| ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro | |
|
+68Jok3la niklas89 ripa Jandu VonPat Warro jusni chq- arttup sensei pazi88 Demon römpsy janipoi TIKU -jokinen- Elementti john_gleasy Jussii salmine Challenger-70 TMA sakerlun dope xite subi tOubi RöHnÄ Jone ekitys Epi temee ee-2 JS1984 m81t82 ku$ti Pellikka sampeli Basu ArtoE mosse jeQQ Pannu Jimi 35iGT vildur Juhuts Green Blind Rixaa Neuni cossmic redi Ligettah GrapL mmh79 j.f honasz Jepa wiiksi MiiG J4TOG Petep samza eros oli hirvonen CDLC.CO 72 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
ripa
Viestien lukumäärä : 607 Paikkakunta : Sibbo Muut : vw
| Aihe: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro La 27 Kesä 2009 - 13:19 | |
| Volkswagen Scirocco GT II 1.8 8V '90 (53b)Auto päätyi minulle vuonna 2003 kun kaverini osti tämän ns. heräteostoksena saksan reissulta. Auto ajettiin suomeen koko 2500km matka noin kahdessa vuorokaudessa 160km/h keskinopeudella, mm. kattoluukun kansi päätti jäädä kyydistä jossain Etelä-Ruotsin moottoritiellä. Alustan olessa mallia "kanki" ja vuotavan paisuntasäiliön kanssa tuo matka oli kuulemma ollut kaikkea muuta kuin mukava, kakkos kuskin ollessa tuhannen kännissä. Muutaman kuukauden päästä suomeen saapumisesta Scirocco päätyi minulle ja sehän oli rakkautta ensi silmäyksellä. Se piti kerätä talteen ja ajatuksena olikin saada auto kuntoon 10v. sisään.. Kesäkuu 2003, Scirocco jossain päin Saksaa tulossa kohti suomea.Muutamat vuodet autolla vain ajeltiin satunnaisesti ja yritin etsiä kuumeisesti tallipaikkaa. Ehdinpä ajaa yhden pienen kolarinkin Scirocolla yhtenä syksynä mutta onneksi aineelliset vahingot jäivät hajonneeseen etupuskuriin ja maskiin. 2005 ostettiin emännän kanssa asunto jossa oli oma autotalli ja pääsin Scirocolle jotain tekemäänkin. Nahkahousun laittama Jamex merkkinen "highend" alusta pakattiin laatikkoon ja tilalle ruuvattiin Supersportin coilover setti. Myös aivan karmeat MTS merkkiset mustat etu- ja kylkivilkut piti vaihtaa originaali oransseihin. Alustaa ja vannetta alle.2008 sitten tuli kova tarve päästä Scirocon kimppuun ja aloitin purkamaan sitä osiin. Tarkoitus oli rakentaa/rakennuttaa siihen uusi pirteämpi tekniikka, 205tkm palvelleen kasi tappisen tilalle ja maalauttaa koko auto yli. Halusin kuitenkin pysyä lähellä alkuperäistä tekniikkaa eli ei mitään 1.8T 20V. Aivan puun takaa nettivaraosasta kaverini bongasi valmiiksi rakennetun 1.8 8V tekniikan, jota oli vireistetty aika reilusti. Ottaen huomioon että tuon koneen kanssa pystyisin käyttämään alkuperäistä K-Jetronic ruiskua ja laatikkoa ja että kaiken pitäisi olla aika yhteen sopivaa. Vielä kun kyseinen pata sattui olemaan tuossa aika naapurissa niin ostin sen pois. Ennen maalarille menoa autosta oijottiin muutamat kyhmyt kyljistä pois ja poistettiin mm. jonkun tekemä kattoantennin reikä, taka-lasin pissapojan suuttimen reiät ja käsittämättömän monta kilven reikää takaluukusta. Yllättäen maalarilla auto sitten olikin monta viikkoa ja odottelessa alkoikin jo näyttää epätoivoiselta koska tuo Bugrun 2008 alkoi lähestyä. Loppupeleissä apuna olikin sitten jo kummit ja kaimat ja ne naapurin lapsetkin. Haaveet kuitenkin alkoi rapistua Scirocon saamiseksi Bugruniin kun tekniikan sovittaminen osoittautui vaikeammaksi hommaksi kuin osasin kuvitella ja öljynpaineiden katoaminen vei viimeisetkin mehut ukosta ja inspiraatiosta, pari päivää ennen Bugrun '08. Projekti on vielä tälläkin hetkellä seisonnassa ja odottaa uuden inspiraation syntymistä. Suunnitelma kuitenkin on että viimeistään ensi syksynä/talvena '09-10 auto laitetaan kuntoon