| ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro | |
|
+68Jok3la niklas89 ripa Jandu VonPat Warro jusni chq- arttup sensei pazi88 Demon römpsy janipoi TIKU -jokinen- Elementti john_gleasy Jussii salmine Challenger-70 TMA sakerlun dope xite subi tOubi RöHnÄ Jone ekitys Epi temee ee-2 JS1984 m81t82 ku$ti Pellikka sampeli Basu ArtoE mosse jeQQ Pannu Jimi 35iGT vildur Juhuts Green Blind Rixaa Neuni cossmic redi Ligettah GrapL mmh79 j.f honasz Jepa wiiksi MiiG J4TOG Petep samza eros oli hirvonen CDLC.CO 72 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
ripa
Viestien lukumäärä : 607 Paikkakunta : Sibbo Muut : vw
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro Ke 13 Toukokuu 2015 - 20:26 | |
| - Jandu kirjoitti:
- Hieno Jetta!!! onko sinulla useampi noita Westmoreland maskeja? Tai osaatko sanoa mistä edullisesti sellaisen saisi?
Kiitos. Eipä noita maskeja ole kuin yksi ja tuonkin "löysin" ihan sattumalta täältä koto suomesta. Tarvitset maskin lisäksi vielä westyn oman lukkopellin ja umpion kiinnityspohjat. En ole nyt hetkeen katsonut miten noita Ebayssa liikkuu mutta hinnat ovat olleet aika rajuja, tietysti kun ovat kysyttyä tavaraa harrastajien piireissä ainakin euroopassa. | |
|
| |
Jandu
Viestien lukumäärä : 86 Paikkakunta : Imatra Muut : Canyon bike
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro Ke 13 Toukokuu 2015 - 20:30 | |
| Juu.. olen välillä katsellut tatjontaa ja hinnat vähän turhan kovia... Ostan nyt alkuun ihan alkuperäisen Jetan maskin tuon JOMin tilalle. | |
|
| |
ripa
Viestien lukumäärä : 607 Paikkakunta : Sibbo Muut : vw
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro Pe 28 Elo 2015 - 8:08 | |
|
Viimeinen muokkaaja, ripa pvm Pe 28 Elo 2015 - 14:25, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
niklas89
Viestien lukumäärä : 452 Paikkakunta : Espoo
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro Pe 28 Elo 2015 - 8:47 | |
| Sheivattuja konehuoneita on oo Suomessa ainakaan liikaa. Hyvältä näyttää! | |
|
| |
ripa
Viestien lukumäärä : 607 Paikkakunta : Sibbo Muut : vw
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro Pe 28 Elo 2015 - 11:08 | |
| - niklas89 kirjoitti:
- Sheivattuja konehuoneita on oo Suomessa ainakaan liikaa. Hyvältä näyttää!
