| Golf/Jetta mk2 | |
|
+108jukkapoika JÖRDÖÖ jjjesse Ande Rister joney temeee. Auressalmi OziBo_ topppsu JooNat vilperj Japrnoo jusbo Jecce123 buubaa Puch pipiavo Juibbi Sawo Leksa tiki Egiz elias Mkko_ MahaBomber caddyk Mibo J`ni zami88 Bäkström jussi360 Jesimiri Makkeli Ebasteri Kk-inen salmine Tsebu Green -jokinen- stuba janpertti Jakw Jugga jori JuhiZZ Jonppa mikk3 pazi88 JTG m-tuninki motu ankold Jeppe. Kallonen kmo Ipe Sargo Jukkis Mikk- Tuuttero candyking ssmuli__ Pellikka toni stidi vw1 TIKU mkl denso Juzzis ripa vaginaattori Mikael miqzu Gride TMA Mro keula mosse uniitti ArtoE Jakke samza Palikka Elementti Makke wunderbaumi Raaka-Arska wilzu miikam tommi- Speedy mölli- miguliolio Basu Simooo Pazihi mustonenj antti_aamunen Ian13 Neuni jeQQ CaddyllaC l00mis vildur Tikkku_ 60lf 112 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Jukkis
Viestien lukumäärä : 37 Paikkakunta : Parkano
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Su 2 Joulu 2012 - 13:30 | |
| - mustonenj kirjoitti:
- Vesipumppu? Anturit varmasti kunnossa?
Anturit varmaan kunnossa on ku ei sisällekkän lämmintä oikein puhalla :/ vesipumppua itsekin olen ajatellu mutta ajattelin täälä varuiks kysyä | |
|
| |
ssmuli__
Viestien lukumäärä : 5 Paikkakunta : Rovaniemi
| |
| |
ssmuli__
Viestien lukumäärä : 5 Paikkakunta : Rovaniemi
| |
| |
motu
Viestien lukumäärä : 14 Paikkakunta : Lohja Muut : jalat
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Su 9 Joulu 2012 - 22:16 | |
| Tilannehan olis seuraavanlainen. Pihasta löytyis koriltaan täysin ehjä ja raiskaamaton kakkis 1.6 Pierburgilla ja koriltaan ihan mätä 16V GTi mk3 ABF-koneella. Krapulapäissään ruvettiin poikien kanssa visioimaan, että nappais kolmosesta tekniikan ja alustan jarruineen yms. kakkoseen. Kysymys on vaan, että sopiiko osat paikoilleen ilman suurempia modeja? Jarrut varmaan saa aika kivuttomasti ku vaihtelee eteen olka-akselit sun muut ja tehostinki luultavasti passaa heittämällä paikoilleen. Onko kakkosen ja kolmosen raideleveys sama, että saisko taka-akselin pultattua suoraa kakkoseen niin ei tarvisi erikseen mettästää vakaajallista akselia? Googletuksella löyty vaan korin leveyksiä muttei raideleveyksiä, joten mahtaisko täältä löytyä tietoa asiasta. Ei viitsi lyödä kolmosta lihoiksi ennenku tietää voiko osia hyödyntää keskenään. | |
|
| |
Pazihi
Viestien lukumäärä : 328 Paikkakunta : Jns
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Su 9 Joulu 2012 - 22:28 | |
| | |
|
| |
m-tuninki
Viestien lukumäärä : 76 Paikkakunta : Nivala Muut : Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 La 15 Joulu 2012 - 15:07 | |
