| Golf/Jetta/Caddy MK1 | |
|
+86JYKKE toni kommandant elias Dinweazel henkkasavosta Basu Era_Jorma Äpsä Bronn -jokinen- advin Keijo ee-2 juh-o topicross57 Jone tuomos Djsfh IL3 tipetii Ipe WR maxellix vildur Jukkis -Kapsu- Kepuuu Japrnoo Ropsu ouboi penttikari Willeeeh jussi360 caddyk miqzu ElektrikMekanik caddyman Mendez janpertti käkkyläukko Janii Ipetzo regal jjjkkk Pekkiis jeppe- Repolainen john_gleasy apuapina `villle Jamppa Joker circa SaKmund ripa wunderbaumi jukkai Neuni sam[_] Tikkku_ pahe Hanska mosse Overdoze Green Speedy Nollie Epi iTiC massix eRRo matti.l Pasi viva Aaperi Pellikka -dtk- mustonenj Pazihi seba TMA teemu HerQ CDLC.CO epk 90 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
kommandant
Viestien lukumäärä : 56 Paikkakunta : siuntio
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 To 12 Marras 2015 - 20:00 | |
| arvoisat kanssaharrastajat, kellään heittää jotain vinkkiä mistä kannattaisi metsästää peltiosia näihin ykköskorisiin? itselle tuli uudeksi projektiksi vm80 mk1 avo golf ja mätähän sitä on päässyt syömään tuntuu vaan olevan perus mestoilla melko suolaisia noi hinnat... vw heritagella ainakin. voi heittää myös hyviä vinkkejä kaikenlaisista muistakin osista, tarvetta taitaa tulla aika monen paikan uusinnalle.. kiitoksia jo etukäteen! | |
|
| |
TIKU Wingman
Viestien lukumäärä : 1482 Paikkakunta : Tku Muut : M-B S205
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 To 12 Marras 2015 - 20:42 | |
| Werk34, classicparts ja tietty motonetistäkin jotain saa. | |
|
| |
kommandant
Viestien lukumäärä : 56 Paikkakunta : siuntio
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Ke 18 Marras 2015 - 9:06 | |
| Iso kiitos! Tuolla werk34 tuntuis hinnat olevan jo todella paljon järkevämpiä ja tyhmä jatkaa kyselyään, miten onko kukaan tehny tai kuullut isojen poikien juttuja et millä työllä menis mk2 kojelauta ykköseen? Itsellä on se niin rikki että ei oo oikein pelastettavissa enään ja ehjän löytäminen tuntuu olevan hankalaa.. saa vinkata mikäli jollain olisi ylimääräisenä! Ja vielä, onko kellekään sattunut eteen tuollaista karmann(??) Korisarjaa mmyynnissä? Eli se avo ykkiksen ns orkkis korisarja, saa olla vaikka ihan replikakin ja jos jollain ykkiksen keulan peltiosia jäänyt ylimääräiseksi niin saa tarjota! | |
|
| |
TIKU Wingman
Viestien lukumäärä : 1482 Paikkakunta : Tku Muut : M-B S205
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Ke 6 Tammi 2016 - 22:00 | |
| 5v askiin vetarit? Kakkiksesta peräisin olevat vetarit ei ymmärtääkseni sovi eikä myöskään automaatin vanhat vetarit. Käykö minkä vaan ykköskorisen vetarit jos 90mm laipat? | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Pe 8 Tammi 2016 - 10:50 | |
| Kakkiksen ei sovi. 020-laatikon kanssa menee mitkä vaan 90mm nivelellä olevat ykkösen vetarit. Ilmeisesti joissain avoissa kuitenkin 100mm nivelillä ja ne taas sopii 02A:n kanssa. Jotain eroja noissa oli, mutten enää muista oliko itse vetarin pituudessa, vai nivelien paksuudessa. | |
|
| |
henkkasavosta
Viestien lukumäärä : 82 Paikkakunta : Olavinlinnan naapurissa Muut : Yksi-, kaksi- ja kolmeosaisia
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 La 9 Tammi 2016 - 12:12 | |