En tiedä onko sheivattu oikea sana mutta onhan tuolta joitain kiinnikkeitä ja turhia tappeja poistettu. Tarkoitus oli tehdä konehuoneesta siisti ja jollain tapaa säilyttää tietty karkeus. Itse kun en ole mikään sheivattujen konehuoneiden ystävä joissa on runkoaisan päälliset pellitetty ja kitattu umpeen. Noita turhia reikiä olisi voinut pistää umpeen mutta kun en ole peltiseppä ja täysin kädetön peltihommissa niin olkoon versio 1.0 tuollainen. Aina positiivista että omia tuotoksia joku muukin osaa arvostaa, kiitos! | |
|
| |
Jok3la
Viestien lukumäärä : 828 Paikkakunta : Kokkola
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro Pe 28 Elo 2015 - 12:46 | |
| Konehuone on erittäin siisti. | |
|
| |
kommandant
Viestien lukumäärä : 56 Paikkakunta : siuntio
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro To 8 Loka 2015 - 8:36 | |
| On Se vaan nättiä.. Peukku korkeelle ylös | |
|
| |
ripa
Viestien lukumäärä : 607 Paikkakunta : Sibbo Muut : vw
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro To 8 Loka 2015 - 13:52 | |
| - kommandant kirjoitti:
- On Se vaan nättiä.. Peukku korkeelle ylös
Kiitos paljon, arvostan. | |
|
| |
ripa
Viestien lukumäärä : 607 Paikkakunta : Sibbo Muut : vw
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro Ma 11 Tammi 2016 - 17:30 | |
| Paljon on tapahtunut taas viime aikoina Jetta rintamalla. Aina kun vaan saa itsensä raahattua autotalliin ja vaihteen päälle niin tapahtuu. Yleisesti, taka-akseli, jarrut, tankki, bensapumppu ja bensalinjat on nyt 95% nipussa. Pakoputki teettää vielä vähän töitä ja se nyt näin alkuun tulee 16V GTi Golfista. Tarkoitus on teettää ihan kunnon putkisto kunhan auto saadaan ajoon. Konehuoneen puolella apulaitteet (laturi) on paikallaan jota jouduin tuomaan 80mm ulospäin kun tähän ei tule ohjaustehostinta eikä ilmastointia niin hihnalinjan kanssa oli vähän ihmeteltävää. Vaihteensiirtotornin nypläsin läpi ja sekin löysi paikkansa. Seuraava suurempi savotta onkin sähköjen kanssa joita olen jo aloittanut. Myös jäähdytyspuolen kanssa joutuu hetken päätä raapia mutta sanotaan että pientä kajastusta tunnelin päässä alkaa jo näkyä... kesällä ajoon?? Jottei hommasta häviä mielenkiinto piti tehdä arvometalli-investointeja Tuohon palapeliin saa sitten keräillä osia ympäri maailmaa. | |
|
| |
Juhi
Viestien lukumäärä : 1554 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro Ti 12 Tammi 2016 - 9:28 | |
| Hyvä sinä! Nyt vaan samalla pieteetillä loppuun asti niin tulee kermainen lopputulos. Vanteista ei tarvitse sen kummemmin sanoa, kuin että Kyllä sä tiedät mitä teet. | |
|
| |
ripa
Viestien lukumäärä : 607 Paikkakunta : Sibbo Muut : vw
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro Ti 12 Tammi 2016 - 21:56 | |
| - Juhi kirjoitti:
- Hyvä sinä! Nyt vaan samalla pieteetillä loppuun asti niin tulee kermainen lopputulos.
Vanteista ei tarvitse sen kummemmin sanoa, kuin että Kyllä sä tiedät mitä teet. Kiitos sinä! Viime kesänä sitä puukkoa väännettiin jo aika syvällä haavassa, ei ole enää varaa jättää autoa ensi kesäksi seisomaan. Noiden E50 kanssa voi olla että joutuu vielä hetken odottaa, kapeampaa takakannua on hommattava ja tehtävä ihan perusteellinen kunnostus keskiöille ja ulkolipoille. Kaikki aikanaan. | |
|
| |
Lasse
Viestien lukumäärä : 265 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro Ke 13 Tammi 2016 - 12:11 | |
| Onhan tää nyt vaan komiaa! Kyllä nousee hattu täälläkin Mutta eikös kohta pukkaa jo kiirettä kun pitää alkaa järvelle lähtemään? | |
|
| |
ripa
Viestien lukumäärä : 607 Paikkakunta : Sibbo Muut : vw
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro La 2 Huhti 2016 - 9:21 | |
| | |
|
| |
ripa
Viestien lukumäärä : 607 Paikkakunta : Sibbo Muut : vw
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro Ma 29 Elo 2016 - 19:13 | |
| Saatiinhan se leima tähänkin laitteeseen juuri mukavasti ennen oman kesäloman alkua. Fiilis oli aika hieno kun katsurilta sain siunauksen tällekkin projektille ja nyt kaikki vanteita myöden otteessa. Ensimmäinen todellinen koeponnistus uudelle tekniikalle tuli heti kesälomalla, 535km Bug In Finniin Ruodevelle. Auto toimi hienosti ja jonkin verran ihmttelejöitäkin tälle riitti BIFissä. Jos jotain hyvää niin aina jotain kehiteltävääkin. Auto on suoraan sanottuna aika hirveä ajaa sillä tuo viisipyttyinen on ilmeisesti huomattavan hankala kone tasapainottaa eli tyhjäkäynniltä tuonne 3000rpm kohdille kone täristää ikävästi. Meno kyllä tasaantuu kierroksilla mutta täytyy silti tutkia onko mahdollisesti jo ehjäksi todetussa kaksoismassavauhtipyörässä kuitenkin jotain pielessä tai tukikumeissa jotain?? Tuohonkin tärinään ehtinyt jo itse hieman tottua ja lähinnä nauttinut mukavasta väännöstä ja äänimaailmasta mitä tuo patti tuottaa. Vaihtoon menee myös vaihdelaatikko jonka välitykset ei osu mitenkään kohdilleen edes 17" rengastuksella. Tämä siis ensi talven projekteja ja onpa tässä muitakin suunnitelmia ajonautinnon parantamiseksi. Muutamat räpsyt BIFistä.