niin paljon rahaa ja hikeä sen takia on uhrattu. Huhtikuu 2008, Scirocco miltei purettuna. "Uuden" koneen speksit: 1.8 8v, 2mm ylikokoon porattu, Wiseco männät, mekaaniset nostajat, kansi työstetty, ARP kansipultit, Comelit metallinen kansipahvi, säädettävä nokkapyörä, 305 asteinen nokka, Sachs järeämpi kytkin, rosteri pakosarja, 2,5" putkisto. Uusi sydän odottamassa paikalleen laittoa. Kaikki alustan puslat vaihtuivat Powerflexin polyuretaani pusliin, alustaksi Supersportin coiloverit. Jarrut päivitettiin 16V mallin Scirocon jarruihin kokonaisuudessaan taka-akseleineen. Kaikki kuluva osa vaihdettiin uusiin, halpoja kun ovat. Odotettavissa on vielä monta hampaan kiristystä ennen kuin tällä pääsee virallisesti cruisailemaan. Lisäilen tänne sitä mukaa kun saan autolle taas jotain tehtyä. Edit: Kieliasun hieromista ja niitä kiirjotusvrhetä.
Viimeinen muokkaaja, ripa pvm Pe 8 Marras 2013 - 12:58, muokattu 11 kertaa | |
|
| |
CDLC.CO CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 5471 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro La 27 Kesä 2009 - 13:26 | |
| Ai ai, hyvältä näyttää. Helmi talli, hyvä tuolla on laitella. | |
|
| |
ripa
Viestien lukumäärä : 607 Paikkakunta : Sibbo Muut : vw
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro La 27 Kesä 2009 - 13:29 | |
| ^Jos saisin toivoa niin kaksi kertaan tuon kokoinen sais talli olla niin mahtus jotain oikeasti tekemäänkin. | |
|
| |
CDLC.CO CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 5471 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro La 27 Kesä 2009 - 13:50 | |
| No totta tuokin, porukoilla olis kaks tallia, toinen on vaan talon alla hemmetin ahdas yhden auton talli ja ulkotallissa mahdu mitään tekemään kun 4 autoa jo siellä muutenkin... Et kyllä tommosessa enemmi laittelis. | |
|
| |
ripa
Viestien lukumäärä : 607 Paikkakunta : Sibbo Muut : vw
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro Ma 15 Helmi 2010 - 17:47 | |
| Löytyi vanha topic ja huomasin etten ollut Jetasta laittanut tänne vielä mitään. Luulenpa että Jetankin voi jo projektiksi luokitella sen verran tämänkin parissa on tullut touhuttua. Tässä eräs päivä mietin että mitäs kaikkea sitä on Jettaan tullut tehtyä. Loppujen lopuksi tajusin että siitä Jetasta jonka pari vuotta sitten ostin Turusta on jäljellä enää kori, kaiken muun olen jo vaihtanut.. eli volkkarin perus 10tkm huolto. Ulkoisesti ei mitään ihmeellisempiä muutoksia ole tullut näihin viime kesän otoksiin verrattuna. Tai no aina jotain pientä, niistä sitten myöhemmin. Voisin muutenkin laittaa vähän myöhemmin projektikuvia tästä ettei mene ihan vain valmiin auton pällistelyyn. Vähän harmittaa että noihin kuviin jäi tuo kruunu katolle, onhan se aika hirvee. Edit: Hyvin muuten paistaa tuossa kuski puolen takakyljessä tuo apelsiinipinta, pitäsköhän sille koittaa tehdä jotain??
Viimeinen muokkaaja, ripa pvm Ma 15 Helmi 2010 - 18:08, muokattu 3 kertaa | |
|
| |
CDLC.CO CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 5471 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro Ma 15 Helmi 2010 - 17:48 | |
| On se vaan saatanan siisti. | |
|
| |
hirvonen
Viestien lukumäärä : 521 Paikkakunta : hämeenlinna
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro Ma 15 Helmi 2010 - 18:29 | |
| putkenpää vaihtoon niin on aivan täydellinen. :cheers: | |
|
| |
Juhi
Viestien lukumäärä : 1554 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro Ma 15 Helmi 2010 - 18:45 | |
| Tautisen perussiisti jedi. Joo.o, kyllähän ne RS:t (RM:t) auton tekee E: katoin kieroon, RM:t noi onkin, menen nurkkaan häpeämään.