| Joo, kakkiksessa on liian pitkät vetarit. Omaan vaihdoin tekniikan ja yritin säilyttää 100mm laipat. Ei miun taidoilla ja rahoilla löytynyt vetareita. Mie vaihdoin nelivaihteisesta laatikosta 90mm laipat 100 millisten tilalle 020-laatikkoon. Silloin sai käymään alkuperäiset vetarit. Se on ihan simppeli juttu, stefat ja tarvikkeet löytyy lähimmästä Motonetista. | |
|
| |
TIKU Wingman
Viestien lukumäärä : 1482 Paikkakunta : Tku Muut : M-B S205
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Su 10 Tammi 2016 - 18:30 | |
| Jeppis. Kiitokset näistä! | |
|
| |
JYKKE
Viestien lukumäärä : 23
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Ma 25 Tammi 2016 - 18:10 | |
| Vinkkiviitosia tarvittais nyt nipullinen. Mk1 Golffiin menossa Venton 1.9td moottori ja 5v vaihdelaatikko. Minkähänlaista kytkinpolitiikkaa kannattaisi tuonne iskeä? Entäpä syöttöpumppu/suuttimet? Isomman nestepään joutuu varmaan laittamaan. Riittääkö orkkis suuttimet? Tehotavoite reilu 200hv. Ahtimeksi tulee varmaankin joku Mersun OM606 ahdin.
E: 9mm nestepää näyttää olevan pumpussa. 494 lukee pumpun kyljessä. Eli eikös tuo 9 tarkota nestepään kokoa. | |
|
| |
Äpsä
Viestien lukumäärä : 35 Paikkakunta : Kemijärvi
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Ma 25 Tammi 2016 - 20:56 | |
| - JYKKE kirjoitti:
- Vinkkiviitosia tarvittais nyt nipullinen. Mk1 Golffiin menossa Venton 1.9td moottori ja 5v vaihdelaatikko. Minkähänlaista kytkinpolitiikkaa kannattaisi tuonne iskeä?
Entäpä syöttöpumppu/suuttimet? Isomman nestepään joutuu varmaan laittamaan. Riittääkö orkkis suuttimet? Tehotavoite reilu 200hv. Ahtimeksi tulee varmaankin joku Mersun OM606 ahdin.
E: 9mm nestepää näyttää olevan pumpussa. 494 lukee pumpun kyljessä. Eli eikös tuo 9 tarkota nestepään kokoa. Lainaus alan foorumilta: - Lainaus :
- Pakosarja menee vag-valusarjalla. Imusarja kannattaa heti kättelyssä hommata parempi. Lisäksi jos edes lähelle 200hp tehoja ajattelee niin taitaapi mennä koneesta melkeinpä kaikki vaihtoon. Suosittelen gridleä, vahvempia veivejä (tdin veivit taitaa riittää mainiosti), kansi kannattaa varmaan kairauttaa. eli periaatteessa koneremontti mutta aika paljon tavaraa menee vaihtoon ja kestävempää tilalle.
Lisäksi jos haluat järkevää voimansiirtoa niin 02A vähintään johon löytyykö sit normi kytkinpaketteja ettei tarvi sinttereillä leikkiä. Tämä taas osaltaan aiheuttaa kannakkeiden uudelleen tekoa yms kaikkea pientä kivaa. Jos TDI:n veivit laittaa niin kannattaa samalla laittaa myös TDI:n kampiakseli jossa on tuo päätylimppu D-sovitteella eikä vanhanmallin kiilauralla joka syö akselinpään pilaan ja alkaa ajan saatossa väpättämään kunkkupultin löyhtymisen vuoksi. Tämä akseli vaatii hieman koneistusta sopiakseen. Välijäähyksi mahdollisimman iso, 550x300x65mm taisi mennä ilman konepellin lukon poistoa, syyläriä pitää siirtää että mahtuu väliin ja jos akku on omalla paikallaan niin 2" ahtoputkella menee nätisti, 2,5" ahdasta. Akku kannattaa jo ulkonäön vuoksi viskata konttiin ja poistaa kiinnike, plussana lisätilaa. Pumppuun saisi melkein laittaa 10-11mm nestepään. Ja kyllä sulla on 9mm pumppu. Pumpun koodeista vähän: - Lainaus :
- Elikäs, kertauksena: pumpussa on lukusarja mikä kertoo pumpusta oleelliset tiedot jos sitä ei ole menty muuttamaan millään tavalla.
