1 | |
|