Viimeinen muokkaaja, Juhi pvm Ma 15 Helmi 2010 - 19:15, muokattu 2 kertaa | |
|
| |
oli
Viestien lukumäärä : 756 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro Ma 15 Helmi 2010 - 18:55 | |
| Eiks noi oo RM:t? Törkeän hieno jetta! Olenkin ihmetellyt miksei tästä ole ollut enempää infoa täällä foorumeilla. Sciroccokin on aika nam. | |
|
| |
eros
Viestien lukumäärä : 2561 Paikkakunta : Hellsinki Muut : eX:
Ωmega
W115
W115
Audi A8 4.2
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro Ma 15 Helmi 2010 - 19:02 | |
| Rakastuin On toi vaan niin hiano (Muistoista putkahtaa mun "eka" auto, vm.8jotain 1.6 diesel jetta, toimi mun ja broidin peltoautona, ei siis mitään muuta yhteistä kuin punainen väri ) | |
|
| |
samza
Viestien lukumäärä : 319 Paikkakunta : Sumatra
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro Ma 15 Helmi 2010 - 19:42 | |
| Hieno on! toi Westy keula piste i:n päälle Eikä noi vanteetkaan rumat ole, vaikka nykyään taitaa olla jo toiset rillat alla ? | |
|
| |
Petep
Viestien lukumäärä : 171 Paikkakunta : Joensuu Muut : polo, projekti G2 GTI golf
, yz400f
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro Ma 15 Helmi 2010 - 20:17 | |
| On kyllä hieno jetta!
Odotetaan innolla että scirocco valmistuisi :cheers: | |
|
| |
ripa
Viestien lukumäärä : 607 Paikkakunta : Sibbo Muut : vw
| |
| |
J4TOG
Viestien lukumäärä : 3167 Paikkakunta : Paimio
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro Ma 15 Helmi 2010 - 20:31 | |
| On kyllä komia ja tosin niinkuin sanoitkin niin toi kattoteline on kyl järkky | |
|
| |
ripa
Viestien lukumäärä : 607 Paikkakunta : Sibbo Muut : vw
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro Ma 15 Helmi 2010 - 20:46 | |
| ^Se on jännä juttu kun jotain tiettyä villitystä näkee liikaa niin siihen hyvin nopeasti kyllästyy, tässä tapauksessa se on kattoteline. Viime vuosina kun noita telineitä nähnyt joka toisessa volkkarissa niin sylettää jo koko juttu. Kuitenkin viime Bugrunin reissulla todettiin tuokin häkki varsin hyödylliseksi. | |
|
| |
MiiG
Viestien lukumäärä : 134 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro Ma 15 Helmi 2010 - 20:52 | |
| Tämänkin kun näki, niin taas alko himottaa kakkoskoppasen osto kolmosen sijaan ekaks autoks Tosi siistis kunnos näyttää olevan | |
|
| |
wiiksi
Viestien lukumäärä : 302 Paikkakunta : Kouvola
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro Ma 15 Helmi 2010 - 20:57 | |
| Ai saatana tota jettaa, pirun maukasta kun stance kohdallaan ja toi westykeula purr Rocco kasaan kans nii tuplaorgasmit täältäpäin | |
|
| |
Jepa
Viestien lukumäärä : 142 Paikkakunta : savonlinna Muut : Niket ja Fillari
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro Ke 17 Helmi 2010 - 13:16 | |
| Upeeta Tuota jettaa ku kattoo ni tekee mieli mennä puunaa omaa kans..... Jetasta tarinaa lisää ja äkkiä!! | |
|
| |
honasz
Viestien lukumäärä : 32 Paikkakunta : Borgå
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro Ke 17 Helmi 2010 - 13:57 | |
| kaunista ja totta kyllä ne bebsit toimii tässä paljon paremmin kun ozit. ja tramontit kans tosi herkkuvanteet. | |
|
| |
j.f
Viestien lukumäärä : 27
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro Pe 26 Helmi 2010 - 18:17 | |
| Westy walot on kyl jettaan brilliantit! Ja BBSiä ei vaan voita mikään;) | |
|
| |
mmh79
Viestien lukumäärä : 7 Muut : Ex. Ibiza fr -06
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro Pe 2 Huhti 2010 - 20:41 | |
| No onko jo Scirocco ajossa? Jetta on kyllä hyvännäkönen. Ainoo mikä tossa nyt häiritsee on toi kattoteline, mut seki on vissiin jo heitetty jokeen. Bebsit sopii alle ku nenä päähän. | |
|
| |
ripa
Viestien lukumäärä : 607 Paikkakunta : Sibbo Muut : vw
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro Pe 2 Huhti 2010 - 21:55 | |
| - mmh79 kirjoitti:
- No onko jo Scirocco ajossa?