| Terve! hommasin ensiautokseni punaisen kakkoskoppaisen golffin tässä pari viikkoa sitten, ja suunnittelen siihen jotakin piristystä. tarkoitus on pitää orkkiksen näköisenä, eli ei mitää lasikuitupaskaa, vaan NPS-tyyliä, jota tälläfoorumillaki painotetaan tässä vähä alkuun mitä oon aatellu laittavani siihen: -isot puskurit -sumarit isoon puskuriin -tummat ledvilkut etee ja sivuille -pieni madallus -13" leveet hillityt vanteet -jetta- maski ja umpiot sitte aloin miettiin että ku tossa mun golffissa on nyt kiinni mustat muoviet kaarilevikkeet, nii miten isot puskurit passaa niitten kans? onko isoille puskureille omanlaiset kaaret? onko iso homma muokata se iso puskuri, ku vakiona tossa on vaan pikkupuskurit pitäsköhä mun tehä tästä semmone projektitopic? oon uus tällä foorumilla nii en tiiä mistä tänne tehää juttuja kuvaa laittelen sitte ku saan sen lämpimään talliin sulamaan kaikesta lumesta ja jäästä.. ja pitäshän tuo pestäkkin | |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 La 15 Joulu 2012 - 20:02 | |
| |
|
| |
m-tuninki
Viestien lukumäärä : 76 Paikkakunta : Nivala Muut : Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 La 15 Joulu 2012 - 20:39 | |
| joo kyllä noi kaaret näyttää samalta, eli sen ison puskurn pitäs mennä aika nätisti paikolleen. vanteita en oo vielä kahtonu, ku rakennan tota autoo opiskelija pudjetilla viimestää kesätyörahoilla hommaan vanteet. valot, maskin ja puskurit tässä talven/kevään aikana. | |
|
| |
jukkapoika
Viestien lukumäärä : 134
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Su 16 Joulu 2012 - 11:15 | |
| - motu kirjoitti:
- Kysymys on vaan, että sopiiko osat paikoilleen ilman suurempia modeja? Jarrut varmaan saa aika kivuttomasti ku vaihtelee eteen olka-akselit sun muut ja tehostinki luultavasti passaa heittämällä paikoilleen.
Pienimmillä osien sekoittamisella pääsee, kun nappaa koko moottori/vaihdelaatikko/etuakseli-paketin kolmosesta ja pulttaa kakkosen koriin. Mk2- ja Mk3-osien yhdisteleminen onnistuu kyllä, mutta 1.6:n tapauksessa käyttökelpoisia osia ovat etuakselipalkki, tukivarret ja oikeanpuoleinen moottorin kiinnityskorvake. Kolmosen tehostin ei passaa Mk2:een (ainakaan ilman leikkaa-liimaa juttuja), Sopivat osat (tehostin, kytkimen pääsylinteri + kiinnitysteline tulipeltiin, poljinasetelma) löytyy helpoiten umpikeula-Passatista. - motu kirjoitti:
- Onko kakkosen ja kolmosen raideleveys sama, että saisko taka-akselin pultattua suoraa kakkoseen niin ei tarvisi erikseen mettästää vakaajallista akselia?
Raideleveys ei ole sama, kolmosessa takana sitä on 20 mm enemmän. Kolmosen akseli passaa kuitenkin suoraan Mk2-akselin tilalle (omassa kakkiksessakin on Mk3 GTI-akseli), jarruletkujen kiinnikkeet ja jarrupaineensäätimen kiinnikkeet pitää swapata Mk2-akselista. 1.6:ssa jarrupaineensäädintä ei muistaakseni alunperin edes ole, joten sen toteutus vaatii pientä askartelua (joko yleismallinen tai sitten kakkiksen omilla osilla). | |
|
| |
m-tuninki
Viestien lukumäärä : 76 Paikkakunta : Nivala Muut : Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Su 16 Joulu 2012 - 13:32 | |
| onko kukaan törmänny semmosee ongelmaan että vanteet on juuttunut keskiöön kiinni? ex-omistaja oli laittanu toho kakkikseen väliaikasesti jotku randomirenkaat eteen, ja nyt ne on jumissa siinä. ei lähe kahenkilon lekallakaan..
onko mitää niksiä millä ite ootte saanu ruostuneet ja muutenvaan jumittuneet vanteet irti? en halua kauheesti käyttää väkivaltaa siinä, ettei aurauskulmat ja muut kärsi siitä moukaroinnista..