0 460 4x4 xxx Eka nolla ei tarkoita oikeastaan mitään oleellista. 460 tarkoittaa pumpun mallia ja sitten on se "oleellinen" numero sarja.Eli 4x4,tuo x tarjoittaa nestepään kokoa,eli 484 on 8mm pää,494 on 9mm ja 404 on 10mm pää,sitten hieman harvinaisempia pumppuja on 414, 11mm päällä ja 424 on sitten jo 12mm päällä. Tämä viimeinen 424 pumppu on jo melko harvinainen, löytyy jostain 2.8jtd ducatoista ja muutamasta muusta. Noi kolme viimeistä numeroa liittyy sitten pumpun säätöarvoihin ja pumpun malliin Vakiosuuttimet riittää aika pitkälle, huoltaa ne kannattaa. Suuttimista kannattaa laittaa paluu molemmista päistä, isoilla pumpuilla tahtoo vuotaa. Pakoputkeksi vaikka 3"dp -> 2,5" loppumatka. Kannattaa selailla ehkä muita foorumeita näissä TD/TDI-viriviri asioissa esim. turbodiesel.fi, ffp, vwvortex, myturbodiesel, vwdiesel.net jnejne.. | |
|
| |
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Ke 6 Huhti 2016 - 15:59 | |
| Jos oletan, että Mk1 Golf ja Jetta käyttää samaa lattiamattoa, niin pahasti menee pieleen? 3-ovinen jetta siis. | |
|
| |
TIKU Wingman
Viestien lukumäärä : 1482 Paikkakunta : Tku Muut : M-B S205
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 To 19 Toukokuu 2016 - 19:42 | |
| Onko kukaan vaihtanut jotain universal syylriä ykköseen? Voiko alkuperäisen korvata jollain alumiini tuotoksella missä korkki suoraan syylärissä jottei tarvitse paisaria laittaa? | |
|
| |
Tommms
Viestien lukumäärä : 30 Paikkakunta : Somero
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Ke 27 Heinä 2016 - 18:55 | |
| Kertokaa joku millai on caddy mk1 etu iskarit kasattu. Luulen et puuttuu jotain ylä jousilautasen ja yläpään välistä. Ja ootteko vaihtanu noita yläpäitä toisenlaisiks? | |
|
| |
elias
Viestien lukumäärä : 265 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 To 28 Heinä 2016 - 8:40 | |
| | |
|
| |
Tommms
Viestien lukumäärä : 30 Paikkakunta : Somero
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Ke 31 Elo 2016 - 15:50 | |
| Nyt tarttis neuvoa caddy niin kytkin valintaan. Luistaa nii pirusti. Eli 1.9td aaz moottori ja isompi turbo. Ei viitteis sintteriä ihan laittaa. | |
|
| |
samza
Viestien lukumäärä : 319 Paikkakunta : Sumatra
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Ke 31 Elo 2016 - 17:07 | |
| | |
|
| |
Tommms
Viestien lukumäärä : 30 Paikkakunta : Somero
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Ke 31 Elo 2016 - 17:15 | |
| 02a eli perus viis vaihteinen | |
|
| |
samza
Viestien lukumäärä : 319 Paikkakunta : Sumatra
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Ke 31 Elo 2016 - 19:26 | |
| 02a ei oo ihan perusloota ykköscaddyssä mutta jos siel semmonen vaijeriloota on niin laittaisin vr6 golffin levyn ja asetelman, sachsin setille luvataan 410nm ja sre asetelmalla vielä reilusti lisää | |
|
| |
Tommms
Viestien lukumäärä : 30 Paikkakunta : Somero
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 Ke 31 Elo 2016 - 19:34 | |
| Ei oo vaijeri laatikko. Mutta sopiiko esim tuo vr6 kytkin suoraa? Tarviiko laittaa vr6n vauhtipyörä? | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Golf/Jetta/Caddy MK1 | |
| |
|
| |
| Golf/Jetta/Caddy MK1 | |
|