Konehuoneeseen on myös tarkoitus rakennella siistimpi ja fiksumpi ilmanotto sekä kehitellä pari juttua vielä lähinnä imuilmalämpöjen laskua ajatellen.
Autoonhan tuli nyt sitten kuitenkin laitettua tuo hyllyssä pitkään seisonut Digifiz mittaristo. Joka loppupeleissä oli varsin fiksu veto sillä kyseinen mittaristo ymmärtää suoraan miltei kaikkia tarvittavia Motronicin tarjoamista signaaleista. Tähänkin pitäisi vielä etsiä oikea ulkolämpötila anturi ja mahdollisesti myös öljynlämpötila joita voi ajotietokoneen hienolta näytöltä seurailla. Loppuun vielä vähän ensi kesän vanne suunnitelmia. | |
|
| |
Juibbi
Viestien lukumäärä : 309 Paikkakunta : Kalajoki Muut : Volvo 242 -80
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro Ti 30 Elo 2016 - 20:02 | |
| Ainakin ite kun juttelin koneistajan kanssa tossa kun oman vitosen (suora volvon t5) kampilinjaa tasapainoteltiin että mielellään kaikki männät ja kanget eka erillään samanpainosiks (tapit, renkaat, lukot mukaanlukien männän kans ) ja sitte viiä yks mäntäkanki-setti, yhet kietarilaakerit, kampiakseli, siivapyörä, vauhtis asetelmineen ja sitte tasapainottajalla pitää olla vitosen vastapainosetti, ja tottakai ymmärrystä hommasta. Kallista hommaahan se on (listahinta päälle 250€ muistaakseni) ko kuulemma aika paljo siinä on hommaa vrt S6 tai S4 koneet. Mulla laitettiin 8t/rpm max kierroksiks ja sen mukaan veettiin painoihin, koneella nyt ajettu 600km eikä värinöitä, tosin mulla on kova vauhtis En muista tai osannu kuvasta sanoa oliko tässä nyt vr5 että tuoko se oman hankaluutensa sitte painotukseen, tai että ootko edes painottanu linjaa, mut lähtisin silti purkaan ongelmaa vissiin kaksoismassasta, ei se painottaminenkaan oo rakettitiedettä jos painottajalla yhtään työkokemusta. E:niijoo ja yks koneistaja sano että h-kanget ja kaksoismassasta kovaan muutos ei tarvii painotusta kampilinjalle mut tää jolla nyt käytin (tuttumies kotipaja hommissa eikä harrasta myyntipuheita, rakkaudesta lajiin tyyppejä) että vaikka h-kanget ja vakiot ois samanpainoset nii silti pitäs painottaa ko se painojakauma kangessa ei oo sama tjtn tällästä, vitosen värinät ja värinäherkkyys | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro | |
| |
|
| |
| ripa: Jetta Mk2 CL "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro | |
|