ja tosiaan epäilen että keskireikä on niissä vanteissa ollu asennusvaiheissa vähän liian pieni, koska takaa renkaat tippu syliin ku aukas pultit.. edessä siis on eri vanteet ku takana. | |
|
| |
Makke
Viestien lukumäärä : 65
| |
| |
Ian13
Viestien lukumäärä : 1238 Paikkakunta : MASALA Muut : EX. Chopperi Fillari
Mönkkäri
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Su 16 Joulu 2012 - 14:09 | |
| On noissa kaarimuoveissa eroa pikkupuskurisen ja ison välillä. Lähinnä kylkilistat ja etukaaren etuosa tippuu isopuskurisessa alemmas. Vanteet irti vaan isolla lekalla, takakautta (auton alta) maata pitkin lyömällä ja pitkävartisella lekalla lähtee. Jos joutuu vanteeseen lyömään niin iso puukapula vaan väliin. | |
|
| |
m-tuninki
Viestien lukumäärä : 76 Paikkakunta : Nivala Muut : Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 To 20 Joulu 2012 - 22:36 | |
| tuli semmone villi idea että pystyykö 89-vuojen kakkiksen muutoskatsastettua xenoneilla? ku tulee ajettua paljo syrjäsiä valaisemattomia teitä, nii suunnittelin ajovaloihin laittaa xenon-h4-muutossarjan ja maskiin integroiduille lisäpitkille omat muutossarjat. oisko tommone lailline jos hommais korkeussäädettävät umpiot ja säätimet uudemmasta kakkoskoppasesta? oisko iso homma modata? valonpesimet löytyy jo vakiona tosta pikkupuskurista, nii sen puolesta ainaki menis.. | |
|
| |
-Joonas
Viestien lukumäärä : 453 Paikkakunta : Kerimäki/Savonlinna
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 To 20 Joulu 2012 - 22:46 | |
| Miksi ne pitäisi katsastaa? Ei se ole kuin n. 15min homma vaihtaa normipolttimot leimalle viennin ajaksi. Ja virkavaltakaan ei kiinnitä huomiota, kun vaan valot säädetty ja eivät ole lämpöarvoiltaan liian sinertävät | |
|
| |
JTG
Viestien lukumäärä : 1379 Paikkakunta : Raisio
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 To 20 Joulu 2012 - 23:58 | |
| - m-tuninki kirjoitti:
- tuli semmone villi idea että pystyykö 89-vuojen kakkiksen muutoskatsastettua xenoneilla? ku tulee ajettua paljo syrjäsiä valaisemattomia teitä, nii suunnittelin ajovaloihin laittaa xenon-h4-muutossarjan ja maskiin integroiduille lisäpitkille omat muutossarjat.
oisko tommone lailline jos hommais korkeussäädettävät umpiot ja säätimet uudemmasta kakkoskoppasesta? oisko iso homma modata? valonpesimet löytyy jo vakiona tosta pikkupuskurista, nii sen puolesta ainaki menis.. Korkeussäätö pitää olla ainakin jostain vuosimallista lähtien automaattinen ja umpiot pitää olla hyväksytty xenoneille. Mä neuvoisin unohtamaan koko jutun ja laittamaan vaikka suoraan xenon lisäpitkät. | |
|
| |
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Pe 21 Joulu 2012 - 0:14 | |
| - m-tuninki kirjoitti:
- tuli semmone villi idea että pystyykö 89-vuojen kakkiksen muutoskatsastettua xenoneilla? ku tulee ajettua paljo syrjäsiä valaisemattomia teitä, nii suunnittelin ajovaloihin laittaa xenon-h4-muutossarjan ja maskiin integroiduille lisäpitkille omat muutossarjat.
oisko tommone lailline jos hommais korkeussäädettävät umpiot ja säätimet uudemmasta kakkoskoppasesta? oisko iso homma modata? valonpesimet löytyy jo vakiona tosta pikkupuskurista, nii sen puolesta ainaki menis.. laillinen se on, jos umpiot on oikeat xenon hyväksytyt (esim. D2s polttimolla. mitkään H4, H7 jne. sarjat ei oo laillisia), valoille löytyy pesurit ja korkeutta voit säätää sisältäkäsin. Kakkos kopan kanssa homma kaatuu jo tossa umpioden kohdalla, koska ei taida olla olemassa sopivia. Ja elkää nyt ihmeessä kötöstelkö mitään xenoneita perus heijastinumpiohin! Häikäsee niin pirusti kaikki sellaiset tuolla liikenteessä että tekis kaikista käydä potkimassa valot paskaksi. Uudet umpiot ja kunnon laadukkaat halogeenipolttimot, niin näkee vanhemmallakin autolla eteensä. Esim. audissa ei oo tullu mieleenkään että tarvis lisää valotehoa, kun perusasiat on kunnossa. | |
|
| |
mosse
Viestien lukumäärä : 1928 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Pe 21 Joulu 2012 - 0:30 | |
| Ja jos lisää valotehoo tarvii niin sitten releytys, mutta ensin ne umpiot ja polttimot. | |
|
| |
m-tuninki
Viestien lukumäärä : 76 Paikkakunta : Nivala Muut : Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Pe 21 Joulu 2012 - 13:45 | |
| joo elikkä parhaan valotehon halvalla sais ku laittaa vaa hyvät halogeenit? eli mitään h4/h7 muutossarjoja ei voi katsastaa?