Eihän Roomaakaan rakennettu päivässä.. | |
|
| |
ripa
Viestien lukumäärä : 607 Paikkakunta : Sibbo Muut : vw
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro To 5 Elo 2010 - 17:52 | |
| Sisustan vaihtoa pitäs suorittaa Jettaan.. | |
|
| |
ripa
Viestien lukumäärä : 607 Paikkakunta : Sibbo Muut : vw
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro Ti 28 Syys 2010 - 21:31 | |
| | |
|
| |
GrapL
Viestien lukumäärä : 1035 Paikkakunta : Savonlinna Muut : pari pyörää.
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro Ti 28 Syys 2010 - 21:34 | |
| Varsin maukas peli, mut sisustassa tökkäs silmään toi ratti? ei oikeen taho istua, ku näyttäis melko "uudelta" tähän ikäluokkaan? | |
|
| |
Juhi
Viestien lukumäärä : 1554 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro Ti 28 Syys 2010 - 21:42 | |
| Hyvää päivitystä! Vanteet vaatii ehkä totuttelua.
Hei, talvi tulee ja konehuone iskuun? Ruisku on nössöille. | |
|
| |
Ligettah
Viestien lukumäärä : 363 Paikkakunta : Piikkiö Muut : KTM
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro Ti 28 Syys 2010 - 21:55 | |
| Täähän on siistin näkönen peli! Ratti vaihtoo vaa.. | |
|
| |
ripa
Viestien lukumäärä : 607 Paikkakunta : Sibbo Muut : vw
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro Ti 28 Syys 2010 - 22:02 | |
| - GrapL kirjoitti:
- Varsin maukas peli, mut sisustassa tökkäs silmään toi ratti? ei oikeen taho istua, ku näyttäis melko "uudelta" tähän ikäluokkaan?
Ikäluokasta en tiedä mutta varsin hauska tratti ajaa halkaisija jotain 300mm luokkaa. Jotain BBS ratteja katellu, kunhan sopiva sattuu eteen niin vaihdellaan sitten. Tuo Raidin ratti on alunperin tuosta mun Scirocosta ja siihen ihastuin jo silloin kun sillä tuli kurvailtua. - Juhi kirjoitti:
- Hei, talvi tulee ja konehuone iskuun? Ruisku on nössöille.
Arvaa onko ne tuplat kummitellu mun unissa. Toteutus taitaa vaan jäädä myöhäsemmälle, pitää rakentaa tuo Scirocco ensi kesää varten kuntoon. | |
|
| |
redi
Viestien lukumäärä : 502 Paikkakunta : Helsinki Muut : VAG CREW
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro Ti 28 Syys 2010 - 23:03 | |
| ^ Jos löytyy jostain halpoja imusatseja 16v:hen tuplille ni vinkkaa ihmees | |
|
| |
ripa
Viestien lukumäärä : 607 Paikkakunta : Sibbo Muut : vw
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro Ke 29 Syys 2010 - 10:57 | |
| - redi kirjoitti:
- Jos löytyy jostain halpoja imusatseja 16v:hen tuplille ni vinkkaa ihmees
Halpaa kuin makkara?Kaikkia kuitenkin kiinnostaa, jopa niitä kiviä että mistä tuollainen sisusta on peräisin. Koko sisusta taka että etupenkit ja ovipahvit on peräisin US mallin kaksi ovisesta Jetasta. Etupenkkeihin joutui rakentamaan johtosarjan sähköistä korkeuden säätöä varten. Uskomatonta mutta nuo korkeuden säädöt vielä toimii vaikka penkeilläkin on jo ikää sen 20 vuotta. Niinkuin joku jo mainitsi jossain yhteydessä että kohta täytyy Jetan perästä poistaa tuo CL merkki koska tuo alkaa jo olemaan aika kaukana perus karvalakki mallista mikä tuo on aikoinaan ollut. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro | |
| |
|
| |
| ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro | |
|