vois sitte koittaa noita philipsin h4-xenonlookkeja, joilla luvataan jopa 90% parempi valokeila ja valoteho normipolttimoon verrattuna | |
|
| |
mikk3
Viestien lukumäärä : 52 Paikkakunta : Sipoo Muut : Trek 29er
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Pe 21 Joulu 2012 - 14:14 | |
| Hoi te kakkistietäjät: Mistä seuraava remmiahdin-ääni voi johtua: Das videoKun käynnistän auton ääntä ei tule, mutta jännite tuntuisi olevan alhainen johtuen himmeämmistä valoista, mittarivaloista sekä sisätilapuhaltimen käyntinopeudesta. Kun nostaa kierrokset n. 2500-3000 kohdalle, jännite ilmeisesti nousee ja kaikki valot kirkastuu pysyvästi ja sisätilanpuhallin ottaa lisää kierroksia. Silloin alkaa myös tuo remmiahdin-ääni kuulua | |
|
| |
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Pe 21 Joulu 2012 - 14:32 | |
| annas mä arvaan. sulla on valeo merkkinen laturi?
Varmaan jo itekkin tuosta tekstistäs ymmärsit, että laturi siellä kenkkuilee ja sieltä se äänikin kuuluu. Uutta tehdaskorjattua boschia tilalle. | |
|
| |
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Pe 21 Joulu 2012 - 14:39 | |
| - m-tuninki kirjoitti:
- joo elikkä parhaan valotehon halvalla sais ku laittaa vaa hyvät halogeenit? eli mitään h4/h7 muutossarjoja ei voi katsastaa?
vois sitte koittaa noita philipsin h4-xenonlookkeja, joilla luvataan jopa 90% parempi valokeila ja valoteho normipolttimoon verrattuna Ei pitäs voida katsastaa muutossarjalla, mutta jotkut esim. sonarin halogeeni umpiot on varustettu esim. dc merkinnöillä, jolloin esim. h7 muutossarjalla, pesureilla ja korkeussäädöllä saa "laillisen". Elä laita xenon luukkeja, kun niissä valo on turhan valkeaa tai peräti sinistä, jolloin niillä näkee huonommin kuin normaaleilla (vaikka lumeneita oiskin enemmän). Esim philpsin night vision plussilla näkee hyvin. | |
|
| |
Basu
Viestien lukumäärä : 281 Paikkakunta : Uusimaa
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Pe 21 Joulu 2012 - 19:53 | |
| Releytys ekaksi ja liitosten läpikäynti, nimim. omassa Jetoissa jännitehäviö ollut ajovaloilla n. 1,5V - 2V. Valokytkinkin tykkää kun ei mee niin isot virrat sitä kautta. Biltemasta saa parilla vai kolmella kympillä toimivan valmiin H4-relesarjan. | |
|
| |
m-tuninki
Viestien lukumäärä : 76 Paikkakunta : Nivala Muut : Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Ma 24 Joulu 2012 - 20:59 | |
| onko kellää kokemusta noista repsottavista ovenkahvoista? nyt pakkasilla avasin oven normaalisti, nii kahva lähti toisesta päästä irti ovesta onko mitää korjausniksiä siihe, vai pitäskö suosiolla ettii uus? ja jos uuen hommaan, nii voiko sen irrottaa, ettei tarvi uusia avaimia? ja sitte semmone toine kyssäri että onko helpompi hommata tuulettimeen uus vastuspakka vai vaihtaa pelkästää hajonnut vastus? ku puhallin toimii vaan täydellä teholla, nii vastus taitaa olla hajalla? kolvaustarvikkeet ja -taito löytyy eli sen puolesta vois pelkän vastuksenki vaihtaa, mutta kumpi tyulis halvemmaks ja helpommaks? | |
|
| |
Basu
Viestien lukumäärä : 281 Paikkakunta : Uusimaa
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Ma 24 Joulu 2012 - 21:12 | |
| - m-tuninki kirjoitti:
- ja sitte semmone toine kyssäri että onko helpompi hommata tuulettimeen uus vastuspakka vai vaihtaa pelkästää hajonnut vastus? ku puhallin toimii vaan täydellä teholla, nii vastus taitaa olla hajalla? kolvaustarvikkeet ja -taito löytyy eli sen puolesta vois pelkän vastuksenki vaihtaa, mutta kumpi tyulis halvemmaks ja helpommaks?
Helpompi varmaan vaihtaa se vastuspaketti, mutta kerran sulla kolvikin pysyy kädessä, niin halvemmaksi tulee ostaa vaikka Partcosta sopiva vastus n. 1 eurolla ja kolvata kiinni. Toki jos postitse joutuu tilaamaan niin tulee semmonen ~7e postikuluja. Motonetissa vastuspaketti maksaa 24e, että siitä voi itse laskeskella omalle työlle hinnan. Mutta kannattaa muistaa putsata ja rasvata puhallin samalla kertaa, ettei se uusikaan vastus kärähdä heti tahmaavan puhaltimenmoottorin takia. Eihän se vastus muuten menisi rikki... | |
|
| |
Neuni
Viestien lukumäärä : 1460 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Ti 25 Joulu 2012 - 12:00 | |
| - m-tuninki kirjoitti:
- onko kellää kokemusta noista repsottavista ovenkahvoista?
nyt pakkasilla avasin oven normaalisti, nii kahva lähti toisesta päästä irti ovesta
onko mitää korjausniksiä siihe, vai pitäskö suosiolla ettii uus? ja jos uuen hommaan, nii voiko sen irrottaa, ettei tarvi uusia avaimia?
On siihen sellanen korjausniksi, että laittaa ne kahvan ruuvit kireälle. Jos se kahva on esim. pakkasen takia murtunut niin uutta vaan tilalle. Myös kahvan kiinnitysruuvien kierteet on voinu korkata ovesta. Kahva vaan irti ja tutkimaan. Toinen pieni ruuvi on sen koristelistan alla ja toinen siellä kahvan takapäässä kun avaa oven. Alkuperäiseen kahvaan saa vaihdettua lukkosylinterin vanhasta kahvasta. Myös joihinkin tarvikekahvoihin tuo onnistuu. Kerran ostettiin Motonetistä kakkiksen lukollisia kahvoja niin kaverin kahvoihin pystyi vaihtamaan lukot vanhoista mutta mun ei | |
|
| |
m-tuninki
Viestien lukumäärä : 76 Paikkakunta : Nivala Muut : Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Ti 1 Tammi 2013 - 15:02 | |
| Passaako 1.3litraseen koneeseen isommankoneen pakosarja? Esim. 1.6 tai 1.8 koneen pakosarja? Vaikuttasko tehoihin?
On ruoste iskeny pakosarjaan senverran pahasti että parempi vaihtaa.. | |
|
| |
samza
Viestien lukumäärä : 319 Paikkakunta : Sumatra
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Ti 1 Tammi 2013 - 15:38 | |
| | |
|
| |
Jonppa
Viestien lukumäärä : 9 Paikkakunta : Siilinjärvi
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Ti 1 Tammi 2013 - 15:39 | |
| Mitenkähän tuollanen 16x9' et15 vanne menee kakkoskoppaseen Jettaan vai pitääkö minkä verran kikkailla?
Mitenkäs noi alustat? Mikä olisi sellanen kohtuullisen edullinen ja ihan ok sarja tuollaseen Jettaan? | |
|
| |
Neuni
Viestien lukumäärä : 1460 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Ti 1 Tammi 2013 - 22:28 | |
| 16x9 et15 allaround E: tarkemmin ku rupes kuvaa kattomaan niin tossa onkin G60 etukaaret, eli vakiokaarien kans tulee vielä törkeemmin ulos | |
|
| |
Ian13
Viestien lukumäärä : 1238 Paikkakunta : MASALA Muut : EX. Chopperi Fillari
Mönkkäri
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 Ti 1 Tammi 2013 - 23:39 | |
| Campperia vaan reilusti niinkun mulla oli niin saa vielä sukeltaa 16x9" | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Golf/Jetta mk2 | |
| |
|
| |
| Golf/Jetta mk2 